Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Bár önmagában az üzleti terv nem garantálja a sikert, a hazai vállalkozások kudarcának egyik elsődleges oka az üzleti tervezés, és benne a megfelelő értékesítés hiánya.
Az üzleti terv a vállalkozás hosszú és rövid távú céljait, valamint ezek eléréséhez szükséges eszközöket és azok számszerűsítését jelenti egy adott idősoron. Bár önmagában az üzleti terv nem garantálja a sikert, a hazai vállalkozások kudarcának egyik elsődleges oka az üzleti tervezés hiánya. Ha például hitelt szeretne felvenni egy kisvállalkozás, a bankok megalapozott üzleti terv nélkül szóba se állnak a cégvezetővel.
Az értékesítési stratégia kiemelt szerepet játszik a kisvállalkozások életében. Ez az üzleti terv fontos része, és értékesítési vagy marketingtervnek hívják. A vállalkozás itt mutatja be, hogy milyen értékesítési célokat tűz ki maga elé, és ezt milyen lépésekkel, milyen költséggel szeretné megvalósítani, mennyi idő alatt.
Elemei általában:
A. értékesítési és árbevételi terv
B. promóció költségvetés és ütemezés
C. értékesítési költségek és egyéb ráfordítások
A pontos értékesítési terv elkészítését lehetetlen elmagyarázni, hiszen ez nagyban függ a vállalkozás paramétereitől. (pl. milyen iparágban tevékenykedik, hány fős, mennyi a számlaforgalma). Néhány támpont azonban minden kisvállalkozónak segíthet. Ezek a következők:
Milyen terméket értékesítünk?
Milyen áron?
Ki és mit vásárol?
Milyen gyakran vásárol?
Mi a vásárlás gyakoriságának időbeli eloszlása?
Mennyit vásárolnak?
Elegendően korszerű-e az értékesítési eljárásunk?
Forrás: Vecsenyi János: Kisvállalkozások indítása és működtetése, Perfect Kiadó 2009.
Ha ön cégvezető, vagy csak érdeklik a pénzügyi folyamatok, kérjük, töltse ki kérdőívünket! Mondja el nekünk, mire érdemes finanszírozást alkalmazni?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.