Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A dolgozók csaknem 10 százalékát, 2600 embert készül elküldeni másfél éven belül járműalkatrészeket gyártó részlegéből a német Continental autóipari vállalat.
A jelentések szerint a tervezett létszámcsökkentés a cég németországi egységeit érinti. A vállalat arra hivatkozik, hogy az alkatrész ágazatban majdnem 40 százalékos volt a visszaesés az idei év első negyedében az egy évvel korábbihoz képest.
A világ egyik legnagyobb, Magyarországon is dolgoztató autóipari beszállítója az első negyedévről 267,3 millió eurós veszteséget jelentett adó után, az egy évvel korábbi, 166,8 millió eurós adózott eredmény helyett. A bevétel 4,3 milliárd euró volt, 35 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 6,64 milliárdnál. Tavaly a Continental 1,124 milliárd eurós veszteséget szenvedett adó után kisebbségi részesedések nélkül. Akkor már 12 és fél ezer fővel csökkent az alkalmazottak száma az egész konszernnél, ahol előtte több mint 139 ezren dolgoztak.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.