Eljárást indított az Aldi ellen a reklámok miatt a GVH

Egy Nők Lapja-díjra hivatkozva nevezte az Aldi a saját akcióit a legjobbnak és a választékát a legszélesebbnek, a versenyhivatal vizsgálatot indított, hogy ez szabályos-e.

  • HVG HVG
Eljárást indított az Aldi ellen a reklámok miatt a GVH

Versenyfelügyeleti eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az Aldival szemben, az üzletlánc ugyanis azt kommunikálta magáról, hogy ott érhető el a legszélesebb választék és a legjobb akciók.

Ezt az állítását az Aldi arra alapozta, hogy a Nők Lapja Food Awards 2024 pályázaton ebben a két alkategóriában valóban elnyerte az első helyezést.

A GVH szerint ez valószínűsíthetően nem elég arra, hogy objektíven igazolni lehessen a piaci elsőséget, mert egy közönségszavazásról volt szó.

Az eljárás megindítása nem jelenti azt, hogy a cég tényleg jogsértést követett el, most csak a vizsgálat indul el, amely legfeljebb hét hónapig tarthat. Egy hasonló ügyben már volt példa arra, hogy bírságot szabtak ki: tavaly a Lidl kapott 90 millió forintos büntetést, amiért a legolcsóbb élelmiszerláncként hirdette magát a Pénzcentrum nem reprezentatív, szubjektív, ráadásul egy korábbi időszakra vonatkozó felmérése alapján.

Megbüntették a Lidlt, mert a GVH szerint nem mondott igazat az árairól

A versenyhivatal szerint nem objektív kutatás alapján állította az élelmiszerlánc egy hirdetésében, hogy ő a legolcsóbb élelmiszerlánc, és ez alkalmas a fogyasztók megtévesztésére.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Elindult a Gigabit Magyarország program. Változtak a Nemzeti Bajnokok – Zöld és digitális átállást célzó egyműveletes kombinált Hitelprogram feltételei.