HVG Extra Business
HVG Extra Business
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Bár a digitalizáció mindent visz, a túléléshez a kulcsot mégis a személyesség jelenti majd – hangzott el a boltok jövőjéről szóló kétnapos szakmai workshopon, a Shop Experience Design Sprinten, ahol 50 résztvevő dolgozott csapatokban a jövő vásárlása, a jövő boltja és a támogató Extreme Digital szolgáltatási lehetőségei után kutatva.

Az együttgondolkodás a design sprint módszere alapján történt, mely a Google Ventures által kifejlesztett, eredetileg ötnapos folyamat – a dizájngondolkodás (design thinking) módszerének felgyorsított eszköze. A résztvevők felhasználóközpontú megközelítéssel gondoltak újra szolgáltatásokat, termékeket, hogy a felhasználói igényeket, az új technológiai lehetőségeket és az üzleti siker feltételeit egy megoldásban egyesítsék. Az együttgondolkodást a téma szakembereinek inspiráló előadásai serkentették.

A design sprint során a résztvevők a jövő boltjával kapcsolatos problémákat térképeztek fel, illetve megoldási ötleteket találtak ki. A prototípusokból rapid tesztelés után projektkoncepciók születtek, amelyek közül az Extreme Digital kiválasztja a felhasználható gondolatokat egy hamarosan nyíló boltja kialakításánál.

“A csapatok sok irányból gondolták újra a vásárlási élményt és a jövő boltjának szerepét az életünkben. Ezt segítette, hogy a résztvevők számtalan iparágból érkeztek, így a nagy retail hálózatok vezetői mellett reklámügynökségi vezetők, UX szakemberek, marketingigazgatók és kkv vezetők is képviselték magukat a csapatokban” – mondta Káli György (SD4Good), a design sprint főszervezője.

Sepsi Gergő

Az átadott koncepciók változatos módon fogták meg a feladatként kapott problémákat, de jellemzően a bizalomépítés, a vásárlók ismereteinek bővítése és a vásárlási folyamat gyorsítása volt a prezentált anyagok közös metszete.

A gyors és személyre szabott kiszolgálást a már meglévő adatalapú, arcfelismerő rendszerek technológiai megoldásait integrálva képzelték el a csapatok. Azaz a vásárló releváns tartalmakkal és ajánlatokkal találkozhat a boltban, ha beazonosítja a rendszer, illetve az alkalmazottak részéről is jobb szolgáltatást, apró figyelmességeket kaphat. A sprint csapatok kiemelten foglalkoztak a vásárlás utáni kapcsolattartással, amely egyrészt javíthatja az ügyfél elkötelezettségét, másrészt olyan új kényelmi szolgáltatásokat is bevezethet, mint az automatikus porzsákkiszállítás a vásárolt porszívóhoz.

Olyan ötletek is születtek, mint a sokak számára problémás garanciális papírok, számlák tárolását kiváltó digitális gyűjtőhely megoldás, vagy a termékkipróbálás lehetőségét újragondoló, könnyített cserepiac, amely segítségével “kockázat nélkül vásárolhatunk”. Ezenkívül a csapatok foglalkoztak a stresszmentes áruátvétel lehetőségeivel és egyedi vásárlói tudásplatform létrehozásával, mely élményalapon segíti a gyors és releváns vásárlási választást a boltokban.

A technológia segítségével sok adatot tudunk a vásárlókról, és a boltokban is temérdek lehetőségünk van kapcsolatot építeni velük, de a számok mögött kevéssé látjuk az emberek szükségleteit és szándékait – mutatott rá Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapítója, aki az eseményt azért tartotta sikeresnek, mert olyan koncepciók születtek, ahol a középpontban a vásárlók álltak.

Hová összpontosítsuk csapatunk erőfeszítéseit? Vajon melyik ötletünk működik a való életben? Hogyan vonhatjuk be a fogyasztókat a termékfejlesztés korai szakaszába? A sprint módszer segítségével hatékony választ találhatunk a termékek és szolgáltatások tervezése kapcsán felmerülő kihívásokra. A Sprint című könyv a Google Ventures három partnerének tollából született, praktikus útmutató ­ kulcsfontosságú kérdések megválaszolására. A könyvet itt rendelheti meg kedvezménnyel.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

HVG Extra Business Business magazin

10+1 magyar vállalkozás, amelynek sikerében döntő szerepet játszik a dizájn

A fiatal generációk számára már egyértelmű, hogy márkájuk létrehozása során nem elsősorban a hazai piacra kell lőniük. Egyre több induló magyar márka ismeri fel, hogy a nemzetközi piacot hibátlan termékkel, jó dizájnnal, tökéletes szolgáltatással, illetve profi kommunikációval lehet bevenni. E tudatosság gyakran nem is eredménytelen: számos hazai márka ismert ma már világviszonylatban is, részben a dizájn tudatos használatának köszönhetően.

Mikroszkóppal nézték meg a Ryugu aszteroida mintáit, mikroorganizmusokat találtak rajta – aztán jött a csavar

Mikroszkóppal nézték meg a Ryugu aszteroida mintáit, mikroorganizmusokat találtak rajta – aztán jött a csavar

A német elhárítás szabotázstól és kibertámadástól tart a közelgő választáson

A német elhárítás szabotázstól és kibertámadástól tart a közelgő választáson

Két sávot is lezárnak az M0-s Duna-hídján

Két sávot is lezárnak az M0-s Duna-hídján

„A haltól bűzlik a feje, és az Orbán feje nagyon büdös“ – videón Magyar Péter látogatása a bicskei gyermekotthonnál

„A haltól bűzlik a feje, és az Orbán feje nagyon büdös“ – videón Magyar Péter látogatása a bicskei gyermekotthonnál