szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Amíg az elmúlt négy év elsősorban az autópálya-fejlesztésekről szólt, addig a következő négy év főleg az összekötő utak, az elkerülő utak és a vasút fejlesztését helyezi majd előtérbe – mondta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter.

A következő hétéves uniós költségvetési periódusban mintegy 1200 milliárd forint jut a pályák és a szerelvények fejlesztésére, modernizálására – mondta Kóka János miskolci sajtótájékotatóján, aki emlékeztetett arra, hogy az elmúlt évben megkezdődött a vasút reformja, elindultak a nagyberuházások, motorvonatok beszerzései, közlekedési szövetségek szervezése. „Egy autópálya-fejlesztésnyi pénz jut majd vasútfejlesztésre az elkövetkező években” – magyarázta a politikus. Gyorsabb szerelvényekre, a biztonság növelésére, a forgalomirányításra, és a vasúti kocsik színvonalának növelésére költik majd el a pénzt – tette hozzá.

A Volán társaságról azt mondta Kóka János, hogy az állami tulajdonlás fenntarthatatlan. Az SZDSZ azért küzd majd, hogy a Volán cégek magánkézbe kerüljenek, és olyan minőségű szolgáltatást adhassanak, amilyet már néhány magánfuvarozó kínál – jelentette ki a politikus.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Kóka János az autópálya-építés jelenlegi helyzetéről

Magyarországon 2002-2006. között 511 kilométer autópálya épül, amelyből 64 kilométert az előző kormány készített elő – mondta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter szombaton az autópálya-építés helyzetéről tartott sajtótájékoztatón.