Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az iskola volt diákjai szüleinek szervezésében, volt tanárokkal működik fejlesztőház a bezáratott szegedi Wesley-iskolában. A fejlesztőház alapítványi iskolává szeretne alakulni, de a kormányhivatal nem engedélyezi.
Fejlesztőházat (Esélyteremtő Ház) szerveztek Szegeden volt wesley-s pedagógusok közreműködésével a szülők a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség (MET) szegedi bezárt iskolájának épületében. Novemberben indultak, három hónap alatt megtriplázódott a gyerekek létszáma, amely ma már meghaladja a nyolcvan főt.
„Gyorsan bebizonyosodott, mennyire fontos a külső segítség ahhoz, hogy a gyerekek helyt tudjanak állni. Egyre többen jelentkeznek a fejlesztőházunkba olyanok, akik korábban nem is a Wesley-ben tanultak” – számolt be a Népszavának Novákné Finta Csilla, aki a bezárt iskola szülői munkaközösségének elnöke volt.
A fejlesztőházat fenntartó Esélyteremtő Wesley Közhasznú Alapítvány – amely eredetileg a Wesley-iskola alapítványa volt – a szülők hozzájárulásából, valamint az önkormányzat támogatásából, pályázati forrásokból és magánadományokból működik. Az alapítványt Novákné Finta Csilla vezeti. Ez ugyanakkor nem számít hivatalosan iskolának. Ezért próbálják most más néven, alapítványi fenntartásban továbbvinni a Wesley-iskolát, de a kormányhivatal már háromszor elutasította az erre vonatkozó nyilvántartási kérelmüket. A kormányhivatal szerint ugyanis a minisztérium tájékoztatásából az derült ki, hogy van elegendő férőhely a speciális igényű gyerekek számára Szegeden, nem indokolt ilyen célból egy magánfenntartású intézmény létrehozása.
Novákné Finta Csilla nem tudja hova tenni a kormányhivatal érvelését. Elmondta: nem adják fel, bírósághoz fordulnak.
Tavaly, közvetlenül a tanévkezdés előtt a kormányhivatal törölte a nyilvántartásból a szóban forgó Wesley János Óvoda, Általános Iskola és Gimnáziumot. A kormányhivatal egyetlen tollvonással bezáratta az intézményt, ahova százötven, főként SNI-s, azaz sajátos nevelési igényű – többek között autista – gyerek járt. Az indoklás szerint az intézmény megközelítőleg 140 millió forintos tartozást halmozott fel (a kormányhivatal megemlített még egy „9 millió forintot meghaladó” tételt is), így nem biztosítható a gyerekek zavartalan oktatása-nevelése.
A gyerekeket csaknem negyven – és nem is feltétlenül szegedi – intézménybe szórták szét. Papíron tehát mindenkinek találtak új iskolát, de ebből a legkevésbé sem következik, hogy minden gyerek megfelelő helyre került. Bár akadtak, akik évismétléssel zárták a tanévet, a gyerekek többsége az elmúlt egy év során valamilyen szinten integrálódott az új környezetbe. Ami azonban csak úgy sikerülhetett, hogy a szülők délutánonként külön foglalkozásokra vitték őket – magyarázta Novákné Finta Csilla.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Időre kell a vécét sikálni, elképzelni nem tudtam, hogy van ilyen – mondta a HVG podcastjában Pukli István egykori gimnáziumigazgató, a magyar oktatás reformjáért harcoló Tanítanék mozgalom egyik arca, aki jelenleg Dániában takarítja mások otthonát.
Kigyulladt egy kioszk, a tűz átterjedt a kis boltokra, ahol egymás után robbantak fel a túlhevült gázpalackok.
Tusványoson Semjén beszélt Majkáról és arról is, mire számít, ha esetleg hatalomra kerülnek Magyar Péterék.
A katasztrófavédelem több tanácsot is adott a várható rossz idő miatt.
Az ízlés és kulturális érték másodlagos, szakmányban öntik újra betonból a várakat, rokoni beruházásoknak sokszor jár a kiemelt gazdasági jelentőség, műemlékvédelmi szempontok nélkül.