Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Szerda óta a Budapest Airport minden üzemanyag-kiszolgálójára korlátozások vonatkoznak.
Az ellátás körüli zavarok miatt szűkössé vált a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren elérhető üzemanyagkészlet, ezért július legvégéig minden kiszolgáló társaságra vonatkozó korlátozásokat vezettek be – számol be róla az Airportál.hu.
A Ferihegyet használó légitársaságok július 16-tól 31-ig úgy tervezzék meg járataikat, hogy a gépeknek csak minimális mennyiségű kerozint kelljen a budapesti reptéren felvenniük – foglalható össze a Budapest Airport keddi NOTAM („Notice to Airmen”, azaz a légi közlekedés résztvevőinek szóló) közleménye.
Bár az üzemszerű működéshez szükségesnél kevesebb üzemanyaggal kell gazdálkodni, járattörlésre emiatt egyelőre nincs szükség, és – a korlátozásoknak köszönhetően – nem is várható ilyesmi.
Azt egyelőre nem tudni, hogy mi okoz fennakadást az ellátásban. Normális esetben a repülőtér csővezetéken keresztül jut repülőgép-üzemanyaghoz Százhalombattáról, a MOL Dunai Finomítójából, de alternatív lehetőségként vasúti tartálykocsikkal is megoldható az utánpótlás.
A MOL korábban jelezte, hogy a Százhalombatta és a repülőtér közötti mintegy 40 kilométeres vezeték Gyál és Vecsés közötti szakaszán csőszakaszcserét készül végrehajtani, de azt is állították, hogy a reptér ellátása a munkálatok ideje alatt is biztosított lesz.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.