Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
A WunderCar, Wunder néven megy tovább, és szolgáltatásának profilja is megváltozik, a Budapesten napi szinten ingázókat dolgát egyszerűsítené.
„Egy mostani felmérésünk alapján a munkába autóval járók 80 százaléka egyedül utazik munkába menet” – mondja Gunnar Froh, az immáron Wunder néven működő cég alapítója. "Célunk, hogy a napi ingázók között természetes gazdasági hatékonyságot hozzunk létre, ami láthatóan csökkenteni fogja a csúcsforgalmat, és amivel a városi telekocsizás olyan egyszerű lesz, mint egy taxifuvar, miközben megfizethető, mint a busz” – definiálja az új szolgáltatást Froh.
Az utóbbi évben a cég aktív felhasználói bázist hozott létre Budapesten, az 1,8 millió budapesti lakosból 300,000-en léptek valamilyen interakcióba a Wunderrel. Hogy a taxisrendeletnek megfeleljen, a cég szigorú „nincs hivatásos fuvar”-politikát vezetett be, mely kötelezővé teszi a sofőröknek úti céljuk megadását, mielőtt utast tudnának felvenni, így a telekocsizás kategóriájába esnek, amely területre nem tér ki a taxirendelet.
"A sofőrök a Wunder platformot az ingázás költségeinek fedezésére használják, nem pedig profitszerzésre" – bizonygatja a cég első embere. A magánfuvarok költségmegosztásának hangsúlyozásra a Wunder bejelentette, hogy az előre megtervezett fuvaroknál az ajánlott költséget 1000 Ft-ban maximalizálja fuvaronként. Froh szerint azok, akik a városba ingáznak, napi 2 fuvarmegosztással akár havi 40 ezer Ft-ot is spórolhatnak az ingázási költségeiken.
„Voltak korábbi próbálkozások a budapesti telekocsizásra a múltban és a Wunder büszkén folytatja ezt a hagyományt a legújabb technológia használatával, és azon emberek segítségével, akik az okostelefonjuk használatával egyszerűbbé és olcsóbbá tennék mások ingázását” – mondja Froh.
A Wunder ezenkívül bejelentette, hogy kockázatitőke-befektetést is kapott: a finanszírozási kört a San Fransiscó-i Blumberg Capital vezette, amelynek a budapesten jelen lévő iEurope Capital is részese volt. Rajtuk kívül New York-i és londoni befektetők is részt vettek a tőkeemelési körben, valamint egy német autóipari szereplő is stratégiai befektetőként szállt be.
„Az iEurope innovatív, Közép-Kelet Európában aktív cégekre öszpontosít. Hiszünk abban, hogy Budapest virágzó technológiai innovációs központtá válhat, és büszkék vagyunk arra, hogy a Wunder részvényesei lehetünk”, mondta el Czirják László, az iEurope társalapítója és társ ügyvezető partnere. „A „sharing economy”-ként ismert iparágba már korai szakaszban befektettünk, és hisszük, hogy a telekocsizás logikus következő lépése volt, hogy a városban is megjelenjen”. Az iEurope az AutoHop kezdeti befektetője volt, melyet nemrég vásárolt fel a BlaBlaCar, valamint más sikeres közép-kelet európai startupokban is érdekeltésegeik vannak.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
A kormány minden eszközzel segítené a kedvenc cégeit, hogy Montenegróban is megrendelésekhez jussanak. A nagy kérdés: mindez mennyi adófizetői pénzbe kerül, és mennyi gazdasági haszna lesz.
A legjellemzőbb hiányosságok között az olajszivárgást, a nem megfelelő fékhatást, a gumiabroncsok és a futóműalkatrészek nem megfelelő állapotát jegyezték fel.
A városvezetés azt kérte a lakosságtól, maradjanak otthon.
A magyar kormányfő bojkottálja, hogy Ukrajna megkezdhesse a felvételi tárgyalásokat az EU-val, ám most éppen szövetségese, az amerikai elnök szólítja fel, hogy adja fel a vétót, ami meglehetősen váratlan.
A korábbi hírek szerint az amerikai elnök azt kérte, hogy a magyar kormányfő ne blokkolja tovább Ukrajna EU-csatlakozását.