Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Az előzetes tervek szerint az üzemet áprilisban kellett volna üzembe helyezni, évi több mint 800 ezer tonna fenntarthatóan előállított repülőgép-üzemanyagot is tudnak majd benne gyártani.
Technikai nehézségek miatt szünetelteti az egyik legfontosabb energia-átállási projektjét a Shell olajipari óriás a hollandiai Rotterdamban – írja a The Guardian. A gyárat 2021-ben kezdték építeni, az előzetes tervek szerint már idén áprilisban üzembe kellett volna állítani, kedden azonban bejelentették, hogy 2025 előtt nem fog elindulni a termelés.
Az üzem évente akár 820 ezer tonna fenntartható üzemanyagot is elő tud majd állítani biohulladékból – főleg használt sütőolajból és állati zsiradékokból –, amelyet főként repülőgépekben használnának. A fenntarthatóan előállított üzemanyag kifejezetten fontos a légitársaságok számára, ha tartani akarják a károsanyag-kibocsátást érintő vállalásaikat.
„Azt a nehéz döntést hoztuk, hogy ideiglenesen szüneteltetjük az építkezést a helyszínen” – mondta egy Shell-szóvivő. „Ez lehetőséget ad számunkra arra, hogy felmérjük a helyzetet, befejezzük a mérnöki munkálatokat, optimalizáljuk a projekt sorrendjét, és ezzel fenntartsuk a tőkefegyelmet” – tette hozzá.
Kritikusok szerint az ilyen módon előállított hajtóanyag nem reális alternatívája a kerozinnak abban az időablakban, ami alatt az emberiségnek meg kellene oldania a klímakatasztrófa elkerülését, amit a folyamatosan emelkedő mennyiségű – üvegházhatású gázkibocsátás drámaian felgyorsít. A légi közlekedés jelenleg a teljes szén-dioxid-kibocsátás 3 százalékát adja, és ebben a szektorban a legproblémásabb megoldani a dekarbonizációt – figyelmeztetnek a szakértők.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
40 hektárnyi nádas kiirtása, több száz tonna beton beépítése, 13 milliárd forint elköltése és három év állás után.
Az még nem dőlt el, meddig lesz elérhető.
A német lap szerzője igyekezett válaszokat kapni a Sebestyén József haláláról beszámoló kormánypárti médiumoktól is, de nem járt sikerrel.