Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Egyre több amerikai és ausztráliai oktatási körzet tiltja meg a pedagógusoknak, hogy ismerősnek jelöljék tanítványaikat a közösségi oldalakon. A facebookos kommentek eddig több tucat iskolai botrányt robbantottak ki – sokak szerint ezért az a legjobb megoldás, ha a tanárok semmilyen személyes információt nem tesznek közzé magukról.
Hat középiskolást tartóztattak le az Egyesült Államokbeli Carsonban januárban, miután a Facebookon megszervezték a „Támadj meg egy tanárt” elnevezésű eseményt. A 12-13 éves diáklányok viccnek szánták a furcsa akciót, ám a két gimnáziumot – és azok pedagógusait – érintő esemény meghívóját több száz fiatalnak küldték el, akik közül tizennyolcan jelezték is részvételüket. Miután többen is fenyegetéseket jelentettek meg a közösségi oldalon, az iskola vezetősége és a rendőrség is közbelépett. Az igazgató szerint az elmúlt években egyre több iskolai lövöldözés történt, így minden fenyegetést komolyan vesznek. A "Támadj meg egy tanárt" eseményről itt olvashatsz bővebben.
Minden ötödik nagy-britanniai iskolaigazgatót fenyegettek már meg valamelyik közösségi oldalon, ezért az intézményvezetőket tömörítő érdekvédelmi szervezet május elején külön rendezvényt szervezett a Facebook- és Twitter-támadásokról. Bár olykor-olykor a szülők is lejáratókampányba kezdenek, a tanárok cyberzaklatása - amely a sértő kommentektől egészen a hamis Facebook-profilok létrehozásáig terjed - a tapasztalatok szerint inkább a diákokra jellemző.