HVG Extra Business
HVG Extra Business
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Bár a digitalizáció mindent visz, a túléléshez a kulcsot mégis a személyesség jelenti majd – hangzott el a boltok jövőjéről szóló kétnapos szakmai workshopon, a Shop Experience Design Sprinten, ahol 50 résztvevő dolgozott csapatokban a jövő vásárlása, a jövő boltja és a támogató Extreme Digital szolgáltatási lehetőségei után kutatva.

Az együttgondolkodás a design sprint módszere alapján történt, mely a Google Ventures által kifejlesztett, eredetileg ötnapos folyamat – a dizájngondolkodás (design thinking) módszerének felgyorsított eszköze. A résztvevők felhasználóközpontú megközelítéssel gondoltak újra szolgáltatásokat, termékeket, hogy a felhasználói igényeket, az új technológiai lehetőségeket és az üzleti siker feltételeit egy megoldásban egyesítsék. Az együttgondolkodást a téma szakembereinek inspiráló előadásai serkentették.

A design sprint során a résztvevők a jövő boltjával kapcsolatos problémákat térképeztek fel, illetve megoldási ötleteket találtak ki. A prototípusokból rapid tesztelés után projektkoncepciók születtek, amelyek közül az Extreme Digital kiválasztja a felhasználható gondolatokat egy hamarosan nyíló boltja kialakításánál.

“A csapatok sok irányból gondolták újra a vásárlási élményt és a jövő boltjának szerepét az életünkben. Ezt segítette, hogy a résztvevők számtalan iparágból érkeztek, így a nagy retail hálózatok vezetői mellett reklámügynökségi vezetők, UX szakemberek, marketingigazgatók és kkv vezetők is képviselték magukat a csapatokban” – mondta Káli György (SD4Good), a design sprint főszervezője.

Sepsi Gergő

Az átadott koncepciók változatos módon fogták meg a feladatként kapott problémákat, de jellemzően a bizalomépítés, a vásárlók ismereteinek bővítése és a vásárlási folyamat gyorsítása volt a prezentált anyagok közös metszete.

A gyors és személyre szabott kiszolgálást a már meglévő adatalapú, arcfelismerő rendszerek technológiai megoldásait integrálva képzelték el a csapatok. Azaz a vásárló releváns tartalmakkal és ajánlatokkal találkozhat a boltban, ha beazonosítja a rendszer, illetve az alkalmazottak részéről is jobb szolgáltatást, apró figyelmességeket kaphat. A sprint csapatok kiemelten foglalkoztak a vásárlás utáni kapcsolattartással, amely egyrészt javíthatja az ügyfél elkötelezettségét, másrészt olyan új kényelmi szolgáltatásokat is bevezethet, mint az automatikus porzsákkiszállítás a vásárolt porszívóhoz.

Olyan ötletek is születtek, mint a sokak számára problémás garanciális papírok, számlák tárolását kiváltó digitális gyűjtőhely megoldás, vagy a termékkipróbálás lehetőségét újragondoló, könnyített cserepiac, amely segítségével “kockázat nélkül vásárolhatunk”. Ezenkívül a csapatok foglalkoztak a stresszmentes áruátvétel lehetőségeivel és egyedi vásárlói tudásplatform létrehozásával, mely élményalapon segíti a gyors és releváns vásárlási választást a boltokban.

A technológia segítségével sok adatot tudunk a vásárlókról, és a boltokban is temérdek lehetőségünk van kapcsolatot építeni velük, de a számok mögött kevéssé látjuk az emberek szükségleteit és szándékait – mutatott rá Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapítója, aki az eseményt azért tartotta sikeresnek, mert olyan koncepciók születtek, ahol a középpontban a vásárlók álltak.

Hová összpontosítsuk csapatunk erőfeszítéseit? Vajon melyik ötletünk működik a való életben? Hogyan vonhatjuk be a fogyasztókat a termékfejlesztés korai szakaszába? A sprint módszer segítségével hatékony választ találhatunk a termékek és szolgáltatások tervezése kapcsán felmerülő kihívásokra. A Sprint című könyv a Google Ventures három partnerének tollából született, praktikus útmutató ­ kulcsfontosságú kérdések megválaszolására. A könyvet itt rendelheti meg kedvezménnyel.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

HVG Extra Business Business magazin

10+1 magyar vállalkozás, amelynek sikerében döntő szerepet játszik a dizájn

A fiatal generációk számára már egyértelmű, hogy márkájuk létrehozása során nem elsősorban a hazai piacra kell lőniük. Egyre több induló magyar márka ismeri fel, hogy a nemzetközi piacot hibátlan termékkel, jó dizájnnal, tökéletes szolgáltatással, illetve profi kommunikációval lehet bevenni. E tudatosság gyakran nem is eredménytelen: számos hazai márka ismert ma már világviszonylatban is, részben a dizájn tudatos használatának köszönhetően.

Másfél év alatt 188-szor büntettek az orosz hatóságok a homofóbtörvény alapján

Másfél év alatt 188-szor büntettek az orosz hatóságok a homofóbtörvény alapján

„Rosszul vagyok, nem bírom!” – videó került elő a férfiról, aki rendőri intézkedés közben halt meg Zagyvarékason

„Rosszul vagyok, nem bírom!” – videó került elő a férfiról, aki rendőri intézkedés közben halt meg Zagyvarékason

Egy kamurendőr egy mesés lakásvásárlási ajánlattal csalt ki 17 milliót egy idős nőtől

Egy kamurendőr egy mesés lakásvásárlási ajánlattal csalt ki 17 milliót egy idős nőtől

A rengeteg gyorshajtás és baleset miatt a románok is kiépítik a saját Véda-rendszerüket

A rengeteg gyorshajtás és baleset miatt a románok is kiépítik a saját Véda-rendszerüket