szerző:
MTI

A különböző szakmai vélemények koordinálásával, ütköztetésével március közepéig terjesszen a főpolgármester a szakbizottság elé egyértelmű javaslatot a Thököly úti villamos jövőjéről - erről határozott hétfőn a fővárosi önkormányzat városüzemeltetési bizottsága.

A főpolgármesteri hivatal közlekedési ügyosztályának munkatársa, Janca Tibor helyszíni kiegészítőjében hangsúlyozta, hogy szerintük várospolitikailag lehet a villamos visszaállítása mellett érvelni, szakmailag azonban semmi oka nincs ennek a lépésnek. Leszögezte: szerinte a villamosközlekedés visszaállítása ma már csak érzelmi, nosztalgiai jellegű ügy lehet.

Hasonlóképpen nem támogatta a helyszíni előterjesztése során a villamosok visszaállítását a Főmterv Rt. képviselője, Pintér László. Mint mondta: nem tud egyetlen olyan külföldi példát sem, hogy a már megépült metró fölött ismét visszaállították volna a villamosközlekedést.

A kormánypártiak egy része, Aba Botond BKV-vezérigazgatóhoz hasonlóan, szintén elvetette ezt a lépést. Ehhez ugyanis a vezérigazgató szerint nemcsak magát a villamospályát kellene átépíteni, esetleg zárttá alakítani, hanem szükség lenne új villamosokra is, mivel jelenleg egyetlen szerelvény sem lenne erre a célra.

Bánsági György (MSZP) azt hangsúlyozta, hogy a jórészt helyszínen megismert anyagok alapján szakmailag nem lehet ebben a vitában véleményt nyilvánítani. Lakos Imre (SZDSZ) bizottsági elnök is úgy vélte, hogy nincs döntési helyzetben ez ügyben a bizottság. Csupán kaptak egy tanulmányt hivatali előterjesztő és határozati javaslatok nélkül. Hozzátette: azt várják, hogy a városvezetés, a területért felelős főpolgármester-helyettes terjesszen elő egy komplex javaslatot ez ügyben.

A fideszes képviselők, valamint a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület viszont szükségesnek tartották a Thököly úti villamosközlekedés újraindítását. Perlaki Jenő többször is felhívta arra a figyelmet, hogy a városvezetés által elfogadott, illetve állandó hivatkozási alapnak tekintett Podmaniczky-tervben szerepel ez a terv, csakúgy mint a Rákóczi úti villamosközlekedés visszaállítása. Mint mondta: "gyalázat", ahogy kinéz a Thököly út, hogy az embereket 20 éve ilyen helyzetben tartják.

A civilek szerint túlhaladott az a nézet, hogy nincs helye a metró fölött tömegközlekedésnek, villamosnak. Úgy vélték, hogy fontos várospolitikai érdek e villamosnak a visszaállítása. Hangsúlyozták: olyan felszíni közlekedésre van szükség, ahol az embereket minél kevésbé kényszerítik felesleges átszállásokra.

Szálka Miklós (Fidesz) német városok példáját idézte, ahol mint mondta: az elsődleges szempont az, hogy az emberek ne saját autójukkal közlekedjenek. Megjegyezte, hogy ott nem a Főmterv-tanulmány szerinti 15 kilométeres sebességgel, hanem 60 kilométerrel haladnak a villamosok. A tervezőintézet reagálása szerint ez csak teljesen zárt pályán lehetséges.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
MTI Itthon

Zöld Békát kapott a Magyar Villamos Művek

A Magyar Villamos Művek (MVM) Rt. készítette a legjobb környezeti jelentést az idén a Deloitte Rt. nemzetközi tanácsadó cég szerint, amely ezért az általa négy éve alapított Zöld Béka díjjal jutalmazta a vállalatot.

MTI Itthon

Összeütközött két villamos a Kálvin téren

Összeütközött két villamos a Kálvin téren azt követően, hogy az egyik szerelvény kisiklott hétfőn délelőtt; személyi sérülés nem történt, de a környéken nagy a torlódás - közölte a Fővinform.

MTI Itthon

Vezetői hiba miatt ütközött össze a BKV két villamosa

Egyértelműen járművezetői mulasztás miatt ütközött hétfőn egymással egy 4-es és egy 6-os villamos a nagykörúton - mondta a BKV vezérigazgató-helyettese. Szerinte a BKV folyamatosan vizsgálja járműveinek állapotát.

MTI Itthon

Összeütközött a 4-es és a 6-os villamos

Egy 4-es és egy 6-os villamos ütközött a Ferenc körút és az Üllői út kereszteződésénél, ezért autóbuszok közlekednek a Blaha Lujza tér és a dél-budai végállomások között.

Hat hónap kényszerszünet után győzelemmel tért vissza a magyar atlétika csillaga

Hat hónap kényszerszünet után győzelemmel tért vissza a magyar atlétika csillaga

Palkovics is dönteni fog a Széchenyi- és Kossuth-díjakról

Palkovics is dönteni fog a Széchenyi- és Kossuth-díjakról

Világító reklámokat lőne az űrbe egy orosz cég

Világító reklámokat lőne az űrbe egy orosz cég

Nanorészecskékkel támadtak az agytumorra spanyol tudósok, és úgy néz ki, hogy eredményesen

Nanorészecskékkel támadtak az agytumorra spanyol tudósok, és úgy néz ki, hogy eredményesen

EP-választás: erdélyi magyar koalíciót javasol az EMNP

EP-választás: erdélyi magyar koalíciót javasol az EMNP

Serena Williams megvigasztalta legyőzött és könnyező ellenfelét

Serena Williams megvigasztalta legyőzött és könnyező ellenfelét