szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Hogyan szűri a tartalmat a Facebook rendszere? Hogyan kerülhet egy céges oldal előkelő helyre a hírfolyamban? Mutatjuk!

A Facebooktippek gyűjtötte össze, hogy a legnépszerűbb közösségi oldal milyen algoritmusokat használ a posztok súlyozásakor. Ez a hazai kisvállalkozásoknak is hasznos lehet, mivel a rendszer ismeretében a céges oldaluk előkelőbb helyen jelenhet meg a hírfolyamban. Így növelhetik ismertségüket és rajongóik számát.

Az algoritmusok célja, hogy a felhasználóknak azokat a bejegyzéseket mutassa meg, amik számukra (valószínűleg) a legizgalmasabbak az adott pillanatban. E nélkül egy felhasználó átlagosan 1500 bejegyzést láthatna, az algoritmusok ezt szűrik meg 300 bejegyzésre. Ha valaki tisztában van a rendszer működésével, könnyen bekerülhet a hírfolyam felső 20 százalékába. Ez a céges kommunikáció szempontjából kiemelkedően fontos.

A rendszer alapelvei

A Facebook folyamatosan fejleszti a hírfolyam szűrési rendszerét. Régen három alapelv alapján válogattak, ma már több, mint 1000 szempontot vesznek figyelembe a hírfolyam összeállításánál. Ez három alapelv ugyanakkor az új rendszerben is megtalálható:

Vonzódás: ez a korábbi reakciók alapján erősíti vagy gyengíti a poszt írója és olvasója közötti kapcsolatot. Ha az olvasó sok korábbi posztra reagált, erős volt a kapcsolat, ha kevésre, akkor gyengült a kapcsolat.

Súlyozás: ez az egyes reakciókat értékeli. Egy hozzászólás fontosabb, mint egy lájk. De a poszttípust is súlyozzák, a videó és a kép többet ér, mint a link, ami többet, mint a szöveg.

Idő: ha éppen akkor jelenik meg egy bejegyzés, amikor fent vagyok a Facebookon, nagyobb esélyem van látni.

A blog az említett 1000 szempontból 8 darab, idén nyilvánosságra hozott algoritmust mutat be. Ezekből válogattuk ki az általunk legizgalmasabbnak tartott három algoritmust. A többiről a blogon olvashat bővebben.

1. A szöveges posztok kevesebbet érnek

A Facebook a sima, szöveges posztokat hátrébb rangsorolja az oldalak esetén, mint a többi bejegyzést. A privát szöveges bejegyzések esetében ez nem igaz. Ott akár több megjelenést is kaphatnak a szöveges posztok.

2. Oldal jelölése oldalak fotóján

Ha a céges oldaladon más oldalakat releváns módon rá tudsz jelölni fotókra, akkor ez új rajongókat hozhat. A Facebook ugyanis figyeli, hogy a két oldal rajongóinak érdeklődése között milyen az átfedés. Ha azt találja a korábbi aktivitások alapján, hogy a fotón jelölt oldal rajongóinak is érdekes lehet az az oldal, amelyik rájelölte a fotóra, akkor a jelölő oldalt (és a releváns posztot) megmutatja a jelölt oldal rajongóinak is.

3. Cikkajánló kattintás után

Ha egy weboldalra mutató linkre kattint valaki, és arról a weboldalról korábban sok megosztást kaptak linkek, akkor a Facebook további ajánlókat mutat meg. Elsősorban ugyanarról az oldalról, de más oldalakról is megjelenhet javaslat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Vállalkozás

Gazdagodjon meg abból, hogy céges pólókat visel a Facebookon

Modern szendvicsemberként keresi a kenyérre valót egy amerikai fiatalember, aki abból él, hogy a közösségi médiában céges pólókat visel. E mellett a vezetéknevét is megváltoztatja a vállalatok kedvéért egy-egy évig, ha azok elég sokat fizetnek neki ezért.