Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A trafikok már nem vásárolhatnak közvetlenül a dohánygyáraktól árut, ezért vetettek szemet más portékájára.
A hét közepén lépett életbe az a törvény, amely kimondja, hogy a trafikok csak a Országos Dohányboltellátó Kft.-n (ODBE) keresztül juthatnak dohányáruhoz. A gondot az okozza, hogy a piac két legnagyobb szereplője, a Philip Morris (PM) és az Imperial nem kötött szerződést az ODBE-val. A Philip Morris gyártja a közkedvelt Marlboro, Bond és L&M márkákat, az Imperial pedig a Davidoffot, a Gauloises-t és a Westet.
A trafikosok becslése szerint a két gyártó termékei adták eddig a forgalmuk több mint felét. A trafikosok mellett, akik jelentős bevételkiesést szenvednek majd el, a vásárlók is nagyon feszültek lesznek, ha a karácsony előtti hetekben sem jutnak hozzá a márkáikhoz. Egy trafikos korábban azt nyilatkozta, legutóbb a szokásosnál egy héttel többre elegendő készletet szerzett be, ennél többet megfelelő méretű raktár híján nem is tudna tárolni. Becslése szerint ez a készlet november 25-ig elég, utána nem tudja, mit fog majd adni a vevőknek.
"Megmondtam az eladóimnak, hogy ne szolgálják ki azt, aki gyanúsan nagy mennyiséget akar vásárolni- nyilatkozta a nol.hu-nak egy trafikos. Szerinte a boltosok egymás készleteit kezdték venni a kialakult helyzet miatt.
Bár a héten a JTI után a Róna is aláírta az együttműködést az ODBE-val, nincs jele annak, hogy ez változtatott volna a PM és az Imperial álláspontján: a két cég továbbra sem kívánja aláírni az együttműködést.
Az ODBE létrejötte is problémás volt – a kormány a cégek háta mögött a kormányközeli vállalkozásoknak adta oda a dohány-nagykereskedelem monopoljogát –, azonban még inkább irritálja a PM-et és az Imperialt, hogy a nagykereskedelmi árrésüket lefölöző vállalkozásban ott ülnek a konkurenseik, elsősorban a BAT képviselői.
A versenyjogilag problémásnak tűnő konstrukcióval szemben a dohánycégek már nyáron panaszt tettek Brüsszelben, és az unió vizsgálatot indított az ügyben. Úgy tudni, hogy a magyar kormánynak december elsejéig kell válaszolni Brüsszel kérdéseire.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.