szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Persze egyelőre csak az autópályákon és csak az Egyesült Államokban, de a kezdeményezés indokolt és életszerű, ezért remélhetőleg minél előbb elterjed.

Az amerikai kultúrához hozzátartozik, hogy ahová csak lehet, autóval mennek. Annak viszont, hogy mindenki autóban ül, számos negatív környezeti hatása van, nem is beszélve a rendszeresen kialakuló közlekedési dugókról. A helyzet tarthatatlansága hívta életre a telekocsik pozitív diszkriminációját. Ez többek közt azt jelenti, hogy azok a járművek, amelyekben többen ülnek, az autópályákon jobb haladást biztosító telekocsi-sávokat használhatnak. A jogosulatlan használat azonban a jelenlegi ellenőrzési módszerekkel nem szűrhető ki, ezért gyakoriak a visszaélések – írja az insiderblog.hu.

Az autópályák fenntartói ezért a Xerox bevonásával olyan új videomonitoring hálózatot tesztelnek, amely nagy pontossággal állapítja meg, hogy hány fő utazik egy járműben. Ha a rendszer azt észleli, hogy a telekocsi-sávban olyan autó halad, amelyben csak a vezető tartózkodik, akkor automatikusan értesíti a hatóságokat a szabálytalanságról, akik azonnal intézkedhetnek és megbírságolják az előírás megsértőjét.

A napokban pedig hároméves együttműködési megállapodást kötött a Xerox és a Michigani Egyetem Közlekedéskutatási Intézete, amelynek célja, hogy együtt keressék a városi mobilitás jövőbeni megoldásait. A program azt is szolgálja, hogy közös erővel feltérképezzék és bővítsék azokat az információs, kommunikációs és tranzakció-alapú folyamatokat, amelyek a közlekedést teszik még gördülékenyebbé, komfortosabbá és nem utolsósorban biztonságosabbá. A bevont szakértők arra is keresik a választ, hogyan csökkenthető világszerte az energiafogyasztás, a szén-dioxid-kibocsátás, illetve ezzel párhuzamosan hogyan javítható az életminőség a városokban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!