Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Körülbelül 80 rendőr és egy bírósági végrehajtó közreműködésével kiürítették hétfő reggel a józsefvárosi piacot. 9 óra előtt befejezték a terület átvizsgálását, lezárták és átadták a MÁV-nak.
A terület romos, a rendőrök, a végrehajtó és az újságírók nehezen tudtak közlekedni a bódék között – jelentette az MTI tudósítója.
A piacon a bódék berendezéseit korábban szétszedték, és volt, amit egyszerűen szétdobáltak. Rengeteg üvegcserép és vasmaradvány hevert mindenhol, a konténereket is otthagyták.
Az átadás a Józsefvárosi pályaudvar felőli bejáratnál kezdődött és a Kőbánya felőli végén fejezték be.
Körülbelül félúton kapcsolódott be az eljárásba Bálint György, a piacot bérlő Komondor Kft. ügyvezetője. Azt kérte a végrehajtótól, hogy a cége kapjon még két hetet a teljes kiürítésre, és akkor nem az adófizetők pénzén kell az eredeti állapotot helyreállítani. Schmidt Zoltán végrehajtó azt mondta, hogy ebben ő nem illetékes, az esetleges haladék a MÁV ügye.
A bejárás végén Korsós Boglárka, a MÁV Zrt. vagyonkezelési és gazdálkodási igazgatója úgy reagált: a Komondor Kft. csak akkor kezdte kiüríteni a területet, amikor a végrehajtó is felszólította, ezért haladékról szó sem lehet. A bérlő körülbelül negyedmilliárd forint bérleti díjjal és közüzemi költséggel tartozik a MÁV-nak – tette hozzá.
Bálint György továbbra sem értette a felmondás okát, azt mondta, hogy a cége évi félmilliárd forint bérleti díjat fizetett, és ellenőrzött feltételeket biztosított a kereskedőknek, akik most a Kőbányai út túloldalára, a volt Ganz gyár területére költöztek. Számítása szerint 8-9 ezer ember megélhetését biztosította a piac. A kiürítés pedig azért tartott sokáig, mivel 8-9 nemzetiségből való rengeteg bérlővel kellett megállapodniuk – állította.
A piac bontását a volt bérlő költségére fejezik be, ezután értékesítik majd a négyhektáros területet.
A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. tavaly júniusban utasította a MÁV-ot, hogy mondja fel a józsefvárosi piacot üzemeltető Komondor Kft. bérleti szerződését, amit a vasúttársaság meg is tett.
A Komondor Kft.-vel 2007-ben határozatlan időre kötött szerződésben 150 napos felmondási időt határoztak meg, ez november 21-én járt le, de a bérlő nem adta át a piacot. Másnap a MÁV megindította a végrehajtási, valamint a piac működési engedélyének megvonásra vonatkozó hatósági eljárást a Komondorral szemben.
A vasúttársaság idén május 6-án közölte, hogy a Pesti Központi Kerületi Bíróság elrendelte a józsefvárosi piac területének kiürítését és átadását a MÁV-nak. Az önálló bírósági végrehajtó mára tűzte ki a Kőbányai úti Négy Tigris piac területének kiürítését.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.