Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Horváth Richárd a Facebookon közzétett posztjában arról ír, hogy a városvezetéssel senki sem egyeztetett.
Szijjártó Péter január 13-án jelentette be, hogy a Xinzhi kínai autóalkatrész-gyártó Hatvanban épít üzemet 50 milliárd forintból, azt pedig, hogy mit kell tudni a cégről, ebben a cikkben szedtük össze.
Horváth Richárd, a város polgármestere január 15-én reggel közzétett Facebook-posztja szerint a külügy a beruházás tervéről nem igazán értesítette az önkormányzatot. „Ez a hír minket is váratlanul ért, mivel Hatvannal senki sem egyeztetett erről. Egy ilyen beruházást csak akkor tudunk támogatni, ha az a hatvaniak közössége számára hasznos és előremutató” – fogalmazott Horváth.
Mint írja, megkeresték a HIPA-Nemzeti Befektetési Ügynökséget, hogy információkat gyűjtsenek, ez alapján jelenleg ezt tudják:
Horváth az ügyben további egyeztetéseket kezdeményezett a gyár képviselőivel és kormányzati szereplőkkel egyaránt, mert „számunkra elfogadhatatlan, hogy Hatvant kihagyják, egy a városunkban megvalósuló, a jövőnket befolyásoló döntésből, beruházásból”.
A kínai cég (Szijjártó bejelentése után nem sokkal) január 13-án közölte, hogy „legfeljebb 1 milliárd jüan” (55 milliárd forint) értékben tervez gyárat építeni Magyarországon a szingapúri Xinzhi Holdingson keresztül. A magyar vállalat tervezett neve Xinxzhi Motor Hungary Kft. lenne, de megjegyzik, hogy a végleges név függ a magyarországi cégbíróság döntésétől is. Szijjártó szerint a beruházás 900 munkahelyet teremt Hatvanban, arról azonban már nem szólt, hogy az üzemben jellemzően magyar vagy kínai munkásokat alkalmaznának-e.
A hatvani gyár a Xinzhi szerint évi 1 millió, elektromotorokba szánt álló- és forgórészt lesz képes gyártani. A magyar társaság megalakulása után a cég szakaszosan építi ki a magyarországi gyártóbázist a társaság kapacitástervezése, a piaci igények és a projektfinanszírozás alapján – írják közleményükben. „Ha a projekt zökkenőmentesen halad, a vállalat a jövőben tovább növeli a beruházásait” – teszik hozzá.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.