Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Továbbra is nagyon kevés gépjárműhitelt tudnak folyósítani a magyarországi bankok. A kereslet és a kínálat korlátai mellett a lízing térnyerése is akadályozza a piac fellendülését.
Januárban mindössze 1,29 milliárd forint új gépjárműhitelt helyeztek ki a magyar bankok a háztartásoknak – írja a Világgazdaság az MNB adatai alapján. Tavaly egész évben 19,6 milliárd forint gépjárműhitelt folyósítottak, ami havi átlagban 1,6 milliárdos finanszírozás. Három évvel korábban, 2008-ban még 85 milliárd forint felett volt csak a svájci frankban nyújtott gépjárműhitelek összege.
A járműhitelek piacának pangásához több tényező is hozzájárult. A növekvő munkanélküliség és a csökkenő reálkeresetek az átlagosnál is jobban mérséklik a járműhitelek iránti keresletet. A gépkocsivásárlás ugyanis azon kiadások közé tartozik, amelyet elsőként halaszt el egy mind nehezebb pénzügyi helyzetben lévő háztartás. Ráadásul a korlátozottabbá vált források, illetve a romló portfóliók miatt a piaci szereplők aktivitása is jelentősen csökkent.
A Magyar Lízingszövetség adatai szerint 2008-ig a járműfinanszírozás több mint 80 százalékát a hitelezés adata, miközben a lízing 20 százaléknál kisebb szerephez jutott. Azóta viszont folyamatosan nő a lízingben történő finanszírozások aránya. Tavalyelőtt év közepén érte el a lízing aránya az 50 százalékot a gépjármű-finanszírozásban, tavaly pedig már 60 százalék felettire bővült, így a hitelezés szerepe 40 százalék alatti szintre szorult vissza.
Korlátozást jelent a körültekintő lakossági hitelezésről szóló, tavalyelőtt hatályba léptetett kormányrendelet is. A szerint ugyanis forintalapú hitelszerződésnél legalább 25, pénzügyi lízingnél 20 százalék önerő szükséges az adósjelölt részéről, devizaalapú konstrukcióknál pedig sokkal magasabb a limit. Emellett a futamidőt is 84 hónapban maximálta a jogszabály, holott korábban akár 10 éves konstrukciók is elérhetők voltak.
Az üzletág kilátásai továbbra sem kedvezők. Az általános forgalmi adó növelése és az ágazati különadók bevezetése az árak emelkedését, személyi jövedelemadó szabályainak módosítása a reálbérek csökkenését, a egészségügyi rendszerben és a közlekedésben alkalmazott megszorítások pedig a háztartások kiadásainak növekedését okozhatja. Ezért várhatóan egyre kevesebben vesznek hitelből járműveket.
Emellett a bankok hitelezési képessége és hajlandósága is csökken. Az előző év végén drágábbá és nehezebbé vált a forrásszerzés a magyar hitelintézetek számára. A jegybank legfrissebb, januári hitelezési felmérése szerint várhatóan a hitelek feltételeinek további szigorításával reagálnak majd a bankok a gazdasági kilátások romlására.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Nem csak a Pride-felvonulás előtt volt erősen kusza a jogi helyzet, a demonstráció után is egymást érik a kérdések. Ha az utolsó pillanatig bírsággal riogatták a résztvevőket, akkor mi, miért és kinek az utasítására változott a menet napjára? Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama.
A Tisza Párt elnöke szerint pár hónap alatt összeomlott a költségvetés.
A volt igazságügyi minisztert tanúként hallgatta meg a bíróság a Schadl-ügyben.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
A gyanúsított és az áldozat együtt indult Nagykanizsáról Ausztriába.
A biztos pártválasztóknál 44-37-re vezet a Tisza a Fidesszel szemben.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.
A rendező a 15 év után leköszönő Máté Gábort váltja.