Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c6e33cf2-d3b9-4a92-9b36-3bdb760f49e1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A független országgyűlési képviselő elmondta véleményét a külföldi támogatást kapó szervezetek megbüntetéséről szóló törvényjavaslatról. ","shortLead":"A független országgyűlési képviselő elmondta véleményét a külföldi támogatást kapó szervezetek megbüntetéséről szóló...","id":"20250514_hadhazy-akos-torvenyjavaslat-tuntetes-putyin-oroszorszag-gyulekezesi-jog-szuverenitasvedelmi-hivatal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6e33cf2-d3b9-4a92-9b36-3bdb760f49e1.jpg","index":0,"item":"f411fef2-453c-408d-8e0a-1ebaa8fb8c47","keywords":null,"link":"/itthon/20250514_hadhazy-akos-torvenyjavaslat-tuntetes-putyin-oroszorszag-gyulekezesi-jog-szuverenitasvedelmi-hivatal","timestamp":"2025. május. 14. 10:26","title":"Hadházy: Beláthatatlan következményei lehetnek, ha a magyarok nem állnak ki a putyinizálódás ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4bb64d11-645a-4c30-ad52-3bffc2c916d3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az ausztrál Daniel Lalara egy örökletes betegség miatt már 10 éve nem tud megszólalni, a mesterséges intelligencia segítségével azonban most egy dalt költött a lányának – aki ugyanabban a betegségben szenved.","shortLead":"Az ausztrál Daniel Lalara egy örökletes betegség miatt már 10 éve nem tud megszólalni, a mesterséges intelligencia...","id":"20250512_mesterseges-intelligencia-betegseg-hang-zene-dal-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4bb64d11-645a-4c30-ad52-3bffc2c916d3.jpg","index":0,"item":"e8020467-4328-4a99-a1b8-36bf615e7838","keywords":null,"link":"/tudomany/20250512_mesterseges-intelligencia-betegseg-hang-zene-dal-video","timestamp":"2025. május. 12. 19:33","title":"10 éven át nem tudott megszólalni a súlyos beteg férfi, a mesterséges intelligenciával most énekelt a lányának – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d7fb50ea-5f49-4446-92e9-0698f9721514","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Szinte minden téren azt tudja a Galaxy S25 Edge, mint a széria többi tagja – de sokkal vékonyabban. Hardverben nem spórolt a Samsung, de van valami, amiben áldozatot kellett hozni a vékonyság oltárán.","shortLead":"Szinte minden téren azt tudja a Galaxy S25 Edge, mint a széria többi tagja – de sokkal vékonyabban. Hardverben nem...","id":"20250513_samsung-galaxy-s25-edge-vekony-okostelefon-bemutato","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d7fb50ea-5f49-4446-92e9-0698f9721514.jpg","index":0,"item":"37ab3ebc-d75f-42f4-862c-8e1e571aa71f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250513_samsung-galaxy-s25-edge-vekony-okostelefon-bemutato","timestamp":"2025. május. 13. 09:49","title":"5,8 mm – itt a Samsung valaha volt legvékonyabb csúcstelefonja, ezt kell tudni a Galaxy S25 Edge-ről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az új német külügyminiszter az oroszellenes szankciókat fúró Magyarországról. Nicusor Dan független román elnökjelölt a választások tétjéről. Trump már megint rossz lóra tesz a szaúdiakkal. Van-e NATO az USA nélkül? Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Az új német külügyminiszter az oroszellenes szankciókat fúró Magyarországról. Nicusor Dan független román elnökjelölt...","id":"20250514_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"8ceccf1e-131a-4571-987d-dab6989a3cbd","keywords":null,"link":"/360/20250514_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. május. 14. 12:39","title":"Trump Peking karjaiba terelheti Európát, a kínai elnök legnagyobb örömére – szakértői vélemény a The Guardianben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7af55020-cc5b-4c72-8f5b-b8db3bb544d2","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Itt a jó idő, és hétfő óta már a MÁV járatai is az előszezoni menetrend szerint közlekednek a Balatonnál. Cikkünkben összegyűjtöttük néhány hasznos információt, amely segítséget nyújthat az utazás megtervezésében. A választék ugyanis mindkét parton bőséges, hiszen vannak modern, klímás vonatok, 40 éves kocsik, és egy vonat, ami az ukrán határról indul a Balatonhoz. Segítünk eligazodni.","shortLead":"Itt a jó idő, és hétfő óta már a MÁV járatai is az előszezoni menetrend szerint közlekednek a Balatonnál. Cikkünkben...","id":"20250514_vonat-menetrend-balaton-lehetosegek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7af55020-cc5b-4c72-8f5b-b8db3bb544d2.jpg","index":0,"item":"42d6a28c-2a54-4e29-beb3-74220383c5f0","keywords":null,"link":"/elet/20250514_vonat-menetrend-balaton-lehetosegek","timestamp":"2025. május. 14. 05:01","title":"Hogyan utazzunk vonattal a Balatonra?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e258f10a-f99c-4761-9d0b-73209c529f6c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A héten már másodszor drágul a benzin. ","shortLead":"A héten már másodszor drágul a benzin. ","id":"20250514_Dragabb-lesz-a-tankolas-mutatjuk-az-arakat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e258f10a-f99c-4761-9d0b-73209c529f6c.jpg","index":0,"item":"3b693442-bbe3-4902-979a-629f39874e89","keywords":null,"link":"/cegauto/20250514_Dragabb-lesz-a-tankolas-mutatjuk-az-arakat","timestamp":"2025. május. 14. 14:07","title":"Drágább lesz a tankolás – mutatjuk az árakat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639","c_author":"BrandLab","category":"brandcontent","description":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítást a Hungexpo-n. A pavilon csaknem 80 százaléka már foglalt, így mindenki, aki kilátogat az eseményre számos újdonságra és érdekességre számíthat. Baranyai Gergő kiállításigazgatóval beszélgettünk.","shortLead":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary...","id":"20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639.jpg","index":0,"item":"8eaadd89-916d-4ebc-8e6b-b8d792ee3357","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","timestamp":"2025. május. 14. 07:30","title":"Kíváncsi, hol tart az autóipar? Májusban választ kaphat rá!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fb04c00e-f736-489e-906c-657153ddc5e5","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Mostanában meglehetősen gyakran fordul ez elő.","shortLead":"Mostanában meglehetősen gyakran fordul ez elő.","id":"20250513_foldrenges-napoly-campi-flegrei","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fb04c00e-f736-489e-906c-657153ddc5e5.jpg","index":0,"item":"ee3954a8-44cb-4cbb-a8cc-ea2229a5c01b","keywords":null,"link":"/elet/20250513_foldrenges-napoly-campi-flegrei","timestamp":"2025. május. 13. 19:19","title":"Földrengés okozott riadalmat Nápolyban és környékén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Több mint harmincöt évet kellett várni arra, hogy önálló metróvonalat avassanak Budapesten. Pénteken elindult a 4-es metró, amelyet a hetvenes évek óta terveztek már, de csak mostanra lett valóságos. A beruházást rengeteg kritika érte, mert csillagászati összeget költöttek rá, nagyon sokáig húzódott, és sokak szerint kérdéses a megtérülése. Ma és a hétvégén ingyen lehet utazni a 7,3 kilométeres vonalon a Kelenföldi vasútállomás és a Keleti pályaudvar között. Tudósításunk a metróstartról percről percre.
A Jobbik szerint a pénteken átadott 4-es metró nem tud új utasokat elérni, ráadásul 332 milliárd forinttal kerül többe, mint a beruházás elején. Szabó György, a párt fővárosi képviselője pénteken "cifra nyomorúságnak" nevezte az új metróvonalat. Szerinte a beruházás az elmúlt 20 év "lassított ámokfutásának" végeredménye, ami 452 milliárd forintos költségével jelentősen meghaladja a korábban tervezettet. A 2004-es metrótörvény értelmében már 2009-ben át kellett volna adni a vonalat – tette hozzá.
Az ellenzéki politikus kifogásolta, hogy a metró nem ér el új lakótelepeket, így a környezetvédelmi szempontok sem érvényesülnek, hiszen például a gazdagrétiek ugyanúgy autóval közlekednek majd. Emellett bírálta, hogy az előző városvezetők vállalták a dugódíj bevezetését, de mint mondta, a Jobbik mindent megtesz a dugódíj ellen.
„Egyesületünk köszöni a főpolgármester úrnak a 4-es metró megnyitására szóló meghívást” – írják a Metróért Egyesület Facebook-oldalán. Még a kitűzőt is közzétették, amit a pénteki avatón kaptak.
A Keleti pályaudvarnál és Kelenföld vasútállomásnál megnyíltak a BKK új ügyfélközpontjai, ahol jegyet, bérletet vehetnek az utasok vagy közlekedési információkat kérhetnek.
Az International Railway Journal című internetes szaklap címlapon számol be a budapesti 4-es metró átadásáról. A cikkben emlékeztetnek, hogy ez lesz a város első automata metróvonala, amely a Kálvin téren találkozik a 3-as, és a Keleti pályaudvarnál a 2-es metróval. Azt is leírják, hogy egy év után már felügyelők nélkül járhatnak majd a légkondicionált Alstom-szerelvények, amelyekben elbontják a vezetőállást, ha átálltak automata üzemmódra.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója fővárosi fideszes politikusokkal készített szelfit a 4-es metrón. Tarlós István nincs a fotón, de két helyettese igen.
Alagútban futó vasúti vonalat akartak építeni az 1800-as évek végén Miskolcon „az utcák színe” alatt, hogy összekössék a diósgyőri vasgyárat a vasúttal. Pénz lett volna, de a város végül nem járult hozzá az építéshez, mert nem tudták kitalálni, hogyan telekkönyvezzék a föld alatti tulajdont – erről ír a Miskolc Blog. Miskolc és Diósgyőr annak idején különálló volt, és földrajzi okok miatt akarták föld alatt megoldani az összeköttetést.
Végül felszíni iparvágányt építettek, amely most is létezik, és felsővezeték is tartozik hozzá. Az alagutat sem hagyták ki, igaz, nem a föld alatt építették.