szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Március 22-én sikeresen befejeződött a hatóság által felügyelt próbaüzem, és pénteken kezdődik meg az utasforgalmi próbaüzem a 4-es metró vonalán – jelentette be a főpolgármester.

A 4-es metrót március 28-án, péntek reggel 9 órakor adják át az utazóközönségnek – mondta Tarlós István főpolgármester kedden. Azt is közölte, március 22-én sikeresen befejeződött a hatóság által felügyelt próbaüzem, és pénteken kezdődik meg az utasforgalmi próbaüzem. Elmondta, az engedélyezési eljárás "főszereplői" a próbaüzem tapasztalatait összegezve utasforgalmi próbaüzemre alkalmasnak nyilvánították a rendszert. A legfontosabb engedélyek készülnek, ez az jelenti, hogy "a szabályszerű adminisztrációt végzik" - tette hozzá a főpolgármester.

A hvg.hu hétfőn arról írt: még nem állította ki a működési engedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóság, de a Városházán úgy számolnak, pénteken déltől így is utazhatnak rajta a budapestiek. Tarlós István és Orbán Viktor átadja a beruházást bő öt év késéssel a tervezetthez képest, ráadásul a dolgok jelenlegi állása szerint az automata szerelvények végül is váltott vezetőkkel közlekednek majd.

Gyükeri Mercédesz

Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István közösen adja át a 4-es metrót, az már korábban kiderült, hogy a vasárnapi üzemzárásig ingyen utazhatnak vele az első utasok. Tarlós István azt mondta, hogy a pénteken kezdődő utasforgalmi próbaüzem ideje alatt is folytatódik a jogszabály szerinti hatósági felügyelet, a végleges használatbavételi engedély hat hónap "üzemszerű hibamentes működés után" adható ki. Megjegyezte, hogy ez nem valamiféle hiányosságot jelent, "ez így van a világon mindenütt". A főpolgármester kijelentette, az általuk kitűzött egyetlen határidőre sikerült a feladattal megbirkózni.

A 4-es metrót, amely Kelenföld vasútállomást köti össze a Baross téri Keleti pályaudvarral, nyolc év építés után adják át. A 7,4 kilométeres, tíz állomást magába foglaló első szakasz építése 2006-ban kezdődött el. A munkálatokat nehezítette, hogy a konzorciumvezető cég többször leállt a munkával többletkövetelések miatt. Az alagútépítés 2010 nyarán fejeződött be, ezt követően kezdődhetett meg az állomások belső beépítése, a vágányok és a biztosítóberendezés, az áramellátási rendszerek telepítése. 

A metrószerelvényeket a francia Alstom cég szállítja, ezek külsőre megegyeznek a 2-es vonalon közlekedő Metropolis kocsikkal, de a 4-es metró teljesen automata vezérlésű. Az első időszakban azonban korábbi közlések szerint még vonatkísérő személyzet lesz a szerelvények vezetőállásaiban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!