A főpolgármester pénteki sajtótájékoztatóján elnézést kért a budapestiektől a megállók és járdák síkossága miatt. Mint mondta, nem érti, hogy ez a helyzet hogyan állhatott elő, de a saját szemével is látta, hogy balesetveszélyes, ezért személyesen intézkedett a takarításról.
Intézkedése abban merült ki, hogy fölhívta a járdák, megállók és tömegközlekedéssel járt útvonalak síkosságmentesítéséért felelős FKF és a BKV Zrt. vezérigazgatóját, saját elmondása szerint rájuk szólt, hogy “nyomás takarítani, majd utána beszélünk”.
Ez után hirtelen megjelentek a takarítók, aminek eredménye már délutánra látszott – magyarázta Tarlós István. A beszélgetésből nem derült ki, hogy mit csináltak előtte az illetékesek. A főpolgármester szerint a kialakult helyzetért se az FKF, se a BKV vezérigazgatójának nem kell lemondania.
A BKV szerdán közölte, hogy mindent elkövet az utasok biztonsága érdekében: szerződéses partnerei kedd délután óta takarítják a több mint 5 ezer megállóhelyet és csomópontot. De a fránya csapadék miatt csak nem haladnak.
Csütörtökön már nyoma sem volt a csapadéknak, sőt, megkezdődött az olvadás, de délután sok megálló még pontosan ugyanolyan csúszós, latyakos volt, mint kedden. Erről tanúskodnak alábbi fotóink.
Ürömi utcai buszmegálló Budán
hvg.hu
Kolosy tér, a fonódó villamosok megállója
hvg.hu
Margit híd, budai hídfő, a fonódó villamosok megállója
hvg.hu
Margit híd, budai hídfő, a fonódó villamosok megállója
hvg.hu
Margit híd, budai hídfő, a 9-es busz megállója
hvg.hu
Péntek reggelre aztán valamelyest tovább javult a helyzet, de inkább az enyhülő időjárás, mintsem a hatékony síkosságmentesítés miatt. Igaz, néhány korábban takarítatlan megállókban már feltűnt némi szóróanyag.
Nem volt igaz ez a Margit híd, budai hídfő megállónál, ahol a 4-es, 6-os villamosról vagy a HÉV-ről átszállni a fonódóra vagy a 9-es buszra továbbra is csak némi korcsolyázás után volt megoldható.