szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Alig 4 milliárd folyna csak be a költségvetésbe az Együtt-PM számítása szerint, ezért a reklámadó a párt szerint a szabad sajtó korlátozására irányul.

Közleményben reagált az Együtt-PM az atv.hu értesülésére, miszerit a kormány mégis bevezetné a reklámadót, amivel milliárdos sarcot vetne ki a teljes médiapiacra.

Mint Karácsony Gergely írta, a Fidesz-KDNP célja az újabb sarc bevezetésével az, hogy a megmaradt szabad sajtót még jobban korlátozza, a vele egyet nem értőket, a neki nem elvtelenül bólogatókat elhallgattassa, a még független szereplőket pedig saját klientúrája kezére játssza. Szerinte ha a terv megvalósul, ráadásul gyorsíthatja a még független médiumok, például a Sanoma-lapcsoport Fidesz-közeli felvásárlását is, így a további klientúraépítést is segítheti.

Nyilvánvaló, hogy az állami hirdetésekből dőzsölő Simicska- és Nyerges-közeli fideszes propagandamédiumokat még jobban ki fogják majd stafírozni, hogy a sarcot fizetni tudják, az igazi vesztes pedig a megmaradt független, piaci alapon működő média lesz. Az Együtt-PM számítása szerint az állam alig kaszál majd többet rajta évi 4 milliárd forintnál, ez pedig nem több mint Simicska Lajos tavalyi osztalékjövedelme.

A párt azt írta, minden jogi lehetőséget megragadnak, hogy ennek a reklámadónak a bevezetését megakadályozzák.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!