Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A kormányszóvivő tegnapi kijelentése alapján a kormány nem támogatta az Innovációs és Technológiai Minisztérium termékdíjtörvény-módosítási tervezetét, amely felvette volna a harcot a műanyagszennyezés ellen. A Greenpeace Magyarország petícióját az egyszer használatos műanyag zacskók visszaszorításáért már közel 150 ezren írták alá, így az minden idők eddigi legnagyobb hazai online környezetvédelmi petíciójává vált.
A kormányszóvivő 2018. november 15-i nyilatkozata alapján „nem nyerte el a kormány tetszését” a műanyagszennyezés korlátozása érdekében készült termékdíjtörvény-módosítási tervezet, melyet az Innovációs és Technológiai Minisztérium fenntartható fejlesztésekért felelős államtitkársága dolgozott ki. A szeptember közepén társadalmi egyeztetésre bocsátott tervezetet a Greenpeace Magyarország is véleményezte, és úgy találta, az megfelelően vette volna fel a harcot a műanyagszennyezés ellen.
A Greenpeace Magyarország petícióját az egyszer használatos műanyag zacskók visszaszorításáért már közel 150 ezren írták alá. A kezdeményezés ezzel minden idők eddigi legnagyobb hazai online környezetvédelmi petíciójává vált. A petíciókat a zöld szervezet 2018 októberében átadta az Innovációs és Technológiai Minisztérium fenntartható fejlesztésekért felelős államtitkárságának.
Másodpercenként 160 000 műanyag szatyor készül a Földön, és csak alig 20 percig használjuk őket, ezután szemétté válnak. Világszerte 60 ország és száznál több város lépett már fel az eldobható műanyag zacskók korlátozásáért – köztük a szomszédos Románia is, ahol 2019. január 1-től tilos egyes műanyag szatyrok forgalmazása.
Néhány hete a Fidesz európai parlamenti képviselői tartózkodtak, amikor az EP strasbourgi ülésén az egyszer használatos műanyagok betiltásáról szavaztak. Az ülésen végül elfogadott határozat alapján 2021-től betiltanák többek között a műanyag fülpiszkálókat, evőeszközöket, tányérokat, szívószálakat, italkeverőket és léggömbpálcikákat, amelyeket kizárólag fenntartható anyagokból lenne szabad készíteni. A képviselők az Európai Bizottság eredeti javaslataiban szereplő termékek listájához hozzáadták az "oxidatív biológiai úton lebomló műanyagokból készült" árukat, például zacskókat, illetve az expandált polisztirolból készült étel- és italhordókat.
A Fidesz akkor azzal indokolta a tartózkodást, hogy az uniós irányelvek előírásainak megfelelően Magyarországon kötelezővé vált a szelektív hulladékgyűjtés, de az új rendszer bevezetésével a beszerzett eszközök jó része feleslegessé válna, így nem lennének tarthatók a projektekhez tartozó tervszámok, ez pedig akár 140 milliárd forint uniós támogatás visszafizetését is maga után vonhatná.
A Greenpeace most azt várja a kormánytól, hogy vizsgálják felül a döntésüket.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.