szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BKV szerint félrevezető állítások voltak a 3-as metró felújításáról szóló Népszabadság-cikkben. A lap egyebek mellett azt írta, hogy kevesebb mint egy év alatt lapulni kezdett az eddig kicserélt sínszálak fele. A BKV-nál állítják: csak garantált minőségű sínszálakat építettek be.

A Népszabadság szerdai cikke szerint a 3-as metró vonalán eddig kicserélt síneknek legalább tizenöt évet ki kellett volna bírniuk, mégis a felük kevesebb mint egy év alatt lapulni kezdett. A síneket az az indiai­ cég szállította, amely a lap információi szerint indult a BKV Metrófelújítási Programigazgatóság múlt év végén kiírt két sínszállítói tenderén is.

A pályázati határidő február elején lejárt, de eredményt még nem hirdettek. A hírek szerint az indiai cégnek egyetlen vetélytársa akadt, egy német konszern. Mivel a pályázati kiírás szerint egyetlen szempont, az ár alapján bírálják el az ajánlatokat, aligha kétséges az indiaiak győzelme – írta a lap.

A BKV szerint a Népszabadságban és más lapokban megjelent cikkek „félrevezető és hamis következtetésekre lehetőséget adó állításokat tartalmaznak a pályafelújításra, illetve a felhasználásra kerülő sínszálakkal kapcsolatban”.

A közlekedési társaság közölte: a beépítésre kerülő anyagok kiválasztása a legszigorúbb minőségi követelmények alapján történik, a beépítésre kerülő sínszálak bevizsgált, garantált minőségű acélból készülnek.

A 3-as metró felújításakor a teljes pályaszerkezetet elbontják majd, mert a leerősítéseket is korszerűsítik. A beépített új síneket újra felhasználják. A közbeszerzési eljárás nyertese az lehet, aki minden tekintetben a legkedvezőbb ajánlatot adja és csatolt dokumentációi alapján megállapítható az alkalmassága – tették hozzá.

A vonalon korábban végrehajtott síncsere az infrastruktúra rekonstrukciójától független projektként valósult meg. A pálya most is biztonságos – jelezték.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!