Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"fbc7564d-d811-423b-9192-7cbf492ac68d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az osztálytársak kedd reggel iskolába indultak, de nem érkeztek meg oda.","shortLead":"Az osztálytársak kedd reggel iskolába indultak, de nem érkeztek meg oda.","id":"20250603_rendorseg-eger-eltunes-kereses","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fbc7564d-d811-423b-9192-7cbf492ac68d.jpg","index":0,"item":"8b334b2c-06a8-4912-9e22-b6a2d93e2f07","keywords":null,"link":"/itthon/20250603_rendorseg-eger-eltunes-kereses","timestamp":"2025. június. 03. 20:16","title":"Eltűnt két tizenéves fiú Egerben, a vasútállomáson látták őket utoljára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f5f0ddb6-5bf9-4d04-b7f6-e90e07601181","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"10 százalékkal vannak a nyaralóárak az egy évvel korábbi fölött. A Velencei-tó partján 20 százalékos a drágulás, annyian költöznének oda Budapestről, a Dunakanyar piaca állt csak le a korábbi súlyos túlárazás után.","shortLead":"10 százalékkal vannak a nyaralóárak az egy évvel korábbi fölött. A Velencei-tó partján 20 százalékos a drágulás...","id":"20250604_ingatlan-nyaralo-balaton-velencei-to-dunakanyar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f5f0ddb6-5bf9-4d04-b7f6-e90e07601181.jpg","index":0,"item":"233d7bd0-675a-4449-8758-4f26b3d0e866","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250604_ingatlan-nyaralo-balaton-velencei-to-dunakanyar","timestamp":"2025. június. 04. 11:47","title":"Méghogy lassul az ingatlanpiac? A nyaralók árai tovább száguldanak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fb8896a1-85e6-4219-a4e6-ebc5a253ee1f","c_author":"Horn Andrea ","category":"sport","description":"Dibusz Dénes arra számított, hogy a világbajnokságot „még megcsináljuk együtt”.","shortLead":"Dibusz Dénes arra számított, hogy a világbajnokságot „még megcsináljuk együtt”.","id":"20250603_gulacsi-peter-dibusz-denes-magyar-labdarugo-valogatott-lemondas-meglepetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fb8896a1-85e6-4219-a4e6-ebc5a253ee1f.jpg","index":0,"item":"8bf01287-5425-4664-84a4-07aa189ca087","keywords":null,"link":"/sport/20250603_gulacsi-peter-dibusz-denes-magyar-labdarugo-valogatott-lemondas-meglepetes","timestamp":"2025. június. 03. 12:52","title":"Dibuszt meglepte Gulácsi döntése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"02a7f96c-9e34-4a29-b86c-7a4f53e51e98","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az autópálya genetikai elszigetelő hatása miatt a dél-kaliforniai pumaállomány például veszélybe került, mert nem kaptak lehetőséget a szabad mozgásra.","shortLead":"Az autópálya genetikai elszigetelő hatása miatt a dél-kaliforniai pumaállomány például veszélybe került, mert nem...","id":"20250603_10-savos-autopalya-vilag-legnagyobb-vadatjaro-hidja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/02a7f96c-9e34-4a29-b86c-7a4f53e51e98.jpg","index":0,"item":"3dc2a5cb-c205-46a9-ba5d-f3a606f1280d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250603_10-savos-autopalya-vilag-legnagyobb-vadatjaro-hidja","timestamp":"2025. június. 03. 08:54","title":"Mint egy 10 sávos autópálya, hamarosan kész a világ legnagyobb vadátjáró hídja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"89611628-09a5-48d8-8162-fe6e6ff6844a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Három héten át tartott a franciaországi Lidl kampánya, amely során a felhasználók a mesterséges intelligenciával generáltathattak olyan képeket, amelyeken hétköznapi tárgyak látszottak a cég színeiben.","shortLead":"Három héten át tartott a franciaországi Lidl kampánya, amely során a felhasználók a mesterséges intelligenciával...","id":"20250604_lidl-kampany-mesterseges-intelligencia-kepgeneralas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89611628-09a5-48d8-8162-fe6e6ff6844a.jpg","index":0,"item":"a471e818-2b88-4405-95f4-236745881197","keywords":null,"link":"/tudomany/20250604_lidl-kampany-mesterseges-intelligencia-kepgeneralas","timestamp":"2025. június. 04. 10:03","title":"Óriásit robbantott a Lidl: három hét alatt 1,7 millió képet lidlsítettek a franciák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0a2ec3c-9896-4f8a-8299-678b59c43ec2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az elmúlt 140 évben csak kétszer esett ennyire kevés eső az országban.","shortLead":"Az elmúlt 140 évben csak kétszer esett ennyire kevés eső az országban.","id":"20250603_Tortenelmi-aszaly-sujtja-Nemetorszagot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0a2ec3c-9896-4f8a-8299-678b59c43ec2.jpg","index":0,"item":"2be38788-cd9f-4388-8127-66739e6f0873","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250603_Tortenelmi-aszaly-sujtja-Nemetorszagot","timestamp":"2025. június. 03. 08:31","title":"Történelmi aszály sújtja Németországot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"983ea929-d544-4a40-8a46-2ef375035f31","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az anti-James Bond-történet főhőse egy nagyravágyó balatoni londiner a hetvenes évek Magyarországán.","shortLead":"Az anti-James Bond-történet főhőse egy nagyravágyó balatoni londiner a hetvenes évek Magyarországán.","id":"20250604_Hideghaborus-kemfilm-keszul-Vilmanyi-Benett-foszereplesevel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/983ea929-d544-4a40-8a46-2ef375035f31.jpg","index":0,"item":"5fc12967-b6af-4e40-81ab-94720bf7404b","keywords":null,"link":"/kultura/20250604_Hideghaborus-kemfilm-keszul-Vilmanyi-Benett-foszereplesevel","timestamp":"2025. június. 04. 14:47","title":"Hidegháborús kémfilm készül Vilmányi Benett főszereplésével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a5ba0db1-1b55-4b1a-9288-8e142aa00ebf","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Bodnár Zsigmond elfogadta Molnár Áron bocsánatkérését, és reagált a színész által felvetett újabb állításokra.","shortLead":"Bodnár Zsigmond elfogadta Molnár Áron bocsánatkérését, és reagált a színész által felvetett újabb állításokra.","id":"20250604_Vasvari-Vivien-Molnar-Aron-fenyegetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a5ba0db1-1b55-4b1a-9288-8e142aa00ebf.jpg","index":0,"item":"9665a607-92bf-49a1-b215-9b793d26bdcb","keywords":null,"link":"/elet/20250604_Vasvari-Vivien-Molnar-Aron-fenyegetes","timestamp":"2025. június. 04. 11:46","title":"Vasvári Vivien férje azt állítja, családja halálos fenyegetéseket kap Molnár Áron követőitől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Elmaradt, amitől sokan féltek a metrófelújítás első napján
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Hétfőn elkezdődött a 3-as metró több mint egy éven át tartó felújítása a Lehel tér és az Újpest-Központ közötti szakasz lezárásával. De lesz-e elég pótlóbusz? Hogy viseli a város a kék metró kiesését?
Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeum megbízott főigazgatója, a BKK korábbi vezérigazgatója lőtt képet a Blaha Lujza téren várakozó, az új alacsonypadlós buszok forgalomba állítása után – ezek szerint csak ideiglenesen – nyugdíjazott Ikarusokról.
"Amíg az új generáció metrót pótol, a nagy öregek is visszatértek..." – írta a Facebookon.
Mondja el nekünk, befolyásolja-e az ön reggelét a metrófelújítás? Munkába, iskolába megy hétfő reggel, és az útvonala érinti azt a környéket, ahol elkezdődik a hármas metró felújítása? Írja meg nekünk, mit tapasztalt! Mennyivel lett hosszabb az út? Mekkora dugó volt? Kellett-e kerülnie valamerre? Milyen volt a közlekedés a metrópótló buszokkal. Várjuk beszámolóját, fényképét, esetleg videóját az ugyelet@hvg.hu címen. Köszönjük!
Bár voltak olyan vonalak, amelyeken a korábbiaknál kényelmetlenebb volt utazni a nagyobb tömeg miatt, összességében olvasóink és tudósítóink is azt tapasztalták, hogy az előzetesen várt káosz elmaradt, az első hétköznapi reggelen nem volt különösebb gond a metrópótlással.
Kíváncsian várjuk, mi lesz a helyzet a délutáni csúcsidőben.
Délután itt lesz gond: építkezés az Árpád út 89-nél, a Rákospalota felé menő oldalon – írja olvasónk. "A külső sáv részben lezárva, a buszok csak úgy férnek el, ha beljebb húzódnak. Mindenkinek nagyon észnél kell majd lennie, hogy ne legyen koccanás vagy hirtelen fékezés. Itt egyébként nincs felfestve sem a buszsáv, valószínűleg az építkezés miatt."
Olvasónk minden hétköznap reggel a Lehel térről a Gyöngyösi utcáig utazik, számára nagyon kellemes csalódás volt a reggeli csúcsban tapasztalt metrópótlás.
"Az emberek – köztük én is – tele vannak korábbról negatív élményekkel. A műszaki hibák esetén a pótlójáratok zsúfolásig tömve, hatalmas késésekkel, kihagyásokkal közlekednek. Váratlan helyzetekre egyelőre nincs felkészülve a BKK. Ellenben most meglepően szervezettnek tűnt az egész. Hatalmas tömegek és mégis szellős az utastér. Mindenhol utastájékoztató plakátok, járdafestések, címkézések. Egymás után érkeztek a – >>vadonatúj<< – pótlójáratok, feltorlódott tömeget egyik megállóban sem láttam. A járat végig kb. 30-40%-os kihasználtsággal haladt. A menetidő a felszíni haladás miatt néhány percet csúszott, ez kb. 3-4 perc ezen a hosszon. Mindez a reggeli csúcsban. A BKK most nagyon meg akarja mutatni, hogy tudja kezelni a helyzetet. Remélem nemcsak az Árpád hídnál felállított kameratengernek és fotósoknak szólt ez a bemutatkozás. A délutáni csúcsban visszafelé is kíváncsi leszek a hatékonysági szintre, illetve az elkövetkező időkben. Összefoglalva nem jár dicséret mindezért a BKK-nak. Ennél rosszabb szervezés már minősíthetetlen szintre sodorná a kritika tárgyát. Itt nincs olyan osztályzat, hogy elégséges. Csak a legjobb teljesítmény várható el egy ilyen helyzetben. Messze még a vége…"
Korábban egy olvasónk feltette a kérdést, vajon miért vittek el épp a metrófelújítás kezdetére időzítve több jegyautomatát az Újpest-Központ aluljáróból. Egy másik olvasónk most jelezte: nem tűntek el az automaták, csak új helyre kerültek. "A két BKK-jegyautomatát valószínűleg áttelepítették az Árpád üzletházhoz a régi uszoda elé, ahonnan a metrópótló buszok indulnak a belváros felé. Legalábbis korábban ott nem voltak."
A buszos pótlásról azt írta olvasónk, hogy viszonylag zökkenőmentes, de a buszok nem követik egymást azonos időközönként. "A Lehel térnél csak a második metróra fértem fel, mert egy panda az óra szerint 5 percet várt az indulással. Ez 9 óra körül volt. A buszok relatíve rövid ideig állnának a megállókban, az időveszteség (30 másodperc akár) a buszt mindenáron elérni akaró utasok miatt van, akiket a sofőrök készségesen megvárnak.
A munkahelyemre eljutni (újpest központ -> bikás park) kb. 15 perccel tart tovább, mint korábban a metróval."
Nyár óta zajlik Angyalföldön az ottani vasútállomás építése (egy olvasónk szerint inkább csak "maszatolás", amit csinálnak, azt is jelentős csúszással). Ezzel a 20E és a 30-as busszal utazókkal, illetve a Váci utat a Béke úton és a Lehel úton elkerülő, a városközpont felé tartó autósokkal is kiszúrnak.
"Viszont ha esetleg elkészülne rövid időn belül, akkor a 20-30 és 14-es villamosokról a Nyugati felé remek átszállási kapcsolat a vasútra. Talán a felújítás végére el is készül..." - tette hozzá az olvasó.
A Rákospalota-Kertváros vasúti megállónál a 8:39-kor várható, ám valójában 8:44-kor érkező, Nyugatiba közlekedő S71 szerelvényre a megszokott 5-10 ember helyett 35-40 várakozott. Nem gondoltam volna, hogy ennyire megugrik az utasszám. Aztán az is lehet, hogy csak a héten felszerelt sorompót jöttek megnézni. De akkor miért szálltak fel a vonatra? :) – írta olvasónk.
Horváth Csaba MSZP-s politikus szerint a főváros által tervezett hatvan busszal nem tartható a 3-as metró pótlása. A fővárosi képviselő hétfő reggel Budapesten, a 3-as metró újpesti végállomásánál lévő pótlóbuszos megállóban tartott sajtótájékoztatóján kifejtette: egy metró korábban 1200 utast szállított, és ahhoz, hogy ugyanezt az utasmennyiséget el lehessen vinni, nem hatvan, hanem nyolcvan buszra lenne szükség. Megjegyezte: a múlt héten a főpolgármester azt mondta, a buszok 45 másodperces követési távolsággal közlekednek, és az utasok 60-70 százalékát tudják elvinni; a többiek keressenek más útvonalat.
Horváth Csaba azt mondta: a metrófelújítás első hétköznapján intenzív kezdet tapasztalható, mintha most "a főváros összes busza" ezen az útvonalon lenne, és nem 45, hanem 20-25 másodpercenként közlekednének. Ez rendben is lenne, kérdés ugyanakkor, hogy honnan hiányoznak az itt látható buszok – jegyezte meg. Az ellenzéki politikus szerint ez a menetrend a tervezett hatvan busszal nem tartható.
Az MSZP számításai szerint nem az utasok egyharmadát, hanem kétharmadát hagyják majd az út szélén – mondta. Kijelentette: "Tarlósék becsapták a budapestieket", nyilvánvalóan nem volt igaz, amikor azt mondták, hogy az utasok 60-70 százalékát elviszik, mert a 3-as metró pótlására beállított buszmennyiség erre nem alkalmas. A következő napokban, hetekben és hónapokban kiderül, hogy mire elég ez a kapacitás, s az is, hogy a három évre tervezett, a teljes vonalat érintő felújítás négy éven belül befejeződik-e, s ez alatt milyen kellemetlenségeket okoz az utasoknak – mondta.
A fővárosi MSZP-képviselő sajtótájékoztatója végén azt mondta, felszáll az egyik metrópótló buszra, elmegy a Lehel térig, és leméri a menetidőt.
Egy olvasónk jelezte, hogy a XVI. kerületben járó 31-es busz vonalán korábban csuklós buszok jártak, a metrópótlás reggelén viszont két egymás utáni járatnál is normál busz érkezett a megállóba, holott amúgy is nagy zsúfoltság volt a vonalon.
Valószínűleg a buszok átcsoportosítása miatt volt ez a változás.