Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Az első vonatok még idén tavasszal áthaladhatnak az új hídszerkezeten.
Átjárható az új hídszerkezet, amely a budapesti déli összekötő vasúti Duna-híd harmadik vágányának ad helyet – közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A közlemény szerint ezzel nagyjából hetven év után először új vasúti vágányon nyílik átkelési lehetőség a Duna felett. Az első vonatok még idén tavasszal áthaladhatnak az új hídszerkezeten.
A beruházás részeként a Keleti pályaudvar és Hegyeshalom közötti vonalon lévő hídon a meglévő két, egyvágányos hídszerkezetet elbontják és három új, egyvágányos hídszerkezetet építenek a helyére.
A Duna magas vízállása miatt csaknem egy hónapot voltak kénytelenek várakozni az utolsó hídelemmel a pesti oldalon, a Petőfi híd és a Rákóczi híd között. A még hátralévő munkálatok – a hídtartozékok szerelése, a korrózióvédelem tökéletesítése, a vasúti szakági munkák – az utolsó simítások, a NIF megfogalmazása szerint már csak ezek kellenek ahhoz, hogy a híd „teljes értékűen hozzájáruljon a dunai látképhez is”.
Megkezdődött a középső hídszerkezet egyes tartozékainak bontása is. Egyelőre csak az üzemi járdát és az ahhoz tartozó korlátot távolították el, de hamarosan indul az acélszerkezet darabolása és elszállítása is.
A déli összekötő vasúti Duna-híd fejlesztését
a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. végzi, közel nettó 36 milliárd forintért.
Az összekötő vasúti hidat a déli körvasút fejlesztése részeként korszerűsítik. A cél, hogy több elővárosi vonat járjon az agglomeráció és Budapest között, a vasút pedig versenyképesebbé váljon.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek – derül ki a HVG toplistáiból.
A bank szerint egy külső szolgáltatónál lépett fel technikai hiba.