szerző:
hvg.hu

A PPC (vagy CPC) hirdetések a hazai online reklámok legújabb generációjához tartoznak. A Pay Per Click (vagy Cost Per Click) kattintás alapú elszámolást jelent, azaz csak azok után a megjelenések után fizet a hirdető cég, amire rákattintanak az érdeklődők. Az, hogy végül kiből lesz ügyfél, már a vállalati webszájton és a cégen múlik. Mi mindenre figyeljen az a vállalkozás, amelyik rutin nélkül szeretne eredményeket elérni a kattintás alapú reklámok világában?

HVG Hirdetésfelhő – A HVG Online új hirdetési felülete

A HVG Hirdetésfelhő elérhető áron kínálja a banner-megjelenések és a kulcsszavas hirdetések ötvözetét, ideális az egyszerű, célzott üzenet esetén. A hagyományos bannerekkel egyenértékű helyen, a tartalomhoz közel jelenik meg, és több, maximum 25 karakteres, egyszerű üzenetet tartalmaz.

Számos előnye közül talán az a legfontosabb, hogy a megjelenés tartalomhoz köthető (elhelyezhető cikkoldalakon vagy tematikus oldalakon), így a hirdetést azok látják, akik a megrendelők számára fontos témák iránt érdeklődnek.

A hirdetők szempontjából szintén nem elhanyagolható, hogy a hirdetésfelhő ára lényegesen kedvezőbb a hagyományos banner-megjelenésekhez képest, sőt még gyártási költséggel sem kell számolni. A megjelenés 3 hónapra rendelhető, ugyanakkor a tartalom hetente cserélhető – így hosszú távú és változatos jelenlétet biztosít.

 
 
Már itthon is több vállalat kínál eredményes megoldásokat PPC alapon, s az elv a legtöbb esetben hasonló, ezért a gyakorlati alkalmazást egy konkrét rendszeren, a Google Adwords-ön mutatjuk be. A hirdetések a Google találati oldalainak jobb oldalán fognak megjelenni. A rendszer „belépési” díja 2000 forint, a többi költséget az átkattintások jelentik. Egy átlagos kulcsszó kattintási ára 60 forint körül van, persze attól függ, hogy az adott kulcsszó mennyire keresett a cégek körében; egy parittyakészítő vállalkozó akár 10 forint környékén is tud hirdetni, míg mondjuk egy marketing-tanácsadó cég egyes kulcsszavainak kattintási értéke az 1000 forintot is meghaladhatja.

A hirdetés lépései a gyakorlatban

1. Kulcsszavak kiválasztása:

Mivel a kulcsszavak megvásárlása licit alapon történik, ezért itt is fontos, hogy ne csak az általános kulcsszavakra koncentráljon egy cég, mivel azokra a hirdetők között nagy a verseny, és ez befolyásolja a hirdetés elhelyezkedését, ráadásul egy kattintás ára is magasabban lesz. Célszerű elgondolkozni olyan szinonimákon is, amelyek még hoznak kattintást, de a hirdetői verseny alacsony mértéke miatt mégis eredményesebbek lesznek, mint egy-egy szektor vagy tevékenység „slágerszavai”. A kulcsszavak megválasztásánál az Adwords rendszer is segít, hiszen egy-egy kulcsszó esetében a hirdető megnézheti, hogy arra az adott szóra mekkora a hirdetési verseny, mekkora a rákeresési gyakoriság, ráadásul szinonimákat, szókapcsolatokat is felkínál a rendszer.

2. A hirdetés szövegének meghatározása

Az Adwords rendszerében 3 sorban összesen 95 karakter (3 sorban: 25+35+35) áll a hirdető vállalkozás rendelkezésére. Egy csábító hirdetési szöveg megfogalmazása ilyen szűk terjedelemben nem egyszerű feladat, de mindenképpen megéri időt és energiát szánni rá. Fontos, hogy a szövegben szerepeljenek azok a kulcsszavak is, amiket a cég megvásárolt, továbbá, hogy a szöveg legyen a lehető legkonkrétabb, ezzel is elősegítve, hogy tényleg csak azok után az érdeklődők után fizessen a vállalkozás, akik potenciális ügyfelek lehetnek. Példának okáért, ha egy Budapesten lévő szabóság akarja népszerűsíteni magát, akkor a „Szabóság olcsón” helyett célszerűbb egy „XY Szabóság, Méretre készült öltönyök nagy kedvezménnyel Budapesten” típusú szöveggel megjelenni. Ha egy vállalkozás igazán biztosra akar menni, akkor érdemes több szöveget is elindítani a rendszerben a kampány elején, ezután az első időszakban figyelni, hogy melyikre érkezik több érdeklődés, végül csak azt az egy hirdetést futtatni tovább, amelyik a legjobban teljesít.

3. A költségkeret beállítása

Az Adwords rendszerben be kell állítani azt a napi összeget, amit a cég a hirdetésre szán. Például, ha napi 1500 Ft-ra állítja be a költségkeretét, akkor ha a kattintások értéke eléri a megadott összeget, a rendszer nem jelenteti meg a hirdetést a továbbiakban. Ez a megoldás garantálja, hogy egy sikeres, sok kattintást eredményező hirdetés anyagilag se tudjon kicsúszni a cég irányítása alól.

4. Eredményfigyelés

A rendszer hatalmas előnye a kiváló célozhatóságon és a kedvező ár/érték arányon túl, hogy a vállalkozás a teljes kampány ideje alatt kézben tarthatja az irányítást, a mért eredmények alapján menet közben változtathat a szövegen, a napi költségkereten, ezzel is biztosítva a hatékonyságot. Éppen ezért ajánlatos napi szinten követni a megjelenéseket, mivel így bármilyen felhasználói reakcióra gyorsan lehet reagálni, ezzel is elősegítve a kampány eredményességét. További érv a rendszer mellett, hogy a cég Adwords fiókja összeköthető a Google szintén ingyenes analitikai rendszerével, ezáltal pontosan nyomon követhetővé téve a felhasználói reakciókat.

Mi kell még a hatékony hirdetéshez?

A hatékony kampánynál fontos az, hogy a hirdetésből milyen felületre érkeznek az érdeklődők. Ezt a felületet nevezzük "landing" oldalnak. Ez az oldal a webszájtról sok esetben nem érhető el, csak azok a látogatók találkoznak vele, akik a hirdetésből érkeztek. Egy jól megszerkesztett landing oldal befejezi azt a munkát, amit a hirdetés elkezdett, hiszen utóbbi csak az érdeklődők figyelmét kelti fel, viszont a landing oldal készteti konkrét cselekvésre a felhasználókat. Vállalható megoldás, ha egy cég a vállalati webszájt egyik aloldalát használja erre, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy külön erre a célra létrehozott oldallal jobb eredmények érhetőek el.

A hatékony landing oldal felépítése

Egyértelmű és könnyű navigáció. Az ergonómia itt is fontos, hiszen hiába csábított egy vállalkozás látogatókat az oldalára, ha az érkezési oldal átláthatatlan és az érdeklődők számára nem derül ki világosan, mit is kéne tenniük.Termék/szolgáltatás részletes leírása: ez az a felület, ahol meggyőzheti az érdeklődőket. Fontos, hogy a vállalkozás ezen a felületen is használja azokat a kulcsszavakat, amiket megvásárolt, és amiket a hirdetésben szerepeltetett.

Akció elkészítése. Ha sikerült a leírásban meggyőzni az ügyfeleket, akkor meg kell adni a lehetőséget arra, hogy a konkrét megrendelés is megvalósulhasson, vagy az, amit a vállalkozás a hirdetésben ígért. Konkrét példát említve: ha egy vállalkozás a hírlevelét szeretné népszerűsíteni PPC hirdetésekkel, akkor a landing oldalnak a hírlevél pontos leírásán, előnyein és felépítésén kívül tartalmaznia kell a helybeli feliratkozás lehetőségét, vagy ha máshogy nem oldható meg, akkor egy közvetlen linket a feliratkozási felületre.

A rendszer kiismerése első próbálkozásra bonyolultnak tűnhet, de az Adwords a lehető legrészletesebb segítséget nyúltja minden problémával kapcsolatban. A témáról érdemes akár egy tanácsadó véleményét is kikérni.

Bogschütz Dániel
http://www.webcomm.hu/

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Az Arsenal nagyon akarja Szoboszlait

Az Arsenal nagyon akarja Szoboszlait

IKEA-lakás annyiért, amennyit fizetni tud érte

IKEA-lakás annyiért, amennyit fizetni tud érte

Akkora vihar van Japánban, hogy 300 légi járatot töröltek miatta

Akkora vihar van Japánban, hogy 300 légi járatot töröltek miatta

Művéres akciót szerveztek a pesti butikokhoz, ahol ön is vásárol

Művéres akciót szerveztek a pesti butikokhoz, ahol ön is vásárol

Földrengés volt Albániában, többen is megsérültek

Földrengés volt Albániában, többen is megsérültek

Istenítés-cunami: Irigylik a hívek az Orbánnal szelfiző olaszokat

Istenítés-cunami: Irigylik a hívek az Orbánnal szelfiző olaszokat