Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"69d7460e-aa99-44ee-8e5c-2f1b37e3124a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A lap szerint a rendőrség azzal indokolja a helyszínt, hogy kellően biztonságos, nagy, vonulni lehet rajta, és garantálható, hogy gyermekek nem találkoznak a rendezvénnyel.","shortLead":"A lap szerint a rendőrség azzal indokolja a helyszínt, hogy kellően biztonságos, nagy, vonulni lehet rajta, és...","id":"20250603_kincsem-park-pride-felvonulas-rendorseg-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69d7460e-aa99-44ee-8e5c-2f1b37e3124a.jpg","index":0,"item":"a58e3924-17d5-438d-b4db-4f270cd28ea6","keywords":null,"link":"/itthon/20250603_kincsem-park-pride-felvonulas-rendorseg-ebx","timestamp":"2025. június. 03. 08:01","title":"Index: a Kincsem Parkba küldené a Budapest Pride felvonulását a rendőrség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"66dedf81-c003-43fe-b4a8-abcd8b6f5c2c","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Csaknem hatszáz induló közül körült be a legjobb négy közé, akik szétosztották a szlovákiai verseny gigantikus nyereményét. A tapasztalt kártyás rapper még sosem nyert ekkorát.","shortLead":"Csaknem hatszáz induló közül körült be a legjobb négy közé, akik szétosztották a szlovákiai verseny gigantikus...","id":"20250603_Majka-hatalmasat-nyert-egy-pokerversenyen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/66dedf81-c003-43fe-b4a8-abcd8b6f5c2c.jpg","index":0,"item":"a8e6aaa7-b282-417b-b323-8ee18efc3f04","keywords":null,"link":"/elet/20250603_Majka-hatalmasat-nyert-egy-pokerversenyen","timestamp":"2025. június. 03. 08:52","title":"Majka hatalmasat nyert egy pókerversenyen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"43c1a0a6-e84f-48b4-9571-0a43bf65c2d1","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A tüntetők a Mediaworks szerkesztősége előtt tiltakoztak a Metropol felhívása ellen, hogy fotózzanak az utcán rövid szoknyás nőket.","shortLead":"A tüntetők a Mediaworks szerkesztősége előtt tiltakoztak a Metropol felhívása ellen, hogy fotózzanak az utcán rövid...","id":"20250604_metropol-rovidszoknyaa-fotopalyazat-tuntetes-mediaworks","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/43c1a0a6-e84f-48b4-9571-0a43bf65c2d1.jpg","index":0,"item":"b1ab431c-6090-4690-9dcf-5de16c22db5d","keywords":null,"link":"/itthon/20250604_metropol-rovidszoknyaa-fotopalyazat-tuntetes-mediaworks","timestamp":"2025. június. 04. 20:33","title":"„A zaklatás nem újságírás!” – A Metropol „rövidszoknyás fotópályázata” ellen tüntettek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8645c187-9c2e-4914-b40d-4ec561317c5c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt a megoldás arra az esetre, ha csak egy finom kis tuningra lenne szükségünk BMW X5 fronton.","shortLead":"Itt a megoldás arra az esetre, ha csak egy finom kis tuningra lenne szükségünk BMW X5 fronton.","id":"20250602_Finom-tuningot-kapott-az-itthon-legkelendobb-BMW","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8645c187-9c2e-4914-b40d-4ec561317c5c.jpg","index":0,"item":"67ce4529-53ad-46a1-aa45-f566fd01ae61","keywords":null,"link":"/cegauto/20250602_Finom-tuningot-kapott-az-itthon-legkelendobb-BMW","timestamp":"2025. június. 04. 06:41","title":"Finom tuningot kapott az itthon legkelendőbb BMW","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b5dc714-62f3-461b-a8ce-6a174a8bba74","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A villanyautó-mániás Kínában is csak 58 darabot adtak el a megjelenése óta. ","shortLead":"A villanyautó-mániás Kínában is csak 58 darabot adtak el a megjelenése óta. ","id":"20250603_Kinos-kudarc-eddig-az-elekromos-Mercedes-G-osztaly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b5dc714-62f3-461b-a8ce-6a174a8bba74.jpg","index":0,"item":"dcb4ef77-a004-493e-a4af-4864120fd091","keywords":null,"link":"/cegauto/20250603_Kinos-kudarc-eddig-az-elekromos-Mercedes-G-osztaly","timestamp":"2025. június. 03. 11:31","title":"Kínos kudarc eddig az elektromos Mercedes G-osztály","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"613a30a7-54e8-49fd-99c2-d725fe95ad6e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A hasadóanyag szabályozott láncreakcióját nem az ember találta ki. A természet már sokkal korábban megmutatta, maga is képes erre a bravúrra.","shortLead":"A hasadóanyag szabályozott láncreakcióját nem az ember találta ki. A természet már sokkal korábban megmutatta, maga is...","id":"20250603_atomreaktor-termeszetes-korulmenyek-kozott-gabon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/613a30a7-54e8-49fd-99c2-d725fe95ad6e.jpg","index":0,"item":"b99f0606-d893-45a1-a3b0-3e8c2b6277e6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250603_atomreaktor-termeszetes-korulmenyek-kozott-gabon","timestamp":"2025. június. 03. 08:03","title":"2 000 000 000 éve épített egy atomreaktort a természet – nézze meg, hogy működött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fbc7564d-d811-423b-9192-7cbf492ac68d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az osztálytársak kedd reggel iskolába indultak, de nem érkeztek meg oda.","shortLead":"Az osztálytársak kedd reggel iskolába indultak, de nem érkeztek meg oda.","id":"20250603_rendorseg-eger-eltunes-kereses","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fbc7564d-d811-423b-9192-7cbf492ac68d.jpg","index":0,"item":"8b334b2c-06a8-4912-9e22-b6a2d93e2f07","keywords":null,"link":"/itthon/20250603_rendorseg-eger-eltunes-kereses","timestamp":"2025. június. 03. 20:16","title":"Eltűnt két tizenéves fiú Egerben, a vasútállomáson látták őket utoljára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"104b3be5-b154-467e-b131-7f4bc9d50818","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Mostantól már az apró Toyota Aygo X motorházteteje alatt is hibrid hajtáslánc rejtőzik.","shortLead":"Mostantól már az apró Toyota Aygo X motorházteteje alatt is hibrid hajtáslánc rejtőzik.","id":"20250603_erosebb-gyorsabb-es-egyben-takarekosabb-lett-a-legkisebb-toyota-aygo-x","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/104b3be5-b154-467e-b131-7f4bc9d50818.jpg","index":0,"item":"f3900110-4951-4fd7-9253-a8de7fc470df","keywords":null,"link":"/cegauto/20250603_erosebb-gyorsabb-es-egyben-takarekosabb-lett-a-legkisebb-toyota-aygo-x","timestamp":"2025. június. 03. 07:21","title":"Erősebb, gyorsabb és egyben takarékosabb lett a legkisebb Toyota","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Elmaradt, amitől sokan féltek a metrófelújítás első napján
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Hétfőn elkezdődött a 3-as metró több mint egy éven át tartó felújítása a Lehel tér és az Újpest-Központ közötti szakasz lezárásával. De lesz-e elég pótlóbusz? Hogy viseli a város a kék metró kiesését?
Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeum megbízott főigazgatója, a BKK korábbi vezérigazgatója lőtt képet a Blaha Lujza téren várakozó, az új alacsonypadlós buszok forgalomba állítása után – ezek szerint csak ideiglenesen – nyugdíjazott Ikarusokról.
"Amíg az új generáció metrót pótol, a nagy öregek is visszatértek..." – írta a Facebookon.
Mondja el nekünk, befolyásolja-e az ön reggelét a metrófelújítás? Munkába, iskolába megy hétfő reggel, és az útvonala érinti azt a környéket, ahol elkezdődik a hármas metró felújítása? Írja meg nekünk, mit tapasztalt! Mennyivel lett hosszabb az út? Mekkora dugó volt? Kellett-e kerülnie valamerre? Milyen volt a közlekedés a metrópótló buszokkal. Várjuk beszámolóját, fényképét, esetleg videóját az ugyelet@hvg.hu címen. Köszönjük!
Bár voltak olyan vonalak, amelyeken a korábbiaknál kényelmetlenebb volt utazni a nagyobb tömeg miatt, összességében olvasóink és tudósítóink is azt tapasztalták, hogy az előzetesen várt káosz elmaradt, az első hétköznapi reggelen nem volt különösebb gond a metrópótlással.
Kíváncsian várjuk, mi lesz a helyzet a délutáni csúcsidőben.
Délután itt lesz gond: építkezés az Árpád út 89-nél, a Rákospalota felé menő oldalon – írja olvasónk. "A külső sáv részben lezárva, a buszok csak úgy férnek el, ha beljebb húzódnak. Mindenkinek nagyon észnél kell majd lennie, hogy ne legyen koccanás vagy hirtelen fékezés. Itt egyébként nincs felfestve sem a buszsáv, valószínűleg az építkezés miatt."
Olvasónk minden hétköznap reggel a Lehel térről a Gyöngyösi utcáig utazik, számára nagyon kellemes csalódás volt a reggeli csúcsban tapasztalt metrópótlás.
"Az emberek – köztük én is – tele vannak korábbról negatív élményekkel. A műszaki hibák esetén a pótlójáratok zsúfolásig tömve, hatalmas késésekkel, kihagyásokkal közlekednek. Váratlan helyzetekre egyelőre nincs felkészülve a BKK. Ellenben most meglepően szervezettnek tűnt az egész. Hatalmas tömegek és mégis szellős az utastér. Mindenhol utastájékoztató plakátok, járdafestések, címkézések. Egymás után érkeztek a – >>vadonatúj<< – pótlójáratok, feltorlódott tömeget egyik megállóban sem láttam. A járat végig kb. 30-40%-os kihasználtsággal haladt. A menetidő a felszíni haladás miatt néhány percet csúszott, ez kb. 3-4 perc ezen a hosszon. Mindez a reggeli csúcsban. A BKK most nagyon meg akarja mutatni, hogy tudja kezelni a helyzetet. Remélem nemcsak az Árpád hídnál felállított kameratengernek és fotósoknak szólt ez a bemutatkozás. A délutáni csúcsban visszafelé is kíváncsi leszek a hatékonysági szintre, illetve az elkövetkező időkben. Összefoglalva nem jár dicséret mindezért a BKK-nak. Ennél rosszabb szervezés már minősíthetetlen szintre sodorná a kritika tárgyát. Itt nincs olyan osztályzat, hogy elégséges. Csak a legjobb teljesítmény várható el egy ilyen helyzetben. Messze még a vége…"
Korábban egy olvasónk feltette a kérdést, vajon miért vittek el épp a metrófelújítás kezdetére időzítve több jegyautomatát az Újpest-Központ aluljáróból. Egy másik olvasónk most jelezte: nem tűntek el az automaták, csak új helyre kerültek. "A két BKK-jegyautomatát valószínűleg áttelepítették az Árpád üzletházhoz a régi uszoda elé, ahonnan a metrópótló buszok indulnak a belváros felé. Legalábbis korábban ott nem voltak."
A buszos pótlásról azt írta olvasónk, hogy viszonylag zökkenőmentes, de a buszok nem követik egymást azonos időközönként. "A Lehel térnél csak a második metróra fértem fel, mert egy panda az óra szerint 5 percet várt az indulással. Ez 9 óra körül volt. A buszok relatíve rövid ideig állnának a megállókban, az időveszteség (30 másodperc akár) a buszt mindenáron elérni akaró utasok miatt van, akiket a sofőrök készségesen megvárnak.
A munkahelyemre eljutni (újpest központ -> bikás park) kb. 15 perccel tart tovább, mint korábban a metróval."
Nyár óta zajlik Angyalföldön az ottani vasútállomás építése (egy olvasónk szerint inkább csak "maszatolás", amit csinálnak, azt is jelentős csúszással). Ezzel a 20E és a 30-as busszal utazókkal, illetve a Váci utat a Béke úton és a Lehel úton elkerülő, a városközpont felé tartó autósokkal is kiszúrnak.
"Viszont ha esetleg elkészülne rövid időn belül, akkor a 20-30 és 14-es villamosokról a Nyugati felé remek átszállási kapcsolat a vasútra. Talán a felújítás végére el is készül..." - tette hozzá az olvasó.
A Rákospalota-Kertváros vasúti megállónál a 8:39-kor várható, ám valójában 8:44-kor érkező, Nyugatiba közlekedő S71 szerelvényre a megszokott 5-10 ember helyett 35-40 várakozott. Nem gondoltam volna, hogy ennyire megugrik az utasszám. Aztán az is lehet, hogy csak a héten felszerelt sorompót jöttek megnézni. De akkor miért szálltak fel a vonatra? :) – írta olvasónk.
Horváth Csaba MSZP-s politikus szerint a főváros által tervezett hatvan busszal nem tartható a 3-as metró pótlása. A fővárosi képviselő hétfő reggel Budapesten, a 3-as metró újpesti végállomásánál lévő pótlóbuszos megállóban tartott sajtótájékoztatóján kifejtette: egy metró korábban 1200 utast szállított, és ahhoz, hogy ugyanezt az utasmennyiséget el lehessen vinni, nem hatvan, hanem nyolcvan buszra lenne szükség. Megjegyezte: a múlt héten a főpolgármester azt mondta, a buszok 45 másodperces követési távolsággal közlekednek, és az utasok 60-70 százalékát tudják elvinni; a többiek keressenek más útvonalat.
Horváth Csaba azt mondta: a metrófelújítás első hétköznapján intenzív kezdet tapasztalható, mintha most "a főváros összes busza" ezen az útvonalon lenne, és nem 45, hanem 20-25 másodpercenként közlekednének. Ez rendben is lenne, kérdés ugyanakkor, hogy honnan hiányoznak az itt látható buszok – jegyezte meg. Az ellenzéki politikus szerint ez a menetrend a tervezett hatvan busszal nem tartható.
Az MSZP számításai szerint nem az utasok egyharmadát, hanem kétharmadát hagyják majd az út szélén – mondta. Kijelentette: "Tarlósék becsapták a budapestieket", nyilvánvalóan nem volt igaz, amikor azt mondták, hogy az utasok 60-70 százalékát elviszik, mert a 3-as metró pótlására beállított buszmennyiség erre nem alkalmas. A következő napokban, hetekben és hónapokban kiderül, hogy mire elég ez a kapacitás, s az is, hogy a három évre tervezett, a teljes vonalat érintő felújítás négy éven belül befejeződik-e, s ez alatt milyen kellemetlenségeket okoz az utasoknak – mondta.
A fővárosi MSZP-képviselő sajtótájékoztatója végén azt mondta, felszáll az egyik metrópótló buszra, elmegy a Lehel térig, és leméri a menetidőt.
Egy olvasónk jelezte, hogy a XVI. kerületben járó 31-es busz vonalán korábban csuklós buszok jártak, a metrópótlás reggelén viszont két egymás utáni járatnál is normál busz érkezett a megállóba, holott amúgy is nagy zsúfoltság volt a vonalon.
Valószínűleg a buszok átcsoportosítása miatt volt ez a változás.