A buszsáv után itt a telekocsi-sáv!

Persze egyelőre csak az autópályákon és csak az Egyesült Államokban, de a kezdeményezés indokolt és életszerű, ezért remélhetőleg minél előbb elterjed.

  • hvg.hu hvg.hu
A buszsáv után itt a telekocsi-sáv!

Az amerikai kultúrához hozzátartozik, hogy ahová csak lehet, autóval mennek. Annak viszont, hogy mindenki autóban ül, számos negatív környezeti hatása van, nem is beszélve a rendszeresen kialakuló közlekedési dugókról. A helyzet tarthatatlansága hívta életre a telekocsik pozitív diszkriminációját. Ez többek közt azt jelenti, hogy azok a járművek, amelyekben többen ülnek, az autópályákon jobb haladást biztosító telekocsi-sávokat használhatnak. A jogosulatlan használat azonban a jelenlegi ellenőrzési módszerekkel nem szűrhető ki, ezért gyakoriak a visszaélések – írja az insiderblog.hu.

Az autópályák fenntartói ezért a Xerox bevonásával olyan új videomonitoring hálózatot tesztelnek, amely nagy pontossággal állapítja meg, hogy hány fő utazik egy járműben. Ha a rendszer azt észleli, hogy a telekocsi-sávban olyan autó halad, amelyben csak a vezető tartózkodik, akkor automatikusan értesíti a hatóságokat a szabálytalanságról, akik azonnal intézkedhetnek és megbírságolják az előírás megsértőjét.

A napokban pedig hároméves együttműködési megállapodást kötött a Xerox és a Michigani Egyetem Közlekedéskutatási Intézete, amelynek célja, hogy együtt keressék a városi mobilitás jövőbeni megoldásait. A program azt is szolgálja, hogy közös erővel feltérképezzék és bővítsék azokat az információs, kommunikációs és tranzakció-alapú folyamatokat, amelyek a közlekedést teszik még gördülékenyebbé, komfortosabbá és nem utolsósorban biztonságosabbá. A bevont szakértők arra is keresik a választ, hogyan csökkenthető világszerte az energiafogyasztás, a szén-dioxid-kibocsátás, illetve ezzel párhuzamosan hogyan javítható az életminőség a városokban.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek