Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d828cf4a-6ae7-4cb1-b0a2-704626ec8b43","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"A párt társelnöke beszélt a születésnapon, szerinte az MKKP mindig olyan dolgokkal foglalkozik, amellyel a hagyományos politikusok nem mernek.","shortLead":"A párt társelnöke beszélt a születésnapon, szerinte az MKKP mindig olyan dolgokkal foglalkozik, amellyel a hagyományos...","id":"20241130_A-Kutyapart-a-tizeves-szuletesnapjan-jelentette-be-hogy-egyedul-indulnak-a-2026-os-valasztason","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d828cf4a-6ae7-4cb1-b0a2-704626ec8b43.jpg","index":0,"item":"c0206db0-2959-4c3b-b46a-9a445402e835","keywords":null,"link":"/itthon/20241130_A-Kutyapart-a-tizeves-szuletesnapjan-jelentette-be-hogy-egyedul-indulnak-a-2026-os-valasztason","timestamp":"2024. november. 30. 10:55","title":"A Kutyapárt a tízéves születésnapján jelentette be, hogy egyedül indulnak a 2026-os választáson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06da1789-960b-4404-bdad-969aa39ba384","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Egy helyi járatú busz ütközött egy távolságival, egy ember súlyosan megsérült. ","shortLead":"Egy helyi járatú busz ütközött egy távolságival, egy ember súlyosan megsérült. ","id":"20241129_19-en-megserultek-egy-buszbalesetben-Debrecenben-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06da1789-960b-4404-bdad-969aa39ba384.jpg","index":0,"item":"132ad1bf-517c-4bb5-b6d5-03331559a3c3","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_19-en-megserultek-egy-buszbalesetben-Debrecenben-ebx","timestamp":"2024. november. 29. 10:26","title":"19-en megsérültek egy buszbalesetben Debrecenben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec8548b5-a2d2-4245-9d2d-de21e3aa93cb","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A megkövesedett csontvázak alapján eddig is sejtették a tudósok, hogy az emberi ősök együtt élhettek, ám eddig erre közvetlen bizonyítékot nem találtak.","shortLead":"A megkövesedett csontvázak alapján eddig is sejtették a tudósok, hogy az emberi ősök együtt élhettek, ám eddig erre...","id":"20241129_osember-labnyom-kenya-lelet-tudomany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec8548b5-a2d2-4245-9d2d-de21e3aa93cb.jpg","index":0,"item":"daf9762b-18f2-4a5f-a87a-1459c88a0eeb","keywords":null,"link":"/tudomany/20241129_osember-labnyom-kenya-lelet-tudomany","timestamp":"2024. november. 29. 16:03","title":"1,5 millió éves lábnyom bizonyítja, amit eddig csak sejtettek a tudósok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25bb7585-6133-4498-99b3-761fcc7aa845","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez a régi bajor roadster nem az erőfitogtatásról, hanem sokkal inkább a stílusos időutazásról szól.","shortLead":"Ez a régi bajor roadster nem az erőfitogtatásról, hanem sokkal inkább a stílusos időutazásról szól.","id":"20241129_piros-kis-elmenyauto-27-evesen-szinte-uj-bmw-z3-kerult-eladosorba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25bb7585-6133-4498-99b3-761fcc7aa845.jpg","index":0,"item":"488198d5-1a2b-4c21-81ce-9ece5c59221a","keywords":null,"link":"/cegauto/20241129_piros-kis-elmenyauto-27-evesen-szinte-uj-bmw-z3-kerult-eladosorba","timestamp":"2024. november. 29. 07:21","title":"Piros kis élményautó: 27 évesen szinte új BMW Z3 került eladósorba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4d26b830-41c6-4ea3-a457-c9bf702f7b2a","c_author":"MTI","category":"gazdasag.zhvg","description":"A jövő évben valódi lépéseket kell tenni a versenyképesség javítása érdekében, amihez a magyar uniós elnökség fontos eredményének számító új versenyképességi megállapodás, a Budapesti Nyilatkozat elfogadása járulhat hozzá – jelentette ki csütörtökön Brüsszelben Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter.","shortLead":"A jövő évben valódi lépéseket kell tenni a versenyképesség javítása érdekében, amihez a magyar uniós elnökség fontos...","id":"20241129_Nagy-Marton-elmondta-merre-van-az-elore-auto-es-atom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d26b830-41c6-4ea3-a457-c9bf702f7b2a.jpg","index":0,"item":"c79727ac-6c50-4a41-8337-586e9f71032e","keywords":null,"link":"/zhvg/20241129_Nagy-Marton-elmondta-merre-van-az-elore-auto-es-atom","timestamp":"2024. november. 29. 07:31","title":"Nagy Márton elmondta, merre van az előre: autó és atom","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7be1d977-9576-4c2c-95ae-2475eb1c53cd","c_author":"Ballai Vince","category":"gazdasag","description":"Március második felében csenghet először piaci áron a kassza a bruttó elszámolásba kerülő, élelmesebb háztartási napelemeseknél. Már biztosnak tűnik, hogy az első aggregátor február elejével elindítja szolgáltatását, amivel azokat a (nem csak) lakossági kis napelemeseket célozza, akik egyre nagyobb számban esnek ki a nagyon kedvező szaldó elszámolásból. Nagy átalakulás indulhat a lakossági áramszolgáltatásban, és lehetnek még meglepetések.","shortLead":"Március második felében csenghet először piaci áron a kassza a bruttó elszámolásba kerülő, élelmesebb háztartási...","id":"20241129_napelemes-brutto-elszamolas-piaci-ar-a-tobblettermelesert-aggregator-pentasun-hmke","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7be1d977-9576-4c2c-95ae-2475eb1c53cd.jpg","index":0,"item":"b184f503-7b98-4628-a954-b82bcfbc97a6","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241129_napelemes-brutto-elszamolas-piaci-ar-a-tobblettermelesert-aggregator-pentasun-hmke","timestamp":"2024. november. 29. 07:26","title":"A magyar szabadság ünnepe után élvezhetik először a szabad áramvásár előnyeit az élelmes napelemesek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6a774c8f-a04e-4179-8b0b-addd2dc5e125","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A cég jelenleg mintegy 6000 embert foglalkoztat.","shortLead":"A cég jelenleg mintegy 6000 embert foglalkoztat.","id":"20241129_ktm-fizeteskeptelen-csod","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6a774c8f-a04e-4179-8b0b-addd2dc5e125.jpg","index":0,"item":"67913d7b-abac-4ef9-9a76-fce0320ee506","keywords":null,"link":"/cegauto/20241129_ktm-fizeteskeptelen-csod","timestamp":"2024. november. 29. 11:39","title":"Csődöt jelentett a KTM, Európa legnagyobb motorkerékpár-gyártója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f4c04e4-c98d-4494-a563-c96bb7ca40b2","c_author":"Bridge Budapest","category":"brandcontent","description":"Mátyás-Kollár Gabriella, a Morgan Stanley pénzügyi szolgáltató budapesti irodájának Technology COO-ja 11 éves korában kezdett programozni, majd közgazdaságtudományi egyetemet és MBA-t végzett, de azóta is szenvedélye az IT. Ma, ha nem is programozással, de programozókkal foglalkozik, vezetőként pedig abban hisz, hogy folyamatos tanulás nélkül nem lehet az élen járni. Gajdács-Leszkó Georgina pedagógus és Gajdács Krisztián programozó matematikus, a RoboKaland ökotudatos digitális közösségi alkotóműhelyben óvodás kortól tervezésre, fejlesztésre barkácsolásra inspirálják a fiatalokat. Az áramkörépítés és szoftverfejlesztés alapjai révén a gyerekek megtanulnak gondolkodni, kérdéseket feltenni és megoldásokat keresni. Hármójukat a Bridge Budapest Árnyékprogramja kötötte össze azzal a céllal, hogy hidat képezzenek az üzleti és civil szféra között. A program során látszólag két távoli terület vezetői kapcsolódnak és inspirálódnak egymás vezetői tudásából, dilemmáiból és tapasztalataiból.","shortLead":"Mátyás-Kollár Gabriella, a Morgan Stanley pénzügyi szolgáltató budapesti irodájának Technology COO-ja 11 éves korában...","id":"20241129_A-profizmus-es-a-kozvetlenseg-nem-zarja-ki-egymast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f4c04e4-c98d-4494-a563-c96bb7ca40b2.jpg","index":0,"item":"393fc1ed-b548-4d17-adf4-754d9403dd4e","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241129_A-profizmus-es-a-kozvetlenseg-nem-zarja-ki-egymast","timestamp":"2024. november. 30. 12:30","title":"A profizmus és a közvetlenség nem zárja ki egymást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Elképesztő történetekkel illusztrálták a MÁV utasai a hvg.hu-nak, hogy milyen viszontagságokon keresztül kellett keresztülmenniük az ónos eső forgalmi következményei miatt. Van, aki 13 óra alatt tett meg 60 km-et vonaton. De legjobban a tájékoztatás hiánya voltak felháborodva. Megkeresésünkre a MÁV Zrt. közölte, hogy az előírásokon túlmutatóan nyújtanak kompenzációt.
A december 1-2-i ónos eső több helyen megbénította az életet, láttuk, ahogy szakadnak ki a fák a budapesti Normafánál, Nagykovácsi két napig volt megközelíthetetlen, a helyiek áram, víz, fűtés nélkül maradtak, és el sem hagyhatták a települést. De Pest megyében még számos helyen okozott felfordulást az időjárás, operatív törzs is alakult az akut vészhelyzet elhárítására, és sok helyen a vasúti sínekre is rádőltek fák, ágak.
Ezért a vasúti közlekedés sem úszta meg a fennakadásokat, és ezt sok száz utas érezte meg a saját bőrén. Szerkesztőségünkbe is érkeztek felháborodott, panaszos levelek, egyik olvasónk 13 óra alatt tett meg egy 60 kilométeres útszakaszt (melyben benne volt egy 10 órás várakozás Rákoshegy állomáson teli vagonban), másikuk pedig Püspökladányban kellett 11 órát várjon a Corona IC-re, hogy Erdélybe hazajuthasson. (Az érintett állítása szerint mindent megtesz, hogy bekerüljön a várakozási idő a Guinnes Rekordok Könyvébe, szerinte ez csúcs. A panaszkönyvbe mindenesetre 210 perc után írt.)
Dóczi Zoltán
Technikai gondok persze mindig előfordulhatnak, egy megyényi ónos esőre sem lehet flottul felkészülni, de vajon miért nem volt semmilyen érdemi tájékoztatás? Miért kell három órát bármi információ nélkül várnia valakinek egy vasúti kocsiban? Miért nem intézkedett a MÁV az utasok alternatív elszállításáról? Miért nem sikerült az utasokról gondoskodni, hogy meleg helyen, némi itallal-étellel vészeljék át a sok órányi várakozást? (Egyik panaszos levelünk szerzője 8 órányi várakozás után kapott először egy kis pohár meleg teát a Katasztrófavédelem embereitől.)
Kérdéseinkkel megkerestük a MÁV Zrt-t, ahonnan jelezték, hogy a történtek ugyan vis maior okokra vezethetők vissza, "utasaink alapvetően a feláras vonatok (InterCity stb.) esetében átalány-kártérítésre jogosultak, ami 30 – 119 perc késés esetén a menetjegy árának 25%-a, 120 perc vagy annál nagyobb késés esetén a menetjegy árának 50%-a." Mindamellett a MÁV Zrt a vonatkozó előírásokon túlmutatóan a nem feláras vonatokkal utazók esetében is igyekszik kompenzációt biztosítani az érintett utasoknak. Mint közleményükbenn írták, ennek elbírálásra a beérkező egyedi megkeresések nyomán, egyedileg kerülhet sor, utazási utalványok formájában.
A MÁV Zrt. a hvg.hu-t arról is tájékoztatta, hogy december 4-én estig 47 utas élt észrevétellel a vasúttársaság felé (az eszrevetel@mav-start.hu; a 06 40 49 49 49 MÁVDIREKT elérhetőségeken, valamint az állomásokon), közülük 29-en jelezték azt, hogy valamilyen formában kompenzációra tartanak igényt.