szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Miközben három hónappal a Malév-csődje után Budapesten még mindig hiányzik egy sor átszállási lehetőség és közvetlen úticél, Bécs és Prága repülőtere újabb bevételekhez jut a hozzájuk kényszerűségből átpártoló magyar utasok tízezrei miatt. Az üzleti és a konferenciaturizmus már kivérzett.

Bécsből például hét és félszer több járat indul Törökországba, mint Budapestről, s még nagyobb a lemaradása a magyar fővárosnak Prágával szemben az Oroszországba irányuló légiforgalom területén – írja hírlevelében a ttghungary.hu. Budapestről hetente 14 járat indul Moszkvába, míg Prágából 90 repülőgép jár Oroszországba.

A KSH adatai szerint a Malév leállásával a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren februárban több mint negyedével csökkent a járatok száma, miközben az utaslétszám 13 százalékkal esett vissza. Jelentősen, több mint duplájára nőtt viszont a bécsi repülőtérre utazók száma, ami arra utal, hogy a jó átszállási lehetőségekkel rendelkező Schwechat veheti át Budapestnek a balkáni utasokat összegyűjtő szerepét, illetve a kieső járatokat a legkönnyebben és leggyorsabban Bécsen keresztül tudták pótolni az utazók.

A konferenciaturizmus résztvevői valószínűleg szintén Bécset (és Prágát) részesítik előnyben Budapesttel szemben, s turisztikai szakemberek szerint ugyanez érvényes az üzleti céllal utazókra is. Az kétségtelen tény, hogy az osztrák főváros nemzetközi repülőtere, Flughafen Wien-Schwechat, (VIE) régiónk legnagyobb, s egyben legforgalmasabb légikikötője, mely 2011-ben csúcsévet zárt. A repülőtéren tavaly 7,2 százalékkal több, összesen 21,1 millió utas fordult meg, s közülük 6,5 millió volt az átszálló, Budapesten viszont csak 8,9 millió főt regisztráltak, akik közül 1,5 millióan szálltak át.

Bécs 246 ezer, míg Budapest 105 ezer repülőgépet indított és fogadott, a cargo forgalomban pedig még ennél is jobban alakult az arány az osztrák főváros javára, ahol 277,7 ezer tonna légárut kezeltek, míg Budapesten csak 82,6 ezret. A bécsi repülőtér életében jelentős mérföldkőnek ígérkezik az új terminál idei átadása. A Skylink fejlesztési program 770 millió euróba került, és a tervek szerint idén júniusban adják át. A 31 új üzlettel és 19 étteremmel ellátott új terminálban 3000 új munkahely létesül még ebben az évben. Bár a vezetőség az új fogadóépület belépése ellenére sem túlzottan optimista az idei forgalmat illetően, a magyar utazók egyre növekvő számát kétségtelenül örömmel nyugtázzák.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!