szerző:
T. R.

„Mi, az Egyenlítő Alapítvány tagjai tiltakozunk a CBA 2019 nyarán közzétett CBA Piros című reklámja ellen, és annak leállítását kérjük” – áll az alapítvány közleményében.

Van ez a reklámfilm. Icuka reppel, van benne fallikus utalás, minden. A CBA ezzel a saját márkás termékeit „reklámozza”.

 

Az alapítvány sajtóközleményében a CBA reklámjáról azt írja, hogy meggyőződésük, hogy

a közösségi médiában megjelenő reklámfilm sértő, szexista és ízléstelen. A CBA Piros a Reklámetikai kódexben lefektetett elveket semmibe véve a nőket megalázó, és sértő módon ábrázolja.

Szerintük a filmben szereplő nők egyrészt indokolatlanul, a reklám témájához nem illően vetkőznek, másrészt a szájukba adott pirossal, gesztusaikkal és mozdulataikkal szexuális aktust imitálnak. „Az ilyen fajta kommunikáció káros, rossz hatással van társadalmunkra, a társadalom által elvárt nemi szerepekre. A filmben megjelenő meztelenség öncélú; a reklám témája nem indokolja, hogy szexuális tartalommal, meztelen vagy alig öltözött nők ábrázolásával érje el a célját.

Tisztünk felhívni a figyelmet arra, hogy ez a reklám sokakat sérthet, összezavarhatja a fiatalokat és káros hatással lehet a befogadók mentális egészségére” – írják.

Hozzáteszik, a reklámtörvény értelmében tilos az olyan reklám, amely a gyermekek és a fiatalkorúak szellemi, vagy erkölcsi fejlődését károsíthatja, különösen többek között, ha szexualitásra utal.

„A reklámalkotóknak nagy felelőssége van abban, hogy társadalmunk tagjai milyen viselkedési normákat látnak és fogadnak el. A reklámok formálják a közízlést és befolyásolják a normákat. Fontos tehát, hogy ne konzerváljanak egyenlőtlen állapotokat, hanem igyekezzenek olyan megoldásokat találni, amelyek a reklámozó gazdasági céljainak is megfelelnek és társadalmilag is felelősek, előremutatóak.”

Arra kérik a CBA vezetését, hogy fontolják meg, amit az alapítvány leírt és módosítsák vagy állítsák le a reklámot.

Felkérték továbbá a Magyar Reklámszövetséget, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségét és a Fogyasztóvédelmi Hatóságot, hogy „tegyék meg a lépéseket a reklám leállítására, amennyiben a reklámozó nem állítaná le a reklámot a következő napokban”.

Az Egyenlítő Alapítvány önmagáról azt írja, hiszik, hogy „nőként karriert építeni, vezetőnek lenni a nemünktől független univerzális, emberi képesség. Célunk, hogy mindenki – férfiak és nők – számára magától értetődő, természetes legyen: ne nemünk vonatkozásában hozzunk döntést arról, hogy rálépünk-e erre az útra.”

Az Egyenlítő Alapítvány célja azoknak a változásoknak az elindítása és támogatása, amelyek eredményeként több női vezető lesz a magyar gazdasági, kulturális, akadémiai, tudományos és politikai életben. Az alapító és kuratóriumi elnök Heal Edina, aki korábban a Google Magyarország vezetője volt, de kuratóriumi tag Dederick Yvonne, Liptay Gabriella és Kovács Éva is.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Különleges oldtimer Lada Samarát árulnak Budapesten

Különleges oldtimer Lada Samarát árulnak Budapesten

Balti kézfogás egykor, és most Hongkongban

Balti kézfogás egykor, és most Hongkongban

Óriásplakátjai alig lesznek az ellenzéknek, de összehangolják a kampányt

Óriásplakátjai alig lesznek az ellenzéknek, de összehangolják a kampányt

Egyetlen meccs választja már csak el Babost a US Opentől

Egyetlen meccs választja már csak el Babost a US Opentől

Nem lesz egyszerű kutyát sétáltatni a Belvárosban

Nem lesz egyszerű kutyát sétáltatni a Belvárosban

Vége a lezárásnak az M5-ösön

Vége a lezárásnak az M5-ösön