Egy magyar startupnak sikerült betörnie a diktatórikus kínai könyvpiacra

Az e-könyvek piacát megreformáló Publishdrive hosszas tárgyalások után jutott be a kézivezérelt kommunista könyvpiacra a kínai Amazonként ismert DangDang-en keresztül.

  • hvg.hu hvg.hu
Egy magyar startupnak sikerült betörnie a diktatórikus kínai könyvpiacra

A Publishdrive egy mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat is használó e-book megosztó felület, ahol a feltöltést követően 400 online üzlet kínálatában jelenik meg a publikáció, több mint 100 országban. A rendszer automatikusan juttatja el az e-bookot a webshopokba, figyeli a vásárlási adatokat, illetve elemzéseket is készít. A magyar csapat két éve mutatkozott be a New York-i TechCrunch-on, most pedig a kínai piacot vették célba, ahol a Forbes szerint egy 2014-es  iparági felmérés szerint 580 kiadó volt jelen az országban, mindegyik állami kézben, a magánkiadókat pedig betiltották.

“Nem volt egyszerű menet, 2016-ban kezdtünk tárgyalni a kínaiakkal – mondta a Forbesnak Jentetics Kinga, a PublishDrive alapító ügyvezetője. “Kicsit másként működik a binisz az állami importőr és a cenzúra miatt. Nehéz volt kitalálni, hogy ki-kivel milyen kapcsolatban van, a mai napig még vannak kérdőjelek az erőviszonyokban.”

A Publishdrive nem kapott tiltólistát, de tisztában vannak vele, hogy bizonyos e-könyvekkel adódhatnak majd nehézségek. A PublishDrive az amerikai piacon már megvetette a lábát, egy egymillió dolláros befektetést követően ugyanis irodát nyitottak New Yorkban, Kaliforniában és Seattle-ben is, és a Google is mentorálta őket.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Míg Magyar Péter ígérget, Orbán Viktor osztogat és fenyeget

Míg Magyar Péter ígérget, Orbán Viktor osztogat és fenyeget

Kormányzóképes erőként igyekezett látni és láttatni magát hétvégi, nagykanizsai kongresszusán a Tisza Párt, amelynek már a választási programja is körvonalazódik. A kormány sem tétlen azonban, friss ígéreteivel pedig nyilvánvalóan a választási eredmény befolyásolása a cél.