szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyre több idősebb felhasználó vásárol nintendós játékokat, és a cég is bennük látja az új célcsoportot. A japán vállalat az okostelefonokra és táblagépekre specializált játékok helyett, inkább az egészségügy felé mozdul. Ezzel a lépésével próbál új piaci réseket találni magának az egyre romló piaci részesedés javítására.

Bár a Nintendo játékait már évek óta használják terápiás célra, a konzolgyártó eddig nem használta ki a játékok idősekre és betegekre gyakorolt pozitív hatását. A cég stratégiáját minden valószínűség szerint a tavalyi évben elszenvedett harminc százalékos profitvisszaesés, az új belépők piaci térnyerésétől való félelem és a társadalmak elöregedése terelheti új irányba.

Az új fejlesztések célja összhangban van a terápiás sikerekkel, hiszen a hangsúly a játékosok egészségmegőrzésére és állapotuk javítására irányul, miközben ezeket a funkciókat nyilvánvalóan a szórakozás mögé bújtatják. Az új játékok élményt nyújtanak az időseknek, emellett képesek fizikai kondíciójuk, így például a súlyuk, valamint az erőnlétük mérésére, és hozzásegítik őket a fitt állapot eléréséhez - írja a Washington Post. A Nintendo a Wiihabilitation nevű játék 2006 óta tartó sikerén buzdult fel, és 2015-től áll elő új egészségügyi, időseknek írt egyszerű programokkal. Az ötlet egyébként kézenfekvő: 2030-ra az Egyesült Államok lakosságának ötöde lesz 65 év felett, Japán pedig már 2005-ben átlépte ezt a küszöböt.

A Nintendo az idős fogyasztók megcélzásával feltehetően komoly sikereket érhet el, hiszen ahogyan azt külföldi források is megerősítik. Az otthonokban lakó idősek teljességgel függőivé váltak a játékoknak és valóságos verseny folyik körükben a konzolhasználatért - írja például a Telegraph.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!