szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A két hét múlva induló idei szezont valószínűleg a regnáló világbajnok Red Bull istálló várja a legkevésbé, mivel a tesztek alapján az is csoda lenne, ha az autó, mely az 1-es rajtszámmal indul, célba is érne.

A Renault motorral is baj van, de az évek óta csak szuperlativuszokkal jellemzett főtervező, Adrian Newey elképzelésével is – ami összességében azt eredményezte, hogy a teszteken egyetlen napja sem volt a csapatnak, amikor teljes programot tudtak volna futni. A katasztrofális helyzet mentésére mindent és mindenkit felhasználna a Red Bull – így jól jöhet a Siemens partnersége is, mely a PLM szoftverrel segíti a Forma–1-es versenyautók tervezését.

A csapat angliai Milton Keynes-béli gyárában száznál több mérnök dolgozott és dolgozik Vettel és Ricciardo autójának újratervezésén. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) új szabályainak megfelelő konstrukciós változtatásokat a szoftverrel a tervezésben és a gyártásban is a korábbiaktól gyorsabban és pontosabban lehet elvégezni.

A Milton Keynes-i gyár üvegfalai mögött több mint száz mérnök dolgozik – most a kármentésen
Siemens

"A virtuális környezetben több tervváltozatot lehet létrehozni, mint korábban bármikor" – nyilatkozta Siegfried Russwurm, a Siemens Industry szektor CEO-ja és a Siemens központi igazgatóságának tagja. Hozzátette: a PLM szoftvert azonban nemcsak az F1-ben jelenthet változást, hanem gyakorlatilag univerzálisan, minden ágazatban használható; a síléctervezéstől az ipari termelésig.

Változások természetesen menet közben is gyorsan elvégezhetők. Ha a járművet az egyes versenypályák eltérő tulajdonságaihoz kell igazítani, a mérnökök nagyszámú variánst tudnak előállítani a számítógépen, hogy egy-egy pályához megtalálják az ideális konfigurációt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!