szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Bár önmagában az üzleti terv nem garantálja a sikert, a hazai vállalkozások kudarcának egyik elsődleges oka az üzleti tervezés, és benne a megfelelő értékesítés hiánya.

Az üzleti terv a vállalkozás hosszú és rövid távú céljait, valamint ezek eléréséhez szükséges eszközöket és azok számszerűsítését jelenti egy adott idősoron. Bár önmagában az üzleti terv nem garantálja a sikert, a hazai vállalkozások kudarcának egyik elsődleges oka az üzleti tervezés hiánya. Ha például hitelt szeretne felvenni egy kisvállalkozás, a bankok megalapozott üzleti terv nélkül szóba se állnak a cégvezetővel.

Az értékesítési stratégia kiemelt szerepet játszik a kisvállalkozások életében. Ez az üzleti terv fontos része, és értékesítési vagy marketingtervnek hívják. A vállalkozás itt mutatja be, hogy milyen értékesítési célokat tűz ki maga elé, és ezt milyen lépésekkel, milyen költséggel szeretné megvalósítani, mennyi idő alatt.

Elemei általában:
A. értékesítési és árbevételi terv
B. promóció költségvetés és ütemezés
C. értékesítési költségek és egyéb ráfordítások

A pontos értékesítési terv elkészítését lehetetlen elmagyarázni, hiszen ez nagyban függ a vállalkozás paramétereitől. (pl. milyen iparágban tevékenykedik, hány fős, mennyi a számlaforgalma). Néhány támpont azonban minden kisvállalkozónak segíthet. Ezek a következők:

Milyen terméket értékesítünk?
Milyen áron?
Ki és mit vásárol?
Milyen gyakran vásárol?
Mi a vásárlás gyakoriságának időbeli eloszlása?
Mennyit vásárolnak?
Elegendően korszerű-e az értékesítési eljárásunk?

Forrás: Vecsenyi János: Kisvállalkozások indítása és működtetése, Perfect Kiadó 2009.

Ha ön cégvezető, vagy csak érdeklik a pénzügyi folyamatok, kérjük, töltse ki kérdőívünket! Mondja el nekünk, mire érdemes finanszírozást alkalmazni?

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!