szerző:
hvg.hu

A médiahatóság szerint a szeptember 18-i, az MTV orstromával kapcsolatos közvetítések közül a Hír TV tudósításai vetik fel a törvénysértés lehetőségét.

Az Országos Rádió és Televízió Testület 2006. szeptember 20-ai döntésének megfelelően hatósági ellenőrzés keretében megvizsgálta hét műsorszolgáltató (Kossuth Rádió, Hír Televízió, Magyar ATV, RTL Klub, Duna Televízió, TV2, Echo TV) 2006. szeptember 18-án huszonkét óra és a műsorzárás között folytatott programszerkesztési gyakorlatát - áll a médiahatóság szerdai közleményében.

A hatósági ellenőrzés megállapításai szerint médiajogi relevanciával a Hír TV műsorszolgáltatása bír - áll a közleményben. "A Hír TV a demonstrációk törvényes kereteiről megfeledkezve forradalmi, háborús helyzetként tálalta a történéseket, amely a Testület álláspontja szerint felveti a Médiatörvény 3. § (2)  bekezdésében foglalt a Magyar Köztársaság alkotmányos rendjének tiszteletben tartását előíró műsorszolgáltatói kötelezettséget és a 4. § (1)  bekezdésében megfogalmazott sokoldalú, kiegyensúlyozott, tényszerű és tárgyilagos tájékoztatás követelmény megsértésének valószínűségét.' - írja az ORTT.

A közlemény szerint a testület a 2006. szeptember 27-ei ülésén úgy határozott, a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 51. § (1) bekezdésében biztosított ügyféli jog gyakorlása érdekében a hatósági ellenőrzés megállapításait az érintett műsorszolgáltató részére azzal a felhívással küldi meg, hogy három napon belül nyilatkozzon a jelzett törvénysértések tekintetében. 

Médiahatósági források az MTI-vel azt közölték: a nyilatkozatkérés célja, hogy a műsorszolgáltató is kifejthesse a kérdésben álláspontját, a dokumentum pedig beépül az eljárás anyagába. A felhívást postai úton juttatják el a televíziós csatornához, így a Hír TV válaszát is figyelembe vevő határozathozatalra várhatóan két hét múlva kerülhet sor.

Testületi forrásból származó információk szerint a médiahatóság a Magyar Rádió esetében azt állapította meg, hogy bár a Kossuth rádió csak hajnali fél három körül, a vizsgált műsorszolgáltatók közül utolsóként szakította meg műsorát, addig is folyamatosan tájékoztatott a zavargásokról. A Magyar ATV-ről szóló rész pedig megemlíti: az adó értesülései több esetben pontatlannak bizonyultak.

Forrásaink szerint az RTL Klub esetében kiegyensúlyozottnak és nagyobb hibáktól mentesnek látta a tudósításokat a médiahatóság, amely a TV2 ekkori hírszolgáltatását kisebb pontatlanságoktól eltekintve korrektnek minősítette.

A Duna Televízió esetében is megfelelő gyorsaságúnak és kellően pontosnak minősítette az eljárást az anyag, amely szerint a közszolgálati csatorna  interjúalanyait kiegyensúlyozott módon válogatta össze, és óvakodott a megalapozatlan információk közreadásától; amennyiben az értesülések igazságtartalma kétséges volt, ezt minden esetben közölte".

Az Echo TV esetében azt jegyezte meg: az gyakran fogalmazott meg téves, meg nem erősített információkat, ezeknek bizonytalan voltára viszont többnyire felhívták a figyelmet. 

A jelentés szerint a Hír Televízió az incidenseket forradalmi eseményekként próbálta bemutatni, és eközben kritika nélkül elfogadott minden olyan értesülést, ami alátámasztotta a szerkesztőknek ezt a vélekedését.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
MTI/hvg.hu Itthon

Nem kérnek a HírTv-ből a Parlamentben és az MTV-nél

A HírTv tegnapi, Szabadság téri tudósítóját nem engedték be a Parlamentbe, és az MTV sajtótájékoztatójáról is kivezetette a csatorna stábját a Magyar Televízió elnöke, Rudi Zoltán. Az SZDSZ bocsánatkérést követel, míg a HírTv a szabad tájékoztatás jogáért aggódik.

hvg.hu Itthon

Feliratozott válogatással védekezik a Hír TV

A hétfő éjjeli tudósítása miatt a köztévé elnöke, az SZDSZ és a MÚOSZ által is elítélt Hír TV a nap folyamán több alkalommal is olyan válogatást sugárzott, amely véleményük szerint pártatlanságukat bizonyítja.

Megnézte a YouTube-on, hogy kell gyémántot keresni – aztán talált egyet

Megnézte a YouTube-on, hogy kell gyémántot keresni – aztán talált egyet

A Sziget költségvetésének 1,25 százaléka volt a bérleti díj

A Sziget költségvetésének 1,25 százaléka volt a bérleti díj

Ezer Siri-felvételt hallgattak műszakonként, ezért az utcára kerültek

Ezer Siri-felvételt hallgattak műszakonként, ezért az utcára kerültek

Macron fejjel lefelé fordított portréjával tüntettek környezetvédők és antikapitalisták

Macron fejjel lefelé fordított portréjával tüntettek környezetvédők és antikapitalisták

Kajak-kenu-vb: újabb magyar érmek

Kajak-kenu-vb: újabb magyar érmek

Német állampapírral a klímavédelemért

Német állampapírral a klímavédelemért