Az izraeli-iráni háború lezárását jelentette be Donald Trump
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
A nemzeti fejlesztési miniszter támogató levelének hiányában, formai okok miatt az uniós fejlesztésekért felelős KIKSZ Zrt. elutasította a főváros április óta dédelgetett járműbeszerzési projektjét, pedig korábban úgy tűnt, a 120 milliárdos bevásárlás mindenkinek tetszik. A támogató levélre több mint egy hónapja hiába vár a főpolgármester, a remélt 100 százalékos uniós támogatásról lecsúszhat a főváros – írja az Index.
Vasárnap Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója hétvégén írták alá az 1-es és 3-as villamosprojekt támogatási szerződését. Az eseménynek különös bájt ad, hogy a beruházás addig nem indulhat el, azaz a vállalkozó szerződését addig nem írhatják alá, míg egy másik projekt, a 96 új villamos és 93 troli beszerzése el nem dől. Utóbbit a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnöke feltételül szabta ugyanis az előbbi fejlesztés elindításához – olvasható a hírportál cikkében.
A járműbeszerzés ügye pont annál a minisztériumnál, az NFM-nél parkol, amelynek államtitkára aláírta az 1-es és 3-as villamos fejlesztését. Az Index információi szerint Tarlós István levélben kérte Fellegi Tamás fejlesztési minisztert az ügy előmozdítására, mert ha tovább késlekednek, félő, hogy a főváros elesik a remélt 100 százalékos uniós támogatástól.
A kétszáz elektromos jármű vétele ott akadt el, hogy a KIKSZ Zrt. a főváros nagy meglepetésére augusztus elején - formai okokból - elmeszelte a tervet, mivel hiányzott az irat- és tervcsomaghoz a fejlesztési miniszter támogató levele.
Korábban maga a KIKSZ-igazgató írta elő az 1-es és 3-as villamosok fejlesztéséhez a járműbeszerzési projekt benyújtását, és ugyanígy rendelkezett a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnöke. A helyzetet egy szakértő úgy írta le, hogy a kormány egyik keze lefogja a másikat, amivel útjára engedné a két óriásberuházást.
Kereste az Index a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium sajtóosztályát, de két nap alatt nem válaszoltak. A fővárosi közgyűlés áprilisban határozott arról, hogy uniós támogatással 96 villamost és 93 trolibuszt vásárol, mintegy 120 milliárd forintért. Az Európai Unió a buszvásárlást nem támogatja, de az elektromos járművek vételét igen.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.