szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Egy vendég rosszulléte és orvosi ellátása miatt elnapolták hétfőn délelőtt az Országgyűlés fogyasztóvédelmi bizottságának ülését, amelynek napirendjén az energiaszolgáltatók számlázásával és ügyfélszolgálatának működésével kapcsolatos tapasztalatok megvitatása szerepelt.

A bizottság a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a Magyar Energia Hivatal beszámolójának meghallgatását fejezte be mielőtt az ülést elnapolták volna a következő hétfőre.

Grábner Péter, a Magyar Energia Hivatal elnökhelyettese röviden összefoglalta az ide vonatkozó jogszabályokat, amelyek igen szigorúak. Hozzátette, hogy az idei módosítással még szigorodtak is. Javasolta, hogy a fogyasztóvédelmi törvény módosításával tegyék rugalmasabbá az ügyfélszolgálati irodák nyitva tartását, mert, különösen vidéken, számos olyan iroda van, ahol a délutáni-esti órákban már egyáltalán nem jelentkezik ügyfél. Ezek a holtidők pedig indokolatlanul növelik a szolgáltatók költségeit, így nem felelnek meg a "legkisebb költség elvének".

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság osztályvezetője, Mándi Martina arról tájékoztatta a képviselőket, hogy lényegében nem változott a számlák érthetőségével kapcsolatos panaszok száma, mert a lakosságot lényegében a számlán szereplő összegek érdeklik, elsősorban ezekkel kapcsolatban fordulnak az ügyfélszolgálatokhoz. A földgázszámlákkal kapcsolatban viszont általános panasz, hogy a fogyasztók nem tudják átszámolni a petajoule-t köbméterre és fordítva.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!