Tetszett a cikk?

A szolgáltatók kiválasztásakor mind a mai napig előbújik belőlünk a csordaállat. Azoknak, akik ügyfélkörükbe akarnak vonni bennünket, jó tehát figyelni atavisztikus ösztöneinkre – hangzott el az ügyfélszolgálatosok idei konferenciáján.

Az ügyfélkapcsolati szakma fejlődésének lehetséges irányait, az ügyfélszolgálati szakképzési rendszer lehetőségeit, vagy a különböző ügyfélkapcsolati technikák térhódítását vitatták meg a Humán Erőforrás Alapítvány által szervezett tanácskozás résztvevői. A legnagyobb figyelem azonban Csányi Vilmos etológus professzor rendhagyó előadását kísérte, amelyből kiderült, hogy, az ember több szempontból még mindig az a „csordaállat”, amelyik több tízezer évvel ezelőtt volt.



Mint minden jól szerveződött közös csoportra, az emberi közösségekre is jellemzőek azok a hiedelmek, közös akciók, és közös konstrukciók, melyek a csoporthoz tartozás érzését szavatolják, és amelyekért cserébe az egyed képes és hajlandó saját pillanatnyi érdekeit a csoportérdekek alá rendelni. A modern idők nagy problémája – fejtette ki Csányi Vilmos –, hogy természetes csoportszerkezet ritkán alakul ki, nagy a versengés a csoportok között, és gyengék a kötőerők.



Ezeket az etológiai jellemzőket fel lehet használni a különböző ügyfélszolgálati megoldások célkitűzéseiben, irányelveiben is. Hiszen az ügyfél, amikor egy szolgáltatóval kapcsolatba kerül, ha nem is tudatosan, de csatlakozni szeretne a szolgáltató „csoportjához”. Keresi azokat a bíztató jeleket, melyek a befogadás rítusát jelentik számára. Ha a kiszolgálás merev, szigorúan a szabályokhoz ragaszkodó, az ügyfél elbizonytalanodik, talán el is fordul (hisz annyi versengő csoport van), hátha máshol kedvesebben fogadják. Ezért éreztetni kell vele, hogy itt befogadták, része a csoportnak, segítségére vannak, kiváltságokat kap, de ugyanakkor számítanak is rá.



A szekcióüléseken külön tanácskoztak a távközlés, a pénzintézetek, a közszféra valamint a közműszolgáltatók képviselői. Az ügyfélközpontú szervezeti kultúra elterjesztése nemcsak a versenyszférában, de az államigazgatásban is alapvető igénnyé vált. Nem csoda tehát, hogy a szolgáltató állam szekcióban többek között az okmányirodákról, az elektronikus adóbevallásról, és az angliai önkormányzatok ilyen irányú tapasztalatairól is szó volt. A résztvevők megtárgyalták, hogy a versenyszférában már kipróbált és hasznosított technikákat, módszereket miként lehet a közszférában is alkalmazni. (hvg.hu)
Robert de Niro keményen beszólt Trumpnak Cannes-ban

Robert de Niro keményen beszólt Trumpnak Cannes-ban

Egymillióval több fizetőturistát fogadtak tavaly az olaszországi látnivalók, mint amekkora az ország lakossága

Egymillióval több fizetőturistát fogadtak tavaly az olaszországi látnivalók, mint amekkora az ország lakossága

Putyin az orránál fogva vezeti Trumpot; Trump még mindig beveszi, hogy Putyin ártatlan – a világsajtó készül az ukrán–orosz béketárgyalásra

Putyin az orránál fogva vezeti Trumpot; Trump még mindig beveszi, hogy Putyin ártatlan – a világsajtó készül az ukrán–orosz béketárgyalásra

Trump 142 milliárd dolláros fegyverüzletet kötött Szaúd-Arábiával

Trump 142 milliárd dolláros fegyverüzletet kötött Szaúd-Arábiával