szerző:
ingatlanmenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Az angolok különösen udvariasak, Kína pedig úgy ismert, mint a "mosoly országa".

Az angolok különösen udvariasak, Kína pedig úgy ismert, mint a "mosoly országa". Ami azonban a szállodai vendéglátást illeti, ezek a sztereotípiák jobban illenek más nemzetekre. Legalábbis erre a következtetésre juthatunk a hotel.info legfrissebb felmérése alapján.

A hotel.info, ez a világszerte több mint 210 000 szállodával kapcsolatot fenntartó ingyenes online szállodafoglalási szolgáltatás, górcső alá vette több mint négy millió foglaló vendég értékelését a szállodai alkalmazottak barátságos viselkedését és hozzáértését illetően.

Az eredmény: A győri szállodaalkalmazottak szerezték a legtöbb pontot, ami a barátságos kiszolgálást illeti, és Tokióban is a vendég áll a középpontban. London és Peking azonban még fejlődőképes tendenciát mutatnak.

Az országos összehasonlítás alapján a győri vendégek voltak különösen elégedettek a szállodai személyzettel. A foglaló vendégek szavazatainak köszönhetően a kisalföldi város nagy előnnyel szerezte meg a dobogó első helyét "a szállodaipar legbarátságosabb és hozzáértőbb alkalmazottai" címért folyó versenyben. A 2. és 3. helyezést Budapest és Miskolc kapta. A látogatók az összesen 8,31 kiosztott ponttal túlnyomó részben barátságosként és hozzáértőként ítélték meg az alkalmazottakat.

A fővárosok nemzetközi összehasonlításában Tokió érte el az első helyet. A japán főváros 8,62 pontos, jelentős előnnyel vezet a második helyezett Helsinki előtt a szállodai alkalmazottak barátságos viselkedése és hozzáértése szempontjából. Úgy tűnik, a bécsi és berni személyzet szintén nagyon előzékeny és szolgáltatásközpontú. Ennek köszönhető, hogy a foglaló vendégek a osztrák és a svájci fővárost a nemzetközi Top 20 középmezőnyébe szavazták be. Az országok közötti összehasonlításban Ausztria 8,37, Svájc pedig 8,27 ponttal szintén jól szerepelt. (OS)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!