Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Hogyan szűri a tartalmat a Facebook rendszere? Hogyan kerülhet egy céges oldal előkelő helyre a hírfolyamban? Mutatjuk!
A Facebooktippek gyűjtötte össze, hogy a legnépszerűbb közösségi oldal milyen algoritmusokat használ a posztok súlyozásakor. Ez a hazai kisvállalkozásoknak is hasznos lehet, mivel a rendszer ismeretében a céges oldaluk előkelőbb helyen jelenhet meg a hírfolyamban. Így növelhetik ismertségüket és rajongóik számát.
Az algoritmusok célja, hogy a felhasználóknak azokat a bejegyzéseket mutassa meg, amik számukra (valószínűleg) a legizgalmasabbak az adott pillanatban. E nélkül egy felhasználó átlagosan 1500 bejegyzést láthatna, az algoritmusok ezt szűrik meg 300 bejegyzésre. Ha valaki tisztában van a rendszer működésével, könnyen bekerülhet a hírfolyam felső 20 százalékába. Ez a céges kommunikáció szempontjából kiemelkedően fontos.
A rendszer alapelvei
A Facebook folyamatosan fejleszti a hírfolyam szűrési rendszerét. Régen három alapelv alapján válogattak, ma már több, mint 1000 szempontot vesznek figyelembe a hírfolyam összeállításánál. Ez három alapelv ugyanakkor az új rendszerben is megtalálható:
Vonzódás: ez a korábbi reakciók alapján erősíti vagy gyengíti a poszt írója és olvasója közötti kapcsolatot. Ha az olvasó sok korábbi posztra reagált, erős volt a kapcsolat, ha kevésre, akkor gyengült a kapcsolat.
Súlyozás: ez az egyes reakciókat értékeli. Egy hozzászólás fontosabb, mint egy lájk. De a poszttípust is súlyozzák, a videó és a kép többet ér, mint a link, ami többet, mint a szöveg.
Idő: ha éppen akkor jelenik meg egy bejegyzés, amikor fent vagyok a Facebookon, nagyobb esélyem van látni.
A blog az említett 1000 szempontból 8 darab, idén nyilvánosságra hozott algoritmust mutat be. Ezekből válogattuk ki az általunk legizgalmasabbnak tartott három algoritmust. A többiről a blogon olvashat bővebben.
1. A szöveges posztok kevesebbet érnek
A Facebook a sima, szöveges posztokat hátrébb rangsorolja az oldalak esetén, mint a többi bejegyzést. A privát szöveges bejegyzések esetében ez nem igaz. Ott akár több megjelenést is kaphatnak a szöveges posztok.
2. Oldal jelölése oldalak fotóján
Ha a céges oldaladon más oldalakat releváns módon rá tudsz jelölni fotókra, akkor ez új rajongókat hozhat. A Facebook ugyanis figyeli, hogy a két oldal rajongóinak érdeklődése között milyen az átfedés. Ha azt találja a korábbi aktivitások alapján, hogy a fotón jelölt oldal rajongóinak is érdekes lehet az az oldal, amelyik rájelölte a fotóra, akkor a jelölő oldalt (és a releváns posztot) megmutatja a jelölt oldal rajongóinak is.
3. Cikkajánló kattintás után
Ha egy weboldalra mutató linkre kattint valaki, és arról a weboldalról korábban sok megosztást kaptak linkek, akkor a Facebook további ajánlókat mutat meg. Elsősorban ugyanarról az oldalról, de más oldalakról is megjelenhet javaslat.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Kipereltük a Magyar Bírósági Végrehajtói Kar másfél évet felölelő szerződéslistáját, amiből az látszik, hogy visszafogták a költekezést. Nem fizetnek ki egy kétmilliárdos tartozást sem, ami miatt viszont végrehajtás indult ellenük.
Van egy rossz hírem: hiába a tiltás, hiába a szózat.
Lapunk korábbi moszkvai tudósítóját Kacskovics Mihály Béla kérdezte.