Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"fe25724b-cafb-4313-9679-627a7502a45e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Rászállt a kínai cégekre az ismert osztrák adatvédelmi aktivista, Max Schrems, aki korábban a Metát is megszorongatta, az Európai Unió pedig az ő nevével fémjelezve hozott már két adatvédelmi ítéletet is.","shortLead":"Rászállt a kínai cégekre az ismert osztrák adatvédelmi aktivista, Max Schrems, aki korábban a Metát is megszorongatta...","id":"20250120_tiktok-temu-xiaomi-wechat-aliexpress-shien-adatvedelem-gdpr-max-schrems","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe25724b-cafb-4313-9679-627a7502a45e.jpg","index":0,"item":"c3ba47c0-443a-46ab-a5c3-98b89e3d59e3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250120_tiktok-temu-xiaomi-wechat-aliexpress-shien-adatvedelem-gdpr-max-schrems","timestamp":"2025. január. 20. 09:06","title":"Brutális bírságot kaphat a Temu, a TikTok, a Xiaomi és több kínai vállalat Európában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8fe58aec-624a-480a-8876-ccdec2ae7e94","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Zömében kínai gyártású, márka nélküli akkus fülhallgatókat, hangszórókat, csavarbehajtókat ellenőriztek, túl könnyen túlmelegedhetnek.","shortLead":"Zömében kínai gyártású, márka nélküli akkus fülhallgatókat, hangszórókat, csavarbehajtókat ellenőriztek, túl könnyen...","id":"20250121_fogyasztovedelem-kinai-litium-akkumulatoros-eszkozok-kivonjak-a-forgalombol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8fe58aec-624a-480a-8876-ccdec2ae7e94.jpg","index":0,"item":"66fae739-2606-435f-bcec-8c4a29b94855","keywords":null,"link":"/kkv/20250121_fogyasztovedelem-kinai-litium-akkumulatoros-eszkozok-kivonjak-a-forgalombol","timestamp":"2025. január. 21. 10:02","title":"Hétköznapi kínai akkutechnológiát ellenőrzött a fogyasztóvédelem, mindent kivonatnak a forgalomból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"525efaa6-c0b7-44a5-a999-82d9cd695c0f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Pár napja a polgármester is arról számolt be, hogy saját szemével látta a cérnavékony, 4-5 milliméter hosszú élőlényeket a vízben.","shortLead":"Pár napja a polgármester is arról számolt be, hogy saját szemével látta a cérnavékony, 4-5 milliméter hosszú...","id":"20250121_Fergek-miatt-nem-fogyaszthato-az-ivoviz-Pilisen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/525efaa6-c0b7-44a5-a999-82d9cd695c0f.jpg","index":0,"item":"4d42f6bc-40ba-4681-895d-dbf9b582d234","keywords":null,"link":"/itthon/20250121_Fergek-miatt-nem-fogyaszthato-az-ivoviz-Pilisen","timestamp":"2025. január. 21. 20:45","title":"Még mindig férges a víz Pilisen, a kormányhivatal betiltotta a fogyasztását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7f9d1554-9bf6-4fd6-95d8-3962dc73d457","c_author":"Imre Réka","category":"itthon","description":"A Mol szerint sokkal kisebb a gárdonyi olajszennyezés mértéke, mint amiről a lakosság beszámolt. A helyiek attól tartanak, hogy a Velencei-tó vizéig is eljuthat a gázolaj, és erre a HVG-nek nyilatkozó szakértő szerint is van esély. ","shortLead":"A Mol szerint sokkal kisebb a gárdonyi olajszennyezés mértéke, mint amiről a lakosság beszámolt. A helyiek attól...","id":"20250122_Mol-487-liter-gazolaj-Gardony-benzin-szennyezes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7f9d1554-9bf6-4fd6-95d8-3962dc73d457.jpg","index":0,"item":"7bf76392-6da4-4552-a00c-bbe5fee23deb","keywords":null,"link":"/itthon/20250122_Mol-487-liter-gazolaj-Gardony-benzin-szennyezes-ebx","timestamp":"2025. január. 22. 06:14","title":"Az állataikat mentik a gárdonyi civilek, még tart az olajszennyezés felszámolása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6420dd75-ea5d-41c6-89ca-8f520e9170f1","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A régi-új elnök a beiktatása után rögtön aláírt egy sor intézkedést.","shortLead":"A régi-új elnök a beiktatása után rögtön aláírt egy sor intézkedést.","id":"20250121_donald-trump-kegyelem-rendelet-capitoliumi-zavargasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6420dd75-ea5d-41c6-89ca-8f520e9170f1.jpg","index":0,"item":"5c821445-fc0a-4387-9225-fadc588122ab","keywords":null,"link":"/vilag/20250121_donald-trump-kegyelem-rendelet-capitoliumi-zavargasok","timestamp":"2025. január. 21. 05:38","title":"Kilépett a WHO-ból és a párizsi klímaegyezményből, de a capitoliumi zavargások 1600 résztvevőjének is kegyelmet adott Trump - íme, az első intézkedései","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"be354b55-3b06-45b2-bc43-75db50198e60","c_author":"Tornyos Kata","category":"itthon","description":"Még hátravan a középiskolai felvételi neheze, hiába van túl az írásbeli részen a diákok többsége. Az elkövetkező időszakban kell ugyanis eldönteni, milyen gimnáziumokba adjuk be a jelentkezést. Hogy gördülékenyebb legyen a folyamat, hasznos tudnivalókat szedtünk össze a leendő gimnazistáknak a legjobb alapítványi és egyházi iskoláktól kezdve a gimnáziumigazgatók jótanácsain át. ","shortLead":"Még hátravan a középiskolai felvételi neheze, hiába van túl az írásbeli részen a diákok többsége. Az elkövetkező...","id":"20250121_Kozepiskolai-felveteli-rangsor-oktatas-iskola-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/be354b55-3b06-45b2-bc43-75db50198e60.jpg","index":0,"item":"ff4c2834-560f-4910-9beb-1d1bedd37191","keywords":null,"link":"/itthon/20250121_Kozepiskolai-felveteli-rangsor-oktatas-iskola-ebx","timestamp":"2025. január. 21. 13:06","title":"Elit, egyházi, alapítványi? Milyen középiskolát válasszunk, és hol vannak a legjobb gimnáziumok?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"538b3837-96b3-49d0-856c-74b9035803dd","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Sam Altman által is támogatott Retro Biosciences, valamint az OpenAI elkészítette az első eszközt, amivel az emberi élet lehetséges meghosszabbításán fognak ötletelni a kutatók. ","shortLead":"A Sam Altman által is támogatott Retro Biosciences, valamint az OpenAI elkészítette az első eszközt, amivel az emberi...","id":"20250120_retro-biosciences-openai-sam-altman-gpt-4b-micro-modell-elet-meghosszabbitasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/538b3837-96b3-49d0-856c-74b9035803dd.jpg","index":0,"item":"4f2f6938-288d-4027-8247-dc0b56341ae1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250120_retro-biosciences-openai-sam-altman-gpt-4b-micro-modell-elet-meghosszabbitasa","timestamp":"2025. január. 20. 13:03","title":"Már az élet meghosszabbításán dolgozik az OpenAI, +10 évről szól az ígéret","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a9d612a-f4f6-45ae-8b45-d4a0bceceaec","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Minden 100 autóból 21-22 adásvétel tárgya volt 2024-ben.","shortLead":"Minden 100 autóból 21-22 adásvétel tárgya volt 2024-ben.","id":"20250120_Minden-korabbi-rekord-megdolt-a-hazai-hasznaltauto-piacon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a9d612a-f4f6-45ae-8b45-d4a0bceceaec.jpg","index":0,"item":"26338acf-7c02-407a-8e90-635558e4079b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250120_Minden-korabbi-rekord-megdolt-a-hazai-hasznaltauto-piacon","timestamp":"2025. január. 20. 08:57","title":"Minden korábbi rekordot megdöntött tavaly a hazai használtautó-piac","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Több mint harmincöt évet kellett várni arra, hogy önálló metróvonalat avassanak Budapesten. Pénteken elindult a 4-es metró, amelyet a hetvenes évek óta terveztek már, de csak mostanra lett valóságos. A beruházást rengeteg kritika érte, mert csillagászati összeget költöttek rá, nagyon sokáig húzódott, és sokak szerint kérdéses a megtérülése. Ma és a hétvégén ingyen lehet utazni a 7,3 kilométeres vonalon a Kelenföldi vasútállomás és a Keleti pályaudvar között. Tudósításunk a metróstartról percről percre.
A Jobbik szerint a pénteken átadott 4-es metró nem tud új utasokat elérni, ráadásul 332 milliárd forinttal kerül többe, mint a beruházás elején. Szabó György, a párt fővárosi képviselője pénteken "cifra nyomorúságnak" nevezte az új metróvonalat. Szerinte a beruházás az elmúlt 20 év "lassított ámokfutásának" végeredménye, ami 452 milliárd forintos költségével jelentősen meghaladja a korábban tervezettet. A 2004-es metrótörvény értelmében már 2009-ben át kellett volna adni a vonalat – tette hozzá.
Az ellenzéki politikus kifogásolta, hogy a metró nem ér el új lakótelepeket, így a környezetvédelmi szempontok sem érvényesülnek, hiszen például a gazdagrétiek ugyanúgy autóval közlekednek majd. Emellett bírálta, hogy az előző városvezetők vállalták a dugódíj bevezetését, de mint mondta, a Jobbik mindent megtesz a dugódíj ellen.
„Egyesületünk köszöni a főpolgármester úrnak a 4-es metró megnyitására szóló meghívást” – írják a Metróért Egyesület Facebook-oldalán. Még a kitűzőt is közzétették, amit a pénteki avatón kaptak.
A Keleti pályaudvarnál és Kelenföld vasútállomásnál megnyíltak a BKK új ügyfélközpontjai, ahol jegyet, bérletet vehetnek az utasok vagy közlekedési információkat kérhetnek.
Az International Railway Journal című internetes szaklap címlapon számol be a budapesti 4-es metró átadásáról. A cikkben emlékeztetnek, hogy ez lesz a város első automata metróvonala, amely a Kálvin téren találkozik a 3-as, és a Keleti pályaudvarnál a 2-es metróval. Azt is leírják, hogy egy év után már felügyelők nélkül járhatnak majd a légkondicionált Alstom-szerelvények, amelyekben elbontják a vezetőállást, ha átálltak automata üzemmódra.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója fővárosi fideszes politikusokkal készített szelfit a 4-es metrón. Tarlós István nincs a fotón, de két helyettese igen.
Alagútban futó vasúti vonalat akartak építeni az 1800-as évek végén Miskolcon „az utcák színe” alatt, hogy összekössék a diósgyőri vasgyárat a vasúttal. Pénz lett volna, de a város végül nem járult hozzá az építéshez, mert nem tudták kitalálni, hogyan telekkönyvezzék a föld alatti tulajdont – erről ír a Miskolc Blog. Miskolc és Diósgyőr annak idején különálló volt, és földrajzi okok miatt akarták föld alatt megoldani az összeköttetést.
Végül felszíni iparvágányt építettek, amely most is létezik, és felsővezeték is tartozik hozzá. Az alagutat sem hagyták ki, igaz, nem a föld alatt építették.