Sztrájkol a VDSZSZ, de még bizonytalan, hogy mikor

A napokban dönt a vasutassztrájk időpontjáról a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) sztrájkbizottsága, így egyelőre csak annyi bizonyos, hogy lesz munkabeszüntetés - mondta Gaskó István, a VDSZSZ elnöke sajtótájékoztatón.

  • hvg.hu hvg.hu
Sztrájkol a VDSZSZ, de még bizonytalan, hogy mikor

A szakszervezet múlt pénteken jelentette be, hogy sztrájkot hirdet, miközben még folytak a zárt ajtók mögötti tárgyalások a kormány és a vasutas reprezentatív szakszervezetek között. A döntést akkor azzal indokolták, hogy nem látják a kormányzat megállapodási szándékát. Bárány Balázs, a VDSZSZ Szolidaritás alelnöke akkor azt mondta: "addig fogunk sztrájkolni, amíg eredmény nem lesz".

Gaskó István elmondta, hogy a sztrájk időpontjáról "kellő időben" tájékoztatást adnak. Ez azt jelenti, hogy a sztrájk kezdete előtt annyi idővel, ami elegendő ahhoz, hogy a munkáltató - ha megegyeznek a még elégséges szolgáltatásokról - meg tudja hirdetni a vonatokat. Hozzátette: már most az utazóközönség türelmét és megértését kérik. 
 
A VDSZSZ Szolidaritás országos választmánya elfogadhatatlannak tartja a költségtérítés tervezett elvonását és a vasút átalakítását, amelynek következtében vasutasok ezrei válnak munkanélkülivé - mondta Gaskó István. A választmány a jelenlegi formájában ellenzi annak a miniszteri rendeletnek a kiadását is, amely a vasutasok menetkedvezményeit alakítaná át. 
 
Gaskó István elmondta, hogy az eddigi sztrájkkövetelések fenntartása mellett, ezekkel a tételekkel egészítik ki követeléseiket, és térben és időben gördülő sztrájkot hirdetnek. Hozzáfűzte: a kormányzat elhúzza a tárgyalásokat, legközelebb október 20-án lesz egyeztetés, amellyel kész helyzet elé akarják állítani a tárgyalópartnereket, mivel eddigre már készen lesz a "kurtított menetrend".
 
A VDSZSZ és más vasutas szakszervezetek közösen kezdeményeztek kollektív munkaügyi vitát, mert elutasítják, hogy a kormány jövőre 40 milliárd forinttal csökkentse a vasút finanszírozását. Kifogásolják a helyközi közösségi közlekedés, közte a MÁV és a kedvezmények tervezett átalakítását is.
 
A VDSZSZ Szolidaritás elnöke beszélt arról is, hogy a kollektív munkaügyi vitában részt vevő többi szakszervezet eddig nem jelezte, hogy a "nyomásgyakorlás területén is együttműködnek", a VDSZSZ azonban kísérletet tesz a MÁV-szakszervezetek egységesítésére. 

A kollektív munkaügyi vita október elsején kezdődött, azóta több fordulóban egyeztettek a szakszervezetek és a kormány képviselője, de a VDSZSZ és a kormány között nem született megállapodás.


Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.