Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"17bc6c27-d323-4e22-87f7-47a04ba80f57","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Igazi dicshimnuszt kapott a magyar miniszterelnök az év végére.","shortLead":"Igazi dicshimnuszt kapott a magyar miniszterelnök az év végére.","id":"20241231_American-Spectator-trump-orban-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17bc6c27-d323-4e22-87f7-47a04ba80f57.jpg","index":0,"item":"55423265-58cc-4682-8446-6525fc979956","keywords":null,"link":"/360/20241231_American-Spectator-trump-orban-lapszemle","timestamp":"2024. december. 31. 09:00","title":"American Spectator: Trump tanulhat Orbántól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eb13dde5-309b-4af4-ba19-d153a00fccad","c_author":"Vértessy Péter","category":"360","description":"Nem Belgium az egyetlen olyan ország Nyugat-illetve Észak-Európában, amely a lakosság biztonságának fokozásán gondolkodik, sőt, egyenesen arra hívja fel polgárai figyelmét, hogy vásároljanak meg bizonyos cikkeket az úgymond bizonytalan békére tekintettel.","shortLead":"Nem Belgium az egyetlen olyan ország Nyugat-illetve Észak-Európában, amely a lakosság biztonságának fokozásán...","id":"20241231_szeretettel-brusszelbol-haboru-valsagcsomag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eb13dde5-309b-4af4-ba19-d153a00fccad.jpg","index":0,"item":"2e598672-e8f8-4646-a35c-6c5efff80f51","keywords":null,"link":"/360/20241231_szeretettel-brusszelbol-haboru-valsagcsomag","timestamp":"2024. december. 31. 17:30","title":"Szeretettel és némi aggodalommal Brüsszelből: Készüljünk háborúra? Legyen otthon válságcsomagunk?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6a33a044-a42b-4378-9e27-e694907fee83","c_author":"Gyükeri Mercédesz - Nyusztay Máté","category":"gazdasag","description":"A gyenge forint is hozzájárulhatott ahhoz, hogy december végén már a novemberihez képest is jelentős drágulást láttunk több termék esetében. A tejtermékek ára csaknem másfélszeresére nőtt január óta, a tojás még jobban drágult.","shortLead":"A gyenge forint is hozzájárulhatott ahhoz, hogy december végén már a novemberihez képest is jelentős drágulást láttunk...","id":"20241230_vasarnapi-ebed-bevasarlokosar-december-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6a33a044-a42b-4378-9e27-e694907fee83.jpg","index":0,"item":"35bd6e89-0f09-4c63-867e-37cb73df1a7d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241230_vasarnapi-ebed-bevasarlokosar-december-ebx","timestamp":"2024. december. 30. 12:37","title":"Elmúlt a karácsony, nem múlt el a drágulás - ez a HVG decemberi bevásárlókosara","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4967c554-4863-415f-ae12-dcefe9385fb0","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Olyan kifejezést igyekeztek találni, amely a legjobban kifejezi az év történéseit. De sikerült?","shortLead":"Olyan kifejezést igyekeztek találni, amely a legjobban kifejezi az év történéseit. De sikerült?","id":"20241230_A-kozmedia-is-kivalasztotta-az-ev-szavat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4967c554-4863-415f-ae12-dcefe9385fb0.jpg","index":0,"item":"3d070729-75e9-4fab-b998-81b9b88bbd61","keywords":null,"link":"/itthon/20241230_A-kozmedia-is-kivalasztotta-az-ev-szavat","timestamp":"2024. december. 30. 09:20","title":"A közmédia is kiválasztotta az év szavát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e449c9bf-7ff3-4d92-b8c2-a634451807f1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"2022-ben már 850 milliárddal többet költött az állam az intézményei és az általános szolgáltatásai fenntartására, mintha a régiós átlag szerint tervezték volna. A szociális védelmi kiadások közben 12 év alatt a GDP 4,1 százalékával csökkentek.","shortLead":"2022-ben már 850 milliárddal többet költött az állam az intézményei és az általános szolgáltatásai fenntartására...","id":"20241230_Brutalisan-draga-lett-a-magyar-allam-mikozben-a-szocialis-vedelemre-juto-kiadasok-oriasit-zuhantak-koltsegvetes-Kopint-Tarki","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e449c9bf-7ff3-4d92-b8c2-a634451807f1.jpg","index":0,"item":"06149aa0-caa2-4150-87b6-3f8bd6f7e39b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241230_Brutalisan-draga-lett-a-magyar-allam-mikozben-a-szocialis-vedelemre-juto-kiadasok-oriasit-zuhantak-koltsegvetes-Kopint-Tarki","timestamp":"2024. december. 30. 10:04","title":"Brutálisan drága lett a magyar állam, miközben a szociális védelemre jutó kiadások óriásit zuhantak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13b4d213-6cf4-43d9-8c26-7513ac4aae01","c_author":"Aradi László","category":"nagyitas","description":"Ha valakinek azt mondjuk 2024 január elsején, hogy idén teljesen fel fog borulni minden, amit a magyar közéletről gondolt, vélhetően csak legyintett volna. Pedig ritka mozgalmas éve volt Magyarországnak, hiszen lemondott a köztársasági elnök, feltűnt a színen és mindent megváltoztatott Magyar Péter, miközben Orbán Viktor továbbra is leginkább Európát akarta megváltoztatni. A HVG fotósai pedig ott voltak mindenhol. Egy emlékezetes év képekben. ","shortLead":"Ha valakinek azt mondjuk 2024 január elsején, hogy idén teljesen fel fog borulni minden, amit a magyar közéletről...","id":"20241231_2024-ev-hazai-hirkepei-HVG-fotosok-szemevel-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13b4d213-6cf4-43d9-8c26-7513ac4aae01.jpg","index":0,"item":"15b76eb6-54cc-48a3-a989-e248ffc49fe7","keywords":null,"link":"/nagyitas/20241231_2024-ev-hazai-hirkepei-HVG-fotosok-szemevel-ebx","timestamp":"2024. december. 31. 16:15","title":"Novák Katalin lemondásától Magyar Péter országhódításán át a TEK-robot bevetéséig – ilyen volt 2024 a HVG-fotósok szemével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"57274134-0d30-42e3-95aa-adbbf71377c7","c_author":"HVG","category":"360","description":"Neves hazai művészekre, tudósokra, közéleti személyiségekre, sportolókra emlékezünk, fényképekkel és egy-egy rövid idézettel.","shortLead":"Neves hazai művészekre, tudósokra, közéleti személyiségekre, sportolókra emlékezünk, fényképekkel és egy-egy rövid...","id":"20241230_hvg-2024-kronikaja-neves-elhunytak-magyarorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/57274134-0d30-42e3-95aa-adbbf71377c7.jpg","index":0,"item":"c759f51d-a6d2-42d5-9450-3156de29e411","keywords":null,"link":"/360/20241230_hvg-2024-kronikaja-neves-elhunytak-magyarorszag","timestamp":"2024. december. 30. 13:30","title":"Benedek Miklós, Ferge Zsuzsa, Tompos Kátya – egy-egy mondat a közélet, a kultúra és a tudomány 2024-ben elhunyt nagyságaitól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9e7ba2fa-83ff-4998-8a75-30736a3bfa17","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Fiatalokért Központ néven építkeznének a Velencei-tó partjának utolsó, még beépítetlen sukorói szakaszán, nagyjából ott, ahol a King’s City kaszinó állt volna.","shortLead":"Fiatalokért Központ néven építkeznének a Velencei-tó partjának utolsó, még beépítetlen sukorói szakaszán, nagyjából...","id":"20241230_Sukoro-Velencei-to-Fiatalokert-Kozpont-bulikozpont-Fidesz-Gyurcsany-kaszino-Kings-City-epitkezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e7ba2fa-83ff-4998-8a75-30736a3bfa17.jpg","index":0,"item":"6f334325-f40e-497a-8370-7f47d5539037","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241230_Sukoro-Velencei-to-Fiatalokert-Kozpont-bulikozpont-Fidesz-Gyurcsany-kaszino-Kings-City-epitkezes","timestamp":"2024. december. 30. 08:05","title":"Sukoró újracsomagolva: Gyurcsány kaszinóját megfúrta a Fidesz, helyette most ifjúsági buliközpontot húznának fel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Online reklámok, avagy mikor kattintunk a hirdetésre?
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
A PPC (vagy CPC) hirdetések a hazai online reklámok legújabb generációjához tartoznak. A Pay Per Click (vagy Cost Per Click) kattintás alapú elszámolást jelent, azaz csak azok után a megjelenések után fizet a hirdető cég, amire rákattintanak az érdeklődők. Az, hogy végül kiből lesz ügyfél, már a vállalati webszájton és a cégen múlik. Mi mindenre figyeljen az a vállalkozás, amelyik rutin nélkül szeretne eredményeket elérni a kattintás alapú reklámok világában?
HVG Hirdetésfelhő – A HVG Online új hirdetési felülete
A HVG Hirdetésfelhő elérhető áron kínálja a banner-megjelenések és a kulcsszavas hirdetések ötvözetét, ideális az egyszerű, célzott üzenet esetén. A hagyományos bannerekkel egyenértékű helyen, a tartalomhoz közel jelenik meg, és több, maximum 25 karakteres, egyszerű üzenetet tartalmaz.
Számos előnye közül talán az a legfontosabb, hogy a megjelenés tartalomhoz köthető (elhelyezhető cikkoldalakon vagy tematikus oldalakon), így a hirdetést azok látják, akik a megrendelők számára fontos témák iránt érdeklődnek.
A hirdetők szempontjából szintén nem elhanyagolható, hogy a hirdetésfelhő ára lényegesen kedvezőbb a hagyományos banner-megjelenésekhez képest, sőt még gyártási költséggel sem kell számolni. A megjelenés 3 hónapra rendelhető, ugyanakkor a tartalom hetente cserélhető – így hosszú távú és változatos jelenlétet biztosít.
Már itthon is több vállalat kínál eredményes megoldásokat PPC alapon, s az elv a legtöbb esetben hasonló, ezért a gyakorlati alkalmazást egy konkrét rendszeren, a Google Adwords-ön mutatjuk be. A hirdetések a Google találati oldalainak jobb oldalán fognak megjelenni. A rendszer „belépési” díja 2000 forint, a többi költséget az átkattintások jelentik. Egy átlagos kulcsszó kattintási ára 60 forint körül van, persze attól függ, hogy az adott kulcsszó mennyire keresett a cégek körében; egy parittyakészítő vállalkozó akár 10 forint környékén is tud hirdetni, míg mondjuk egy marketing-tanácsadó cég egyes kulcsszavainak kattintási értéke az 1000 forintot is meghaladhatja.
A hirdetés lépései a gyakorlatban
1. Kulcsszavak kiválasztása:
Mivel a kulcsszavak megvásárlása licit alapon történik, ezért itt is fontos, hogy ne csak az általános kulcsszavakra koncentráljon egy cég, mivel azokra a hirdetők között nagy a verseny, és ez befolyásolja a hirdetés elhelyezkedését, ráadásul egy kattintás ára is magasabban lesz. Célszerű elgondolkozni olyan szinonimákon is, amelyek még hoznak kattintást, de a hirdetői verseny alacsony mértéke miatt mégis eredményesebbek lesznek, mint egy-egy szektor vagy tevékenység „slágerszavai”. A kulcsszavak megválasztásánál az Adwords rendszer is segít, hiszen egy-egy kulcsszó esetében a hirdető megnézheti, hogy arra az adott szóra mekkora a hirdetési verseny, mekkora a rákeresési gyakoriság, ráadásul szinonimákat, szókapcsolatokat is felkínál a rendszer.
2. A hirdetés szövegének meghatározása
Az Adwords rendszerében 3 sorban összesen 95 karakter (3 sorban: 25+35+35) áll a hirdető vállalkozás rendelkezésére. Egy csábító hirdetési szöveg megfogalmazása ilyen szűk terjedelemben nem egyszerű feladat, de mindenképpen megéri időt és energiát szánni rá. Fontos, hogy a szövegben szerepeljenek azok a kulcsszavak is, amiket a cég megvásárolt, továbbá, hogy a szöveg legyen a lehető legkonkrétabb, ezzel is elősegítve, hogy tényleg csak azok után az érdeklődők után fizessen a vállalkozás, akik potenciális ügyfelek lehetnek. Példának okáért, ha egy Budapesten lévő szabóság akarja népszerűsíteni magát, akkor a „Szabóság olcsón” helyett célszerűbb egy „XY Szabóság, Méretre készült öltönyök nagy kedvezménnyel Budapesten” típusú szöveggel megjelenni. Ha egy vállalkozás igazán biztosra akar menni, akkor érdemes több szöveget is elindítani a rendszerben a kampány elején, ezután az első időszakban figyelni, hogy melyikre érkezik több érdeklődés, végül csak azt az egy hirdetést futtatni tovább, amelyik a legjobban teljesít.
3. A költségkeret beállítása
Az Adwords rendszerben be kell állítani azt a napi összeget, amit a cég a hirdetésre szán. Például, ha napi 1500 Ft-ra állítja be a költségkeretét, akkor ha a kattintások értéke eléri a megadott összeget, a rendszer nem jelenteti meg a hirdetést a továbbiakban. Ez a megoldás garantálja, hogy egy sikeres, sok kattintást eredményező hirdetés anyagilag se tudjon kicsúszni a cég irányítása alól.
4. Eredményfigyelés
A rendszer hatalmas előnye a kiváló célozhatóságon és a kedvező ár/érték arányon túl, hogy a vállalkozás a teljes kampány ideje alatt kézben tarthatja az irányítást, a mért eredmények alapján menet közben változtathat a szövegen, a napi költségkereten, ezzel is biztosítva a hatékonyságot. Éppen ezért ajánlatos napi szinten követni a megjelenéseket, mivel így bármilyen felhasználói reakcióra gyorsan lehet reagálni, ezzel is elősegítve a kampány eredményességét. További érv a rendszer mellett, hogy a cég Adwords fiókja összeköthető a Google szintén ingyenes analitikai rendszerével, ezáltal pontosan nyomon követhetővé téve a felhasználói reakciókat.
Mi kell még a hatékony hirdetéshez?
A hatékony kampánynál fontos az, hogy a hirdetésből milyen felületre érkeznek az érdeklődők. Ezt a felületet nevezzük "landing" oldalnak. Ez az oldal a webszájtról sok esetben nem érhető el, csak azok a látogatók találkoznak vele, akik a hirdetésből érkeztek. Egy jól megszerkesztett landing oldal befejezi azt a munkát, amit a hirdetés elkezdett, hiszen utóbbi csak az érdeklődők figyelmét kelti fel, viszont a landing oldal készteti konkrét cselekvésre a felhasználókat. Vállalható megoldás, ha egy cég a vállalati webszájt egyik aloldalát használja erre, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy külön erre a célra létrehozott oldallal jobb eredmények érhetőek el.
A hatékony landing oldal felépítése
Egyértelmű és könnyű navigáció. Az ergonómia itt is fontos, hiszen hiába csábított egy vállalkozás látogatókat az oldalára, ha az érkezési oldal átláthatatlan és az érdeklődők számára nem derül ki világosan, mit is kéne tenniük.Termék/szolgáltatás részletes leírása: ez az a felület, ahol meggyőzheti az érdeklődőket. Fontos, hogy a vállalkozás ezen a felületen is használja azokat a kulcsszavakat, amiket megvásárolt, és amiket a hirdetésben szerepeltetett.
Akció elkészítése. Ha sikerült a leírásban meggyőzni az ügyfeleket, akkor meg kell adni a lehetőséget arra, hogy a konkrét megrendelés is megvalósulhasson, vagy az, amit a vállalkozás a hirdetésben ígért. Konkrét példát említve: ha egy vállalkozás a hírlevelét szeretné népszerűsíteni PPC hirdetésekkel, akkor a landing oldalnak a hírlevél pontos leírásán, előnyein és felépítésén kívül tartalmaznia kell a helybeli feliratkozás lehetőségét, vagy ha máshogy nem oldható meg, akkor egy közvetlen linket a feliratkozási felületre.
A rendszer kiismerése első próbálkozásra bonyolultnak tűnhet, de az Adwords a lehető legrészletesebb segítséget nyúltja minden problémával kapcsolatban. A témáról érdemes akár egy tanácsadó véleményét is kikérni.