szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Egyelőre nincs vészforgatókönyve a fővárosnak arra az esetre, ha fel kellene bontani a 2-es – majd az épülő 4-es – vonalra szánt új metrókocsikról szóló szerződését az Alstom céggel, amiért a jármű prototípusa nem kapta meg a végleges szakhatósági engedélyt – írja csütörtöki számában a Népszava.

A jelek szerint az önkormányzat lavírozta magát ebbe a kínos helyzetbe azzal, hogy négy éve előnytelen szerződést kötött a francia gyártóval, majd a sorozatos késlekedések hatására idén július végéig szóló ultimátumába belefoglalta a szerződésbontást – írja a lap, amely megállapítja, hogy utóbbi több tízmilliárdos veszteséggel járhat, és kihathat a 4-es metróra is.

A lapnak Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes elmondta: az önkormányzat olyan megoldást keres, amellyel nem kerül veszélybe a 4-es metró uniós támogatása, a fővárost anyagi kár nem éri, illetve a következő városvezetést sem kötelezi vállalhatatlan kifizetésekre. Ezek alapján úgy tűnik, nem szabad felbontani a szerződést – írja a lap.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Alstom-metrókocsik: nem csak a fékekkel volt gond

Nem csak a fékek hibái miatt utasította vissza a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) múlt pénteken az Alstom metrókocsik típusengedélyének kiadását. A járművet irányító szoftver sem működött megfelelően, és több, a hatóság által kért dokumentációt sem nyújtott be az Alstom.

MTI Gazdaság

Új közbeszerzést írhatnak ki a metrókocsikra

Mivel a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) nem adta meg a végleges típusengedélyt az Alstomnak a 2-es metróvonalra szánt kocsijaira, új közbeszerzési eljárást írhatnak ki a 2-es és 4-es metró szerelvényeire.