Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Az Opel az idén 580 ezer motort gyárt szentgotthárdi gyárában, jövőre pedig 700 ezer darab fölé emelik a termelést; ez a terveknek megfelelően, párhuzamosan halad az asperni üzembeli motorgyártás kifutásával.
Dános András, az Opel Magyarország PR-igazgatója azt mondta: az ausztriai gyárban 2018-tól a továbbiakban sebességváltók gyártása folyik, Szentgotthárdon pedig a motoroké, így két tiszta profilú üzem jön létre. Ehhez a korábban már bejelentett tervhez igazodik a magyarországi gyár termelésének felfuttatása, a létszám bővítése, amely menetrend szerint halad - szögezte le.
Az osztrák Salzburger Nachrichten pénteken írt arról, hogy a General Motors (GM) 2018-tól megszünteti a motorgyártást a bécsi Aspern kerületben lévő Opel üzemben. A motorgyártás megszüntetése után az asperni üzem csak hajtáslánc-berendezéseket, sebességváltókat fog gyártani. A gyárban jelenleg 1200 és 1400 köbcentis benzinmotorok készülnek. A lap úgy értesült, hogy az asperni üzemtől a motorgyártást az Opel szentgotthárdi üzeme veszi át.
Az Opel fő európai motorgyártó egysége mára már a szentgotthárdi gyár. Dános András emlékeztetett arra, hogy a rugalmas termelési rendszerben működő Flex motorgyárat három motorcsalád előállítására, eredetileg évi 500 ezer motor gyártására tervezték. A 2010-ben bejelentett, eredetileg 500 millió eurósra tervezett beruházást később 130 millió euróval, majd újabb 60 millióval toldották meg.
A termelés az 1,6 literes benzinmotorok sorozatgyártásával indult el 2013 elején, majd fokozatosan megkezdték a középkategóriás dízel- és a kiskategóriás benzinmotorok gyártását. Még abban az évben bejelentették a további kapacitásbővítést arra hivatkozva, hogy a 2014-ben induló kiskategóriás, azaz 1,4 literesnél nem nagyobb motorok esetében különösen nagy keresletre számít a cég. Eközben az 1,8 literes motorok gyártásához új gyártósorokat vásároltak, régieket is átalakítottak.
A Flex motorgyár 2015-re elkészült. Kapacitása évi 650 ezer darabra nőtt, a hagyományos Family motorokat gyártó üzemrésszel együtt pedig akár egymillió motor is gyártására képesek Szentgotthárdon. A gyár 2016-17-re érheti el maximális kapacitáskihasználtságát.
Szentgotthárdon tavaly 370 ezer darab motort gyártottak, az idén pedig 580 ezret terveznek. Jövőre 700 ezer darab fölé emelkedhet a termelés. A dolgozói létszám Szentgotthárdon az idén is bővül, az év végére eléri az 1700-at.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral. A fejlesztők most is abban reménykedtek, hogy az állam kisegíti őket, Peking azonban csalódást keltett. A kínaiak igazi problémáját azonban semmilyen tőkeinjekció nem tudná megoldani.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Ajánló a HVG legfrissebb számából.