Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Ám míg ők állami támogatással építhetik új szállodáikat, a kormányzati kapcsolatok nélküli fejlesztők sorra kénytelenek kivonulni a területről.
A balatoni szállodafejlesztési és -építési hullám elérte Tihanyt, és a bizniszből Mészáros Lőrinc bizalmi emberei sem maradhattak ki.
A Veszprém megyei kormányhivatal hirdetményei között jelent meg nemrégiben, hogy a Vincent Properties Kft. üdülőfejlesztésre kapott engedélyt Tihany északi részén. A kft.-nek korábban az az Antal Kadosa volt a tulajdonosa, akit a felcsúti gázszerelő bizalmi embereként szoktak emlegetni.
Szintén kormányközeli üzleti körökhöz köthetően a Garancsi–Hernádi–Csányi-trió által vezetett CDHT Hotel Projekt Kft. Habsburg József egykori nyaralókastélyának közelében épít szállodakomplexumot, amit az állam a Kisfaludy-programon keresztül bőkezűen támogat. A CDHT összesen 4,2 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásból kezdheti meg a 150 szobásra tervezett, négycsillagos hotel építését.
Míg a félsziget egyik oldalán épülhetnek, szépülhetnek a kormánynak szimpatikus tulajdonosi hátterű cégek szálláshelyei, a keleti oldalon, a horgászok által kedvelt területeken lezárt és lepusztult tanyákba, kikötőkbe ütközhet az arra járó. A hvg.hu információi szerint a terület iránt már élénken érdeklődik – a más balatoni partszakaszokon befektetőként jelen lévő – Tiborcz István.
További részletek az e heti HVG-ben.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.