Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Miközben három hónappal a Malév-csődje után Budapesten még mindig hiányzik egy sor átszállási lehetőség és közvetlen úticél, Bécs és Prága repülőtere újabb bevételekhez jut a hozzájuk kényszerűségből átpártoló magyar utasok tízezrei miatt. Az üzleti és a konferenciaturizmus már kivérzett.
Bécsből például hét és félszer több járat indul Törökországba, mint Budapestről, s még nagyobb a lemaradása a magyar fővárosnak Prágával szemben az Oroszországba irányuló légiforgalom területén – írja hírlevelében a ttghungary.hu. Budapestről hetente 14 járat indul Moszkvába, míg Prágából 90 repülőgép jár Oroszországba.
A KSH adatai szerint a Malév leállásával a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren februárban több mint negyedével csökkent a járatok száma, miközben az utaslétszám 13 százalékkal esett vissza. Jelentősen, több mint duplájára nőtt viszont a bécsi repülőtérre utazók száma, ami arra utal, hogy a jó átszállási lehetőségekkel rendelkező Schwechat veheti át Budapestnek a balkáni utasokat összegyűjtő szerepét, illetve a kieső járatokat a legkönnyebben és leggyorsabban Bécsen keresztül tudták pótolni az utazók.
A konferenciaturizmus résztvevői valószínűleg szintén Bécset (és Prágát) részesítik előnyben Budapesttel szemben, s turisztikai szakemberek szerint ugyanez érvényes az üzleti céllal utazókra is. Az kétségtelen tény, hogy az osztrák főváros nemzetközi repülőtere, Flughafen Wien-Schwechat, (VIE) régiónk legnagyobb, s egyben legforgalmasabb légikikötője, mely 2011-ben csúcsévet zárt. A repülőtéren tavaly 7,2 százalékkal több, összesen 21,1 millió utas fordult meg, s közülük 6,5 millió volt az átszálló, Budapesten viszont csak 8,9 millió főt regisztráltak, akik közül 1,5 millióan szálltak át.
Bécs 246 ezer, míg Budapest 105 ezer repülőgépet indított és fogadott, a cargo forgalomban pedig még ennél is jobban alakult az arány az osztrák főváros javára, ahol 277,7 ezer tonna légárut kezeltek, míg Budapesten csak 82,6 ezret. A bécsi repülőtér életében jelentős mérföldkőnek ígérkezik az új terminál idei átadása. A Skylink fejlesztési program 770 millió euróba került, és a tervek szerint idén júniusban adják át. A 31 új üzlettel és 19 étteremmel ellátott új terminálban 3000 új munkahely létesül még ebben az évben. Bár a vezetőség az új fogadóépület belépése ellenére sem túlzottan optimista az idei forgalmat illetően, a magyar utazók egyre növekvő számát kétségtelenül örömmel nyugtázzák.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Fontos volna a változás, mert aggasztó állapotban vannak a gyerekek, ezért a Bethesda Kórház szakemberei közös, családi képernyőcsökkentési programot dolgoztak ki. Nagy Péter gyerekpszichiáterrel beszélgettünk.
Az izraeli légicsapások egy névtelenséget kérő Hamász-forrás szerint teljesen szétverték a terrorszervezetet, és mostanra nincs senki, aki újra tudná azt szervezni.
Donald Trump elnök katasztrófa sújtotta övezetté nyilvánította az érintett térséget.
Tovább folytatódik a harc az egykori szövetségesek között.
Majdnem két évtizeden át próbálkozott egy házaspár azzal, hogy saját gyerekük lehessen, de a férfi betegsége miatt ez sosem jött össze. Amerikai kutatóknak azonban sikerült csodát tenniük.