szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Miután tőzsdére ment a Facebook, megnövekedtek a céges rajongói oldalak hirdetési költségei. A legnagyobb közösségi oldal befektetői ugyanis profitot szeretnének, ehhez pedig a céges felhasználókat próbálják több fizetett hirdetésre ösztönözni. Már nem elég, ha egy rajongói oldalon rendszeresen jelennek meg a bejegyzések, ugyanis a jobb oldalt lévő fizetett hirdetések közel ötször hatékonyabbak. De vajon megéri-e egy kisvállalkozásnak a szűkös marketingbüdzséből erre áldozni?

A közösségi médiára már tényleg nem fogunk úgy utalni, mint amelyben „ingyen lehet hirdetni”. Minden nagyobb közösségi média cég, így a Facebook, a Twitter, a LinkedIn, az Instagram és a Pinterest is, igyekszik növelni hirdetési bevételeit. A Facebook marketingre vonatkozó szabályai számos változáson mentek keresztül tavaly, melyek révén továbbra is állíthatjuk, hogy nem minden kisvállalkozás és nonprofit cég engedheti meg magának a drágább Facebook-hirdetéseket, ezért 2014-ben újra kell tervezniük a marketingstratégiáikat.

Radisics Milán, a SocialDaily alapítója szerint a kkv-knak érdemes létrehozniuk egy blogot vagy egy weboldalt, mert a Facebook valójában így csak arra használható, hogy forgalmat hajtson az ilyen felületekre, ahol pedig rávehetik a fogyasztót például az adományozásra is. Ugyanis ezután minden cégnek fizetnie kell majd a közösségi média oldalaknak, ha a posztjaik láthatóságát akarják növelni. Ez nyilvánvalóan negatív hatással lesz a kisvállalkozókra. Ha egy cég például nem csak a rajongók begyűjtésére, hanem olvasottságra is törekszik, akkor a cél, hogy átirányítsák a saját oldalunkra a felhasználót.

„Az új beállítások miatt mindennél fontosabb az interakció” – mondja Radisics, majd hozzáteszi, hogy vissza kell térni a korábbi posztokhoz, és akár egy megszólalással, egy újabb kérdéssel „aktiválni”. Így újra előrébb ugorhatunk az üzenőfalon. „Persze most nehéz hirdetés nélkül. Javaslom, hogy kis büdzséből 7-8 könnyed tartalmú anyaghoz csak egy akcióra, vagy konkrét vásárlásra buzdító posztot tegyünk ki, amelyet fizetett reklámmal, kiemeléssel is nyomjunk meg. A hirdetéskezelő felületen nagyon pontosan be tudjuk állítani, hogy tényleg releváns közönséghez jusson el a megjelenés” – mondja a közösségi marketing guru.

Egy Facebook-lájkoló értéke attól függ, hogy mi a rajongói oldal funkciója. „Ha pusztán imázsépítésről van szó, akkor ez nehezen kiszámítható, azonban ha sales tevékenységet is folytatunk, akkor ennek arányában számítható ki a megtérülés. A SocialDaily statisztikai oldalán látható, hogy Magyarországon egy lájkoló megszerzése (CPA - cost per action) most éppen 0,64 dollárba kerül.” – mondja Radisics, majd hozzáteszi: „Nem minden kisvállalkozónak olyan terméke, amire könnyű imidzset építeni. Egy gumiabroncsgyártóval például kevesen tudnak azonosulni, ezért ilyenkor egy árnyékoldal létrehozása lehet a megoldás, ami mondjuk a biztonságos vezetésről szól. Ebbe pedig szépen bele lehet építeni a gumiabroncs-akciókat.”

Bár sok helyen közösségi média marketingtanácsadót vesznek fel, ez a költség elkerülhető, ha a munkatársak bízzuk meg a feladattal, akik akár hatékonyabbak is lehetnek egy ilyen szakembereknél, hiszen máris jól ismerik a céget. Ráadásul minden kollégának megvan a saját közösségi hálója, amin hirdetni tudja a vállalkozás szolgáltatásait.

A marketingtevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy, vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!


 

Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!