Népszava: Nem fizette ki a Foodora a futárjait, többen emiatt "sztrájkba helyezték magukat"

Az ételkiszállító cég banki problémával magyarázza a járandóságok elmaradását. Késésről ugyanakkor szerintük nincs szó.

  • HVG HVG
Népszava: Nem fizette ki a Foodora a futárjait, többen emiatt

Nem fizette ki a szokott időben a fuvarok egy részét a Foodora, emiatt több futár pénteken nem vette fel a munkát, mások pedig felvették ugyan, de “sztrájkba helyezték magukat”, írja a Népszava hétfői száma.

Az alkalmazás mögött álló Delivery Hero Hungary Kft. sokaknak elküldte a dokumentumot az utalás elindításáról, de a pénz nem érkezett meg a társasággal szerződött futárpartnerek számláira.

A cég kéthetente fizet, az elvégzett munka elszámolása alapján. Az alkalmazás, melybe a futárok a műszak megkezdésekor belépnek, és amely a fuvarjaikat tartja számon, szerdánként állít ki számlát a cég felé, ezután csütörtökön-pénteken megérkezik a futárokhoz a cégtől az utalási értesítő, utána pedig nagyon hamar a pénz is. Most hétvégén tehát sokan csak az értesítőt kapták meg, a járandóságukat nem. A Népszava tud olyanról, akinél több százezer forint kifizetése maradt el.

A Foodorát a GVH után a fővárosi kormányhivatal is több tízmillióra bírságolta (frissítve)

Fogyasztói panaszok alapján folytattak vizsgálatot a tavaly megtévesztő hirdetése miatt megbüntetett ételfutár cég ellen.

A Delivery Hero banki problémával magyarázta a csúszást, a megoldást a mostani hét elejére ígérték. Ugyanakkor maga a késés még nem “hivatalos,” mert a cégnek minden hónap 19-ig kell utalnia az erre az időszakra esedékes pénzeket – a felzúdulást az okozta, hogy az elszámolási naptárban most a várható utalási nap március 14-re esett. A hivatalos határidő tehát március 19. A Népszava megkereste a Foodorát, akik ki is emelték, hogy amióta a futárjaik az utcákat járják, jóval a határidő előtt utalják a díjazást, a határidőn belüli fizetésnek nem is kellene találgatás tárgyát képeznie.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.