szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Miközben három hónappal a Malév-csődje után Budapesten még mindig hiányzik egy sor átszállási lehetőség és közvetlen úticél, Bécs és Prága repülőtere újabb bevételekhez jut a hozzájuk kényszerűségből átpártoló magyar utasok tízezrei miatt. Az üzleti és a konferenciaturizmus már kivérzett.

Bécsből például hét és félszer több járat indul Törökországba, mint Budapestről, s még nagyobb a lemaradása a magyar fővárosnak Prágával szemben az Oroszországba irányuló légiforgalom területén – írja hírlevelében a ttghungary.hu. Budapestről hetente 14 járat indul Moszkvába, míg Prágából 90 repülőgép jár Oroszországba.

A KSH adatai szerint a Malév leállásával a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren februárban több mint negyedével csökkent a járatok száma, miközben az utaslétszám 13 százalékkal esett vissza. Jelentősen, több mint duplájára nőtt viszont a bécsi repülőtérre utazók száma, ami arra utal, hogy a jó átszállási lehetőségekkel rendelkező Schwechat veheti át Budapestnek a balkáni utasokat összegyűjtő szerepét, illetve a kieső járatokat a legkönnyebben és leggyorsabban Bécsen keresztül tudták pótolni az utazók.

A konferenciaturizmus résztvevői valószínűleg szintén Bécset (és Prágát) részesítik előnyben Budapesttel szemben, s turisztikai szakemberek szerint ugyanez érvényes az üzleti céllal utazókra is. Az kétségtelen tény, hogy az osztrák főváros nemzetközi repülőtere, Flughafen Wien-Schwechat, (VIE) régiónk legnagyobb, s egyben legforgalmasabb légikikötője, mely 2011-ben csúcsévet zárt. A repülőtéren tavaly 7,2 százalékkal több, összesen 21,1 millió utas fordult meg, s közülük 6,5 millió volt az átszálló, Budapesten viszont csak 8,9 millió főt regisztráltak, akik közül 1,5 millióan szálltak át.

Bécs 246 ezer, míg Budapest 105 ezer repülőgépet indított és fogadott, a cargo forgalomban pedig még ennél is jobban alakult az arány az osztrák főváros javára, ahol 277,7 ezer tonna légárut kezeltek, míg Budapesten csak 82,6 ezret. A bécsi repülőtér életében jelentős mérföldkőnek ígérkezik az új terminál idei átadása. A Skylink fejlesztési program 770 millió euróba került, és a tervek szerint idén júniusban adják át. A 31 új üzlettel és 19 étteremmel ellátott új terminálban 3000 új munkahely létesül még ebben az évben. Bár a vezetőség az új fogadóépület belépése ellenére sem túlzottan optimista az idei forgalmat illetően, a magyar utazók egyre növekvő számát kétségtelenül örömmel nyugtázzák.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!