szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az országos elérhető kereskedelmi médiaszolgáltatók maguk dönthetik el, akarnak-e politikai reklámot sugározni a választási kampányban vagy sem.

Választás 2018
Diadalmámor és totális összeomlás - ez maradt a 2018-as parlamenti választás után. Magyarország tehát egyrészt olyan, mint volt immár nyolc évig, eközben mégis egészen más lett, mint április 8-án reggel volt. A nagy kérdés most az: hogy jutottunk idáig, és mi jön most. Igyekszünk válaszokat találni.
Friss cikkek a témában

Idén sem ad le politikai reklámokat a választási kampányban a HírTV – mondta a 24.hu-nak Tarr Péter, a hírcsatorna vezérigazgató-helyettese.

Az RTL Magyarország hétfőn bejelentette, hogy a 2014-es időszakkal ellentétben ezúttal díjmentesen teret ad a pártok kampányfilmjeinek a választási kampányban az RTL Klub csatornán. Ezenkívül az rtlklub.hu-n lehet majd fizetett politikai hirdetést közzétenni.

A második Orbán-kormány idején életbe lépett jogi szabályozás alapján az M1, a Kossuth Rádió és a Duna TV minden országos listát állító pártnak azonos terjedelemben és ingyenesen köteles leadni a reklámfilmjét. Az országosan elérhető kereskedelmi médiaszolgáltatók viszont maguk dönthetik el, akarnak-e politikai reklámot sugározni, vagy sem. Az ilyen hirdetések közzétételéért a médiaszolgáltatók nem kérhetnek és nem fogadhatnak el ellenszolgáltatást a reklámozóktól.

2014-ben egyetlen kereskedelmi televízió és az akkor még országos frekvenciával rendelkező egyetlen kereskedelmi rádió, a Class FM sem biztosított ingyenes reklámfelületet a pártoknak, ezért akkor csak az M1, a Kossuth Rádió és a Duna TV adott le hirdetéseket.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!