szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A vasárnapi belvárosi felvonulás résztvevői jelezni szerették volna, hogy normális országban nincs azzal baj, ha melegek van tolószékesek szerepelnek a plakátokon.

“Egy ideális világban nem tűnne fel, ha egy plakáton mi innánk az üdítőt, ennénk a hamburgert, örülnénk a nyugdíjbiztosításunknak vagy egy utazásnak. Egy ideális világban nem egy üdítővel próbálnának minket eladni. Egy ideális világban azért szerepelnénk a plakátokon,
 mert mi is ugyanígy itt vagyunk, eszünk, iszunk, öltözködünk, közlekedünk, mint bárki más, abban az ideális világban legalábbis ugyanúgy megtehetnénk mindezeket, mint a többiek” - ezzel a mottóval hirdették meg azt a vasárnapi eseményt, amely az elmúlt hét végén kipattant "plakátbotrányra" kíván választ adni.

©
©
©
©

A Clark Ádám tértől a Bazilikáig tartó sétán 23 szervezet vett részt, melegek, mozgáskorlátozottak, vagyis sok mindenki, akiket a "plakátbotrány" érintett, illetve a velük szolidaritást vállaló szervezetek.

A "plakátbotrány" egy hete pattant ki: a fideszes képviselő Boldog István észrevette, hogy a Coca-Cola reklámplakátjain már meleg párok is szerepeltek, és bojkottot hirdetett a cég ellen, mert szerinte ez veszélyezteti a közerkölcsöt. A Fidesz sem intette le képviselőjét, a kólareklámot sem, csak annyit közölt, hogy nálunk mindenki szabadon eldöntheti, hogy iszik-e kólát. A Coca-Cola azt közölte, hisznek az egyenlőségben, aztán nem sokkal később kicserélték a plakátokat semlegesebbre, és azt állították, eredetileg is ez volt a terv, mindenesetre Boldog István ezt győzelemként értékelte.

Mindenesetre közben a pártsajtó is beleállt az ügybe, és sikerült a tolószékesekről azt mondania a Pesti Srácok egyik publicistájának, hogy nem szívesen látná őket óriásplakáton. Ezért hirdették meg a Szolidaritási sétát a cikk elején idézett mottóval.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Élet+Stílus

Mégis, hogy merészelik? – reklámok, amelyek a Coca-Cola plakátjainál is nagyobbat szóltak

Meleg párok forró csókjai egy vodka társaságában, szexuális zaklatás egy borotva reklámjában és egy HIV-fertőzött ember feneke óriásplakátokon. Nem a Coca-Cola az első vagy egyetlen cég, amely társadalmilag fontos témát karolt fel egy reklámkampányban, sőt a nagy márkáknak kifejezetten megéri, ha termékeikhez mélyebb szociális üzenetet is társítanak. Ügyes és félresikerült, bátor és botrányos, de az embereket minden esetben erősen megmozgató reklámokat gyűjtöttünk össze.

Hiába az ötszázalékos áfa, a lakások nem lesznek olcsóbbak

Hiába az ötszázalékos áfa, a lakások nem lesznek olcsóbbak

Tizenegy aranybányászt kimenekítettek Kínában

Tizenegy aranybányászt kimenekítettek Kínában

Radar360: Jöhet az új minimálbér, Biden és Macron nagy egyetértésben

Radar360: Jöhet az új minimálbér, Biden és Macron nagy egyetértésben