Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
40 nemzetközi cement- és betongyár összeállított egy tervet, hogy miként lehetne az egyik legszennyezőbb ágazatot kibocsátásmentessé tenni.
A Globális Cement és Beton Szövetség (GCCA) tagjai kidolgoztak egy tervet az ágazat karbonsemlegessé tételére. A cél az, hogy 2050-re az építőanyagiparnak a legszennyezőbb ágazata (a cementipar a világ szén-dioxid-kibocsátásának a 7 százalékáért felel) nulla szén-dioxidot bocsásson a légkörbe. A GCCA a Kínán kívüli betonipar körülbelül 80 százalékát képviseli, tehát joggal mondhatjuk, hogy egy globális összefogásról van szó.
A Dezeen információi szerint első lépésként az ágazat az üvegházhatású gázok kibocsátását 25 százalékkal szeretné csökkenteni 2030-ra. Ez körülbelül 5 milliárd tonnával kevesebb CO2-kibocsátást jelent.
Ehhez más anyagot kell találni a nagy karbonlábnyomú cement-összetevő, a salak helyettesítésére, a kőolajalapú tüzelőanyag használatát el kell hagyni, és 2030-ra tíz darab ipari szén-dioxid-megkötő berendezést kell felállítani Indiában, Európában, Észak-Amerikában és Kínában.
A GCCA által kidolgozott terv és keretrendszer megvalósítása a politikai döntéshozók, kormányok és nemzetközi szervezetek hozzájárulását igényli.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Milyen tényezők befolyásolják a haj egészségét? Mekkora mértékű hajhullás a normális? Valóban más a férfiak és a nők hajritkulása? És mit tehetünk, ha már megtörtént a baj? Erről is beszélgettünk a HVG egészségpodcastjának legújabb adásában.
Legfeljebb 50 millió forintot lehet majd felvenni 3 százalékos kamaton.
Gyökeresen átalakul a járműtervezés gyakorlata, s ebben egy magyar startup, a Shapr3D is meghatározó szerephez jutott. Közben gyorsan terjed a mesterséges intelligencia használata is.
A NER fői nagyvállalkozója csak a kockázatosnak ítélhető közbeszerzések keretében akár 2,2 ezer milliárd forint járadékot zsebelt be bő tíz év alatt.
Jogerős ítélet kötelezi az intézményt, hogy elárulja: ki keresett azon, hogy egy magáncégnek fizető betegek soron kívül részesülhettek az állami kórház szolgáltatásaiból.
Milyen autó képes erre egyáltalán?