szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A légiközlekedés biztonságának veszélyeztetése miatt feljelentést tesz Metes György, a Magyar Légiforgalmi Szolgálatok Szakszervezetének (MLSZSZ) elnöke ismeretlen tettes ellen a Fővárosi Főügyészségen. A HungaroControl cáfolja a szakszervezeti vezető állításait.

Metes György az MTI-t arról tájékoztatta, hogy a pár hónapja átadott, ALMOS repülésmeteorológiai rendszer gyakran hamis információkat szolgáltat alapvető időjárási körülményekről, például a szélirányról, illetve a sebességről. Az érdekképviseleti vezető megemlíti, hogy a témában egyeztető tárgyalást kezdeményeztek a HungaroControl Zrt. vezetésével, ez azonban eredménytelenül zárult.

Metes szerint egy állománygyűlésen a munkáltató elismerte, hogy a berendezés valóban szolgáltat hamis adatokat, de – mint írja – a gyártó cég a hibákat nem tudja kijavítani. Októberben a repülőtéri irányítótorony az ALMOS hamis adatai miatt több mint 2 órán keresztül a repülőgépeket mintegy óránként 40 kilométeres hátszélben szállította le. Ismertetése szerint ezen a napon az érkező gépek pilótái is jelezték, hogy rendkívül erős a hátszél – állítja Metes.

A HungaroControl Zrt. közleményében cáfolta Metes György állításait. Hangsúlyozták, hogy minden tekintetben a repülés biztonságát tartják szem előtt. Ennek megfelelően minden jelzést, így a repülésmeteorológiai rendszer működésével kapcsolatban tett szakszervezeti észrevételeket is repülésbiztonsági vizsgálatnak vetettek alá, és nem találták azokat megalapozottnak. Erről a munkáltató tájékoztatta a szakszervezetet. Azok az Európa-szerte is használt műszerek, amelyek a futópálya földet érési zónájában a széladatokat mérik, pontosan működnek és működtek a jelzett napon is. A cég megjegyzi: a HungaroControl munkatársai az októberi esetben is a szigorú szakmai szabályoknak megfelelően jártak el.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Világ

Repülésbiztonság az EU célkeresztjében

Az elmúlt hetek légi balesetei arra késztették az Európai Bizottságot, hogy emlékeztessen a közelmúltban hozott uniós repülésbiztonsági irányelvekre, és fontolóra vegye újak bevezetését. Az osztrák Kurier szerint az utóbbi hónapok repülőgép-szerencsétlenségei fényében manapság sokan a megalapozottnál jóval nagyobb félelmekkel szállnak repülőre, jóllehet az utasszállító repülőgépek továbbra is a legbiztonságosabb közlekedési eszköznek számítanak szerte a világon.