Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"33fcd9ba-970b-4840-8bc4-5a7db6128cf6","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"Gyermekünknek valószínűleg több játéka van, mint az a legfeljebb nyolc-tíz darab, amennyit egyszerre ajánlatos kitenni a polcra. De akkor mit kezdjünk a többivel? Erre a kérdésre a játékok rotálása jelent megoldást. Részlet a Montessori-otthon című könyvből.","shortLead":"Gyermekünknek valószínűleg több játéka van, mint az a legfeljebb nyolc-tíz darab, amennyit egyszerre ajánlatos kitenni...","id":"20241130_Elarasztjak-a-lakast-a-gyerekjatekok-Ezt-probalja-ki","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33fcd9ba-970b-4840-8bc4-5a7db6128cf6.jpg","index":0,"item":"24d6dfcf-f741-45c4-b681-af4e8dc8b124","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20241130_Elarasztjak-a-lakast-a-gyerekjatekok-Ezt-probalja-ki","timestamp":"2024. november. 30. 19:15","title":"Elárasztják a lakást a gyerekjátékok? Ezt próbálja ki!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"44712931-4d05-4f98-9af0-c16ca7932d95","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A népszerű kávézólánc új üzletét egy dél-koreai határátkelőnél nyitották meg.","shortLead":"A népszerű kávézólánc új üzletét egy dél-koreai határátkelőnél nyitották meg.","id":"20241129_Starbucks-eszak-korea-hataratkelo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44712931-4d05-4f98-9af0-c16ca7932d95.jpg","index":0,"item":"6e1d5f55-637f-4b85-a9e5-3ed37faced3e","keywords":null,"link":"/kkv/20241129_Starbucks-eszak-korea-hataratkelo","timestamp":"2024. november. 29. 13:03","title":"Starbucks nyílt az észak-koreai határ mellett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"44012cbb-161b-4e17-b486-c648532a0a8f","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Egy olasz sportújságíró dobta be az értesülést.","shortLead":"Egy olasz sportújságíró dobta be az értesülést.","id":"20241130_Marco-Rossit-osszefuggesbe-hoztak-a-lengyel-focivalogatottal-de-a-szovetseg-cafolja-a-pletykat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44012cbb-161b-4e17-b486-c648532a0a8f.jpg","index":0,"item":"9646760d-3881-4e92-93e3-671a6aade13e","keywords":null,"link":"/sport/20241130_Marco-Rossit-osszefuggesbe-hoztak-a-lengyel-focivalogatottal-de-a-szovetseg-cafolja-a-pletykat","timestamp":"2024. november. 30. 09:39","title":"Marco Rossit összefüggésbe hozták a lengyel fociválogatottal, de a szövetség cáfol","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a0837eab-025c-4980-93d9-581ba9b769c5","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A turistalátványosságként is ismert falfestmény egy bristoli szexuális egészségügyi klinika falán látható.","shortLead":"A turistalátványosságként is ismert falfestmény egy bristoli szexuális egészségügyi klinika falán látható.","id":"20241129_banksy-mu-elado-epulettel-egyutt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a0837eab-025c-4980-93d9-581ba9b769c5.jpg","index":0,"item":"34f5568d-8471-481a-be22-8ba6aac2beb7","keywords":null,"link":"/kultura/20241129_banksy-mu-elado-epulettel-egyutt","timestamp":"2024. november. 29. 11:46","title":"Eladó egy Banksy-mű, de egy egész épületet is meg kell venni hozzá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d2b25248-9e9b-48a4-9662-35ee523b4e7d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ünnepek stílusosan: a NASA közzétett egy 8 órás videót az Artemis 1 indításától, de végtelenítve, csak a rakétákat mutatva. Ha hőt nem is ad a kandalló, de a hangulathoz biztosan hozzátesz.","shortLead":"Ünnepek stílusosan: a NASA közzétett egy 8 órás videót az Artemis 1 indításától, de végtelenítve, csak a rakétákat...","id":"20241129_nasa-kandallo-video-sls-raketak-artemis-1-inditas-karacsony","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d2b25248-9e9b-48a4-9662-35ee523b4e7d.jpg","index":0,"item":"47382d7c-d110-4451-ab4d-f41ca6e70608","keywords":null,"link":"/tudomany/20241129_nasa-kandallo-video-sls-raketak-artemis-1-inditas-karacsony","timestamp":"2024. november. 29. 11:03","title":"A NASA karácsonyi kandallójában nem fák, hanem indítórakéták adják a hőt – különleges videót adott ki az űrügynökség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"024c0787-e14e-4b98-9e2c-2d13d53bab50","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Imperial College London kutatóinak is jutott abból az aszteroidamintából, amit 300 millió kilométerre a Földtől gyűjtött be a japán Hajabusza-2 űrszonda. A vizsgálata nem várt fejleményt hozott.","shortLead":"Az Imperial College London kutatóinak is jutott abból az aszteroidamintából, amit 300 millió kilométerre a Földtől...","id":"20241129_ryugu-aszteroida-urkutatas-minta-mikroba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/024c0787-e14e-4b98-9e2c-2d13d53bab50.jpg","index":0,"item":"497f8e65-1464-4c18-a5b1-2e23bd3aa23b","keywords":null,"link":"/tudomany/20241129_ryugu-aszteroida-urkutatas-minta-mikroba","timestamp":"2024. november. 29. 18:03","title":"Mikroszkóppal nézték meg a Ryugu aszteroida mintáit, mikroorganizmusokat találtak rajta – aztán jött a csavar","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"39b9e99e-a37d-4b6e-b088-7bd7fbdbda68","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Akár ott volt, akár nem, az eresz körül ma is pezseg az élet Brüsszelben.","shortLead":"Akár ott volt, akár nem, az eresz körül ma is pezseg az élet Brüsszelben.","id":"20241201_szajer-jozsef-eresz-brusszel-kepek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/39b9e99e-a37d-4b6e-b088-7bd7fbdbda68.jpg","index":0,"item":"86f1749d-3b90-420e-a7fd-791799fd3abe","keywords":null,"link":"/itthon/20241201_szajer-jozsef-eresz-brusszel-kepek-ebx","timestamp":"2024. december. 01. 08:05","title":"Így néz ki most az eresz, ami Szájer József szerint nem is volt azon a házon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db379aa9-d571-4203-89cc-3f1c05ddbbde","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Továbbra sem járnak jó idők azokra az oroszokra, akiknek megjegyzésük van a Putyin-rendszerre vagy a „különleges katonai műveletre”. Legyen bár balett-táncos vagy különleges ételeket készítő séf az illető. A humoristák fölteszik a kézenfekvő kérdést is: miért nem laknak az oligarchák földszinten? Végül maga KGBéla, az orosz ügynököknek szivárogtató magyar expolitikus is előkerül, aki mond valami fölöttébb érdekeset. ","shortLead":"Továbbra sem járnak jó idők azokra az oroszokra, akiknek megjegyzésük van a Putyin-rendszerre vagy...","id":"20241130_duma-aktual-oroszorszag-ablakok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db379aa9-d571-4203-89cc-3f1c05ddbbde.jpg","index":0,"item":"5f1c9e83-95be-4f8e-acd7-8d949a6011a2","keywords":null,"link":"/360/20241130_duma-aktual-oroszorszag-ablakok","timestamp":"2024. november. 30. 19:30","title":"Egyablakos rendszer – a magasból kizuhanó oroszokról a Duma Aktuálban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Vevőcsalogató direkt marketing ajánlatok kevés pénzből
Tetszett a cikk?
Ha szeretnénk kevés pénzből megsokszorozni e-mail kampányaink válaszadási arányát és velük együtt beérkező megrendeléseink számát a megoldás egyszerű: küldjünk ki hatásosabb értékesítési leveleket anélkül, hogy elkövetnénk a leggyakoribb hibákat.
Az ajánlatok leggyakoribb hibái:
A legtöbb értékesítési levél ezzel a mondattal zárul: „További információkért hívjon minket.” Ebből hiányzik a motivációs erő és az olvasók nem érzik, hogy hatására cselekedniük kellene. Csak azok az emberek jelentkeznek ajánlatunkra, akik egyébként is érdeklődtek. A másik eset, ha ingyenesen ajánlunk fel egy prémiumszolgáltatást. Ez rengeteg vevőjelöltet eredményezhet, de jelentős költségnövekedést.
A hagyományos kereskedelemben a legvonzóbb ajánlatok egyike, amikor ingyenes mintát találunk a kiküldött direkt marketing (DM) levelek mellett. Természetesen nem minden üzleti profil alkalmas minták felajánlására. Azonban ingyenes minták nélkül is lehet figyelemfelkeltő ajánlatok készítésére. Ahhoz, hogy hatásos ajánlatot találjunk ki, először végig kell gondolnunk vállalkozásunk gazdasági helyzetét. Mi a legnagyobb kedvezmény, amit megengedhetünk magunknak?
Tegyük fel például, hogy egy nyomtatott reklámanyagokat gyártó cégünk van. Tudjuk hogy ügyfeleink top 20 százaléka átlagosan tízmillió forintot költ nálunk egy évben, az említett ügyfelek átlagosan 7 évig maradnak nálunk. Őket célszerű nagyvonalú ajánlattal elkápráztatni. Jelentős kedvezmény lehet például színes nyomtatás fekete-fehér árában, vagy az első 12 hónapban ingyenes kiszállítás minden megrendelésre.
Mondjuk azt, hogy a fenti példában elhangzott, első rendelésre adott nagy kedvezmény romboló hatású lenne a magas minőséget hirdető cég imázsunkra, melyet kemény munkával építettünk fel. Újra leülünk tehát kollégáinkkal és kiagyalunk egy másik ötletet. Miután gondosan mérlegeltük azt a 70 millió forintnyi jövőbeni bevételi forrást, melyet listánkon szereplő célcsoportunk minden egyes szereplője egyenként termelne számunkra, úgy döntünk, hogy futtatunk egy teszt e-mail kampányt egy nagyon speciális ajánlattal.
Bizonyítottan működő ajánlattípusok:
Néha – különösen, ha egy szélesebb ügyfélkörnek írunk – a körülmények behatárolhatják, hogy mennyire tudunk kreatívak vagy bőkezűek lenni ajánlatunk összeállításakor. Lehetséges megoldásként a következőkben bemutatunk két alacsony költségű vevőszerző módszert, melyek bizonyítottan eredménynövelő hatásúak.
1. Rövid, de értékes információs anyag
Információs anyagunk témája jelöltünk legintenzívebb érdeklődésére kell, hogy számot tartson. Anyagunknak releváns, segítőkész és értékes információt kell tartalmaznia látszólag természetes, nem előre megtervezett formában. Másrészt az információknak el is kell adnia termékünket vagy szolgáltatásunkat. Egy jó megközelítés például, ha írásunkban megpróbáljuk elmagyarázni, hogy sikerült elérni egy bizonyos eredményt vagy miként tudja kiválasztani azt a terméket melynek segítségével ő is elérheti ugyanezt. Természetesen célszerű úgy fogalmazni, hogy az olvasó a mi termékünket vagy szolgáltatásunkat preferálja majd, amikor választani készül a megoldások közül. A téma és a tartalom kidolgozása után egy olyan címet kell választanunk, mely azonnal magára vonja a figyelmet és cselekvésre ösztönöz. Egy jó cím rendkívül fontos és meghatározó szerepet tölt be az egész kampány sikerességét illetően.
2. Hiteles esettanulmány
Az esettanulmány különösen hatékony marketingeszköz és egyben nagyszerű ajánlat is tud lenni. Az esettanulmány tulajdonképpen egy sikertörténet mely részletesen elmagyarázza miként tudott segíteni cégünk egy konkrét ügyfélnek céljai elérésében. Úgy is tekinthetünk rá, mint egy hosszasan és részletesen megfogalmazott ügyfél véleményre, mely cikk formájában íródott.
Az esettanulmány sokban különbözik az információs anyagtól. Itt egy konkrét ügyfél teljes sikersztoriját írjuk le a szóban forgó cég bemutatásával és néha számszerű adatokkal együtt (természetesen mindezt az ügyfél engedélyével, ráadásul egy ilyen anyag neki is jó reklám). Az esettanulmányban, a megoldásban szerepet játszó termék nevét is konkrétan kiírják. Ez akár direkt reklámnak is tűnhet, de ha megfelelően választjuk ki a bemutatandó céget és erősen hangsúlyozzuk a kimagasló eredményeket, akkor az esettanulmány lehet az egyik leghitelesebb hirdetési formánk.
Az információs anyagban ezzel szemben nem szerepelnek konkrét adatok. Olyan problémát mutat be, amellyel a célpiac általában küzd és erre vonatkozólag írja le a megoldást is. Konkrét terméket vagy szolgáltatást nem ajánl, de megadja a továbblépés lehetőségét hozzá. Az információs anyag szövegezésénél nagyon fontos a kreativitás, míg az esettanulmányban az adatok magukért beszélnek.
Az esettanulmány ideális formája:
· Probléma: Azt mutatja be, hogy álltak a dolgok mielőtt ügyfelünk elkezdte volna alkalmazni termékünket vagy szolgáltatásunkat.
· Megoldás: Miként oldottuk meg a problémáját.
·Eredmény: A dokumentálható, számszerű eredmény, melyhez termékünk vagy szolgáltatásunk segítette hozzá ügyfelünket.
Az esettanulmányban mutassuk be az ügyfél döntéseire vonatkozó „hogyan”-okat és a „miért”-eket. Például: Hány cég ajánlatát nézte meg mielőtt ránk talált és kik voltak a „döntősök”? Miért a mi termékünket választotta a többi közül? Fontos kihangsúlyoznunk a sikeres eredményeket, melyet termékünk segítségével ért el az ügyfél. Ugyanúgy, mint az információs anyag esetében, itt is rendkívül fontos a figyelemfelkeltő, kifejező cím.
A jól megírt esettanulmányok erős hitelességet építhetnek termékünknek, szolgáltatásunknak. A referenciák és az értékes ötletek pedig segítenek eloszlatni a vevőjelöltek természetes kétkedését és megértetik velük, miként tud termékünk vagy szolgáltatásunk nekik is segíteni céljaik elérésében. Az esettanulmánynak ezen felül PR értéke is van. Számos kereskedelmi média vevő rájuk akár mint hosszú cikk, akár szemezgetés formájában.
A tanulság tehát: ha e-mail marketinges erőfeszítéseink nem olyan sikeresek mint amennyire szeretnénk, lehet, hogy egyszerűen csak ajánlatainkon és értékesítési leveleinken kellene csiszolnunk és ezzel együtt eredményeink is pozitív irányban változnának.
Mire és hogyan használják kis- és középvállalatok a reklámleveleket, és miért hiba kihagyni ezt a marketing eszközt? A Marketing Commando felméréséből kiderül.
Amíg a kisvállalatok többsége sajtóhirdetéssel és hideghívásokkal próbál új vevőkre szert tenni, mások rátaláltak a direct mail-re. Vevőszerzéshez azonban célszerű megválni jó néhány rossz direkt marketing, azaz DM beidegződéstől. Hogy pontosan mik is ezek, kiderül az alábbi írásból!
Hogyan nem szabad reklámlevelet szerkeszteni? Melyek a direkt marketing legfontosabb formai elemei? Wolf Gábor a szövegírás alapszabályaira hívja fel a figyelmet.
Mivel magyarázható, hogy egyes direktmarketing-kampányok tucatjával hozzák az új vevőket, míg mások csak pénzkidobást eredményeznek? Új cikk-sorozatunkban körbejárjuk, hogy mi az a tíz legfontosabb, ám mégis kézzel-fogható tényező, amely sok-sok százalékot javíthat a következő DM -kampány eredményén.