szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Március 22-én sikeresen befejeződött a hatóság által felügyelt próbaüzem, és pénteken kezdődik meg az utasforgalmi próbaüzem a 4-es metró vonalán – jelentette be a főpolgármester.

A 4-es metrót március 28-án, péntek reggel 9 órakor adják át az utazóközönségnek – mondta Tarlós István főpolgármester kedden. Azt is közölte, március 22-én sikeresen befejeződött a hatóság által felügyelt próbaüzem, és pénteken kezdődik meg az utasforgalmi próbaüzem. Elmondta, az engedélyezési eljárás "főszereplői" a próbaüzem tapasztalatait összegezve utasforgalmi próbaüzemre alkalmasnak nyilvánították a rendszert. A legfontosabb engedélyek készülnek, ez az jelenti, hogy "a szabályszerű adminisztrációt végzik" - tette hozzá a főpolgármester.

A hvg.hu hétfőn arról írt: még nem állította ki a működési engedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóság, de a Városházán úgy számolnak, pénteken déltől így is utazhatnak rajta a budapestiek. Tarlós István és Orbán Viktor átadja a beruházást bő öt év késéssel a tervezetthez képest, ráadásul a dolgok jelenlegi állása szerint az automata szerelvények végül is váltott vezetőkkel közlekednek majd.

©

Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István közösen adja át a 4-es metrót, az már korábban kiderült, hogy a vasárnapi üzemzárásig ingyen utazhatnak vele az első utasok. Tarlós István azt mondta, hogy a pénteken kezdődő utasforgalmi próbaüzem ideje alatt is folytatódik a jogszabály szerinti hatósági felügyelet, a végleges használatbavételi engedély hat hónap "üzemszerű hibamentes működés után" adható ki. Megjegyezte, hogy ez nem valamiféle hiányosságot jelent, "ez így van a világon mindenütt". A főpolgármester kijelentette, az általuk kitűzött egyetlen határidőre sikerült a feladattal megbirkózni.

A 4-es metrót, amely Kelenföld vasútállomást köti össze a Baross téri Keleti pályaudvarral, nyolc év építés után adják át. A 7,4 kilométeres, tíz állomást magába foglaló első szakasz építése 2006-ban kezdődött el. A munkálatokat nehezítette, hogy a konzorciumvezető cég többször leállt a munkával többletkövetelések miatt. Az alagútépítés 2010 nyarán fejeződött be, ezt követően kezdődhetett meg az állomások belső beépítése, a vágányok és a biztosítóberendezés, az áramellátási rendszerek telepítése. 

A metrószerelvényeket a francia Alstom cég szállítja, ezek külsőre megegyeznek a 2-es vonalon közlekedő Metropolis kocsikkal, de a 4-es metró teljesen automata vezérlésű. Az első időszakban azonban korábbi közlések szerint még vonatkísérő személyzet lesz a szerelvények vezetőállásaiban.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Oszama bin Laden unokahúga: ha Biden nyer, szeptember 11-i merényletek várhatnak az országra

Oszama bin Laden unokahúga: ha Biden nyer, szeptember 11-i merényletek várhatnak az országra

Radar360: Az orvosi kamara a kormánnyal, a Fradi Messiékkel meccsel

Radar360: Az orvosi kamara a kormánnyal, a Fradi Messiékkel meccsel

37 méteres Nazca-macskára bukkantak Peruban

37 méteres Nazca-macskára bukkantak Peruban